sporten na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Dwezelin26, 5 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Halloa!

Ik ben 6 bijna 7 weken geleden bevallen en ruim 30 kilo aangekomen. Momenteel ben ik er 13 kwijt maar ik wil graag weer een beetje bewegen. Ik wandel wel geregeld maar nu het weer wat minder wordt, vind ik dat ook wat minder met mijn kleintje buiten.

Ik heb wel een cross-trainer thuis en vroeg me af of ik daar al weer op mag sporten? Rustig opbouwen natuurlijk maar wanneer mag je weer dit soort dingen doen?

2. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Denk dat dat niet zoveel kwaad kan eigenlijk;) En je voelt het vanzelf wel als dat te vroeg is. Joggen enzo moet je geloof ik nog wel even mee wachten maar waarom precies weet ik eigenlijk niet;)

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je bent op de normale manier bevallen? Want dan kun je vrij snel alles weer doen maar goed de ene vrouw heeft langer last van de bevalling dan de andere. Je voelt zelf aan wat je het beste weer kunt doen.

Ik ben bevallen met een keizersnee en na 3.5 maand ben ik weer gaan sporten.

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    hoe zit het met buikspieroefeningen??

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Je kan best sporten op de crosstrainer. Ik ben dmv keizersnede bevallen en ben bij 9 weken weer begonnen met sporten en vrij intensief zelfs.

6. Bunnymoeder

20 feb 2009
    87
    0
    0
    Zorg wel dat je bekkenbodemspieren eerst goed zijn getraind voordat je weer gaat sporten. Bij bijna alle sporten gebruik je je buikspieren. Als je die aanspant terwijl je bekkenbodem nog niet goed is getraind dan heb je kans op verzakking en dat zou zonde zijn. Verder kan het geen kwaad als je maar goed naar je lichaam luistert en rustig aan begint zodat je eerst de reactie van je lichaam na 1 dag kan afwachten.

Deel Deze Pagina