Sporten, maar pijnlijke borsten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maera, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maera

Maera Lid

22 aug 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik ben vandaag 4 weken en 4 dagen zwanger en heb ENORME pijn aan mijn borsten. Tot op het punt dat zelfs lopen nog pijn doet.

Ik wil echter wel blijven fitnessen (op lage intensiteit). Hoe doen jullie dat? Ik heb al goede (sport)beha's, maar dat helpt niet voldoende. Ik heb de neiging om maar duckttape te gebruiken ;):p. Iemand tips?

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik denk dat het iets is waar je doorheen moet.
    Heel veel meer dan een goede BH kan je niet doen.
    Die BH moet dan wel echt hele goede ondersteuning geven.

Denk dat voornamelijk apparaten moet pakken waar het niet te veel heen en weer schut.

Ik doe zelf nog fietsen, lopende band en verder voornamelijk rug en armspieren.
    Beenspieren nauwelijks omdat ik al veel loop en fiets elke dag.

Even uitzoeken wat je prettig vind.
    Ik doe ook niet alles meer van wat ik heb gedaan.

Maar is het pijnlijk omdat je al een grote cup hebt?

3. Maera

Maera Lid

22 aug 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grote cup ja, 90 E maar liefst. Normaal ook altijd vanaf eisprong tot ongesteld al last, maar niet zo erg als nu :).

4. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    #4 Linky, 4 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2015
    Ik heb in de eerste weken niet meer gesport Er was geen sport BH die verlichting kon brengen helaas. Ik hoop voor je dat jij wel wat kunt vinden, want het is wel lekker om te kunnen blijven bewegen.
    Wat wel heel fijn was, was zwemmen, dat doe ik nu nog steeds.

(volgens mij nam autocorrect mijn berichtje over. Ik heb m nu aangepast)

5. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Herkenbaar hoor, en ik speel volleybal. Auw.
    Het is de eerste paar minuten even doorbijten en daarna ga het wel hier. Idd, een goede sport BH, meer kun je niet doen.

Hier overigens 75F

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat is inderdaad een grote cup.

Zou toch wat dingetjes proberen en als het niet gaat wat anders gaan doen. Bewegen is wel goed voor je dus al ga je alleen maar om te fietsen o.i.d.

7. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    Hier precies zo. Eerst 9 weken eigenlijk niet kunnen sporten door de vermoeidheid maar nu het weer fanatiek opgepakt. Alles lukt behalve hardlopen tjonge wat doet dat pijn. Ik draag ook een goede sport BH maar de pijn blijft wel. Ik moet zeggen dat ik me er wel door heen bijt omdat ik toch lekker wil hardlopen. Andere apparaten zoals fiets, step etc. geen last.

Succes!

8. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

probeer een sport BH die voor hardlopen/paardrijden geschikt zijn. Ik vind die van Shock Absorber level 4 fantastisch en die zorgde ervoor dat, tot ik om veiligheidsredenen stopte, ik gewoon kon paardrijden met pijnlijke borsten. En dat hupst tijdens het rijden aardig op en neer dus dat zegt zeker wat over hoe stevig de borsten tegen het lichaam worden gehouden!

9. Expatje

Expatje Actief lid

9 dec 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook aan het begin last van super pijnlijk borsten. Ik had toen voor het hardlopen een hele goede sportbeha met voorgevormde cups (een maatje groter dan normaal) met eroverheen een sportbeha/topje (zoals deze van de hm:
    Product Detail | H&M NL
    ) die redelijk strak zat. Het voelde alsof de hele boel een corset waas, maar niets bewoog. Ik liep wel veel minder hard dan normaal.

10. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik draag nu met sporten behalve normale sport Bh ook zo een topje daarover zoals expatje hierboven beschrijft en inmiddels sinds gister ook een buikband dat helpt wel :)

Deel Deze Pagina