Hallo Ik heb zo`n 2 en halve week geleden tijdens mijn bevalling een ruggeprik gehad. De eerste keer had ze (de anestesist) verkeerd geprikt! De 2e keer gign het beter zei ze.. ik heb een hele holle rug. M`n oma en zusje waren ook moeilijk te prikken vanwege holle rug. wel vervelend als je geprikt word en je moet weeen wegpuffen!Niet te doen! Nu blijf ik last houden van me rug op de plek waar ze geprikt heeft.. Er is niks aan te zien maar als je er op drukt of op een bepaalde manier zit en helemaal als ik lig heb ik er ontzettende pijn aan.. Is dit normaal?? zo ja, hoelang duurt zoeits? Ook ben ik nog heel duizelig. kan dit ook nog met de ruggeprik te maken hebben? Heb van het verkeerd prikken verder niet echt hoofdpijn gehad. Zal de ha eens bellen morgen om mijn HB te prikken.. Ben zo`n 500 cc bloed verloren denken ze.. Alvast bedankt! Groetjes, Danielle
Hoi Danielle, de prikplek van een ruggenprik kan inderdaad nog een tijdje gevoelig blijven. Dat horen we wel vaker. Zeker als het wat moeite heeft gekost de juiste plek te vinden. Dan is er een beetje gemanoeuvreerd en daar kunnen je huid en je spieren nog wat last van hebben. Dit gaat wel over, maar heeft even tijd nodig. Het is ook een klein wondje he. Misschien is het onderhuids ook wel een beetje ontstoken, dat heeft nogmaals tijd nodig. De duizeligheid zal waarschijnlijk van een lager hb komen. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat ook een bijwerking is van een ruggenprik, vraag dat inderdaad maar eens aan je HA. Groetjes Brigitte