Gevoelloze plek oxitocine prik..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Manuk, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Gelijk nadat onze jongste dochter is geboren heb ik een prik on mijn bovenbeen gekregen met oxitocine zodat de placenta goed los zou laten.
    Nu viel het mij ineens op dat ik een plek op mijn bovenbeen heb waar de huid gevoelloos is. Ook als ik er met een nagel in prik/druk voel ik enkel druk, maar de nagel zelf niet.
    Het blijkt op de plek te zijn waar de oxitocine prik is gezet...

Komt dit vaker voor, komt het gevoel weer terug?

Groetjes
    Manuk

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb het ook gehad. Bij de eerste maar een beetje, maar bij de tweede heeft het echt maanden geduurd. Wanneer het precies weg was, weet ik niet. Maar zeker voorbij het half jaar.. Wel steeds minder in die tijd..

3. 2jees

2jees Niet meer actief

niet op gelet!? weet niet eens (meer) waat ik die prik kreeg..

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wha.. Was me niet opgevallen eerder, maar lijk het nu ook nog te hebben rond die plek :(

5. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb daar helemaal geen last van gehad. Anders doe je eens navraag bij de vk. of huisarts.

6. Marjolein79

Marjolein79 Actief lid

11 sep 2007
    253
    0
    16
    Het zonnige zuiden
    Heb ik na de bevalling van mijn jongste ook gehad. Het heeft bijna een jaar geduurd voordat het helemaal weg was.

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Het is dus niet ongewoon;)
    Wel apart dat het dus gevoelloos wordt, ben best benieuwd waarom..

Ik had t ook nog maar net door hoor en dochtertje is alweer 1,5mnd oud.

8. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Ik heb het ook gehad, en heel af en toe nog steeds een beetje. Nooit nagevraagd hoe dat kan, maar gek is het wel.

9. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook. Ik "voel" ook nog steeds de plek waar ze 4 jaar geleden de spuit voor antistoffen hebben gezet. Ik vraag me af of ik er weer afkom.

10. Vlammetje80

29 dec 2011
    29
    1
    3
    Ik merkte het een paar dagen na de bevalling. Bij mij was echter mijn hele bovenbeen "dood". Na een tijdje begon het te ontdooien maar dit maakte het alleen maar pijnlijker, als iemand even erover wreef of klopte.... Inmiddels is mijn dochter het half jaar gepasseerd en merkte ik gister op dat mijn been weer normaal lijkt, gelukkig. Ik heb het tijdens mijn kraamtijd gevraagd aan een verloskundige en die zei dat het inderdaad tot een jaar kond duren en dat de prik in een zenuw was geplaats. Hoe groot is de kans? :)

Deel Deze Pagina