Leeftijd en 9e IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door AnetaNL, 12 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnetaNL

AnetaNL Nieuw lid

12 okt 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik ben 40 en heb vorige maand mijn 9e IUI gehad, helaas is dit op niets uitgelopen en zijn we vorige week opnieuw gestart met Gonal-F.
    Wij proberen al 2 jaar zwanger te worden, na alle testen te hebben doorlopen waaruit blijkt dat alles goed is bij ons beiden is het eigenlijk ongebrijpelijk waarom een zwangerschap bij ons uitblijft.
    We hebben telkens 62,5 aan Gonal-F gespoten, met 1 x een test van 75, gezien we steeds op gemiddeld 1 eitjes zitten.(zal vermoedelijk komen door mijn leeftijd)
    Vorige week hebben we (met Fertil.arts) besloten om toch nog eens de gok van 75 aan Gonal te spuiten, om te zien of er dan toch 2 misschien 3 eitjes komen.
    Ben vanmorgen weer naar ZH geweest voor echo, ik bleek 4 eitjes te hebben van 16 mm. IUI 10 gaat dus niet door :’-(

De vorige keer bij 75 aan Gonal-F, had ik ook 4 eitjes, ook toen is het IUI traject afgeblazen, door geen Ovitrelle te spuiten.

Nu kreeg ik vanmorgen van de arts een kuur Duphaston van 10 dagen mee om de ongesteldheid op gang te brengen. Dit heb ik de vorige keer met 4 eitjes niet mee gekregen en werd toen ook ongesteld na 2 weken.

Mijn vriend en ik zitten nu toch te twijfelen wat te doen?

-Gewoon blijven klussen en geen Ovitrelle & Duphaston nemen.
    -Vanavond Ovitrelle toch nemen en blijven klussen + Duphaston niet nemen.
    -Duphaston nemen en een volgende IUI maar weer afwachten.

Tis zo lastig, met 1 eitje worden we niet zwanger, nu zijn er 4 van ca. 16mm
    Dat zet je toch aan het denken, wat te doen.

Iemand hier eerder mee te kampen gehad en / of wat te doen?

2. AnetaNL

AnetaNL Nieuw lid

12 okt 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Is er niemand die hier al eens mee van doen gehad heeft?

3. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik heb ooit 3 follikels gehad en die iui werd afgebroken. Het was onze eerste iui en wij durfden toen de gok nog niet te wagen om zelf te klussen. Achteraf had ik het zeker gedaan, wetende dat we pas na 8 iui's en 8 IVF terugplaatsingen zwanger zouden zijn.
    Er zijn geregeld meiden die deze vraag stellen, maar dit blijft een persoonlijke keuze, die niemand anders voor jullie kan maken. Durven jullie het risico op een meerling te lopen en de eventuele gevolgen daarvan? Volg jullie gevoel is mijn beste raad! Succes met de keuze!

4. AnetaNL

AnetaNL Nieuw lid

12 okt 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    @dame82 Voor mijn gevoel is optie 2 de beste ;), maar ik weet niet of de eitjes nog ver genoeg doorgroeien, heb vanmorgen geen Gonal-F meer gehad namelijk.
    Wij zitten al bijna 2 jaar in het IUI traject en gezien mijn leeftijd (40) heb ik ook niet heel veel keuze meer. IVF heb ik voor mij geen goed gevoel over, waarom? Geen idee !!

Vanmorgen bij de echo waren ze 16mm, ik vraag me af of dit groot genoeg is om Ovitrelle te zetten vanavond …

5. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ik kan je hier niet zo goed bij helpen, maar zelf zou ik alle kansen hebben aangegrepen en wel de Ovitrelle hebben gezet. Maar dit is heel erg persoonlijk natuurlijk. 16 mm zou in principe groot genoeg moeten zijn, de Ovitrelle zorgt nog voor een groeispurt. Bij mijn laatste ronde (ivf terugplaatsing) had ik ook een ei van 16-17 mm en die avond mocht ik de Pregnyl zetten (=hetzelfde als Ovitrelle).

6. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Omdat je er al zo lang mee bezig bent, zou ik voor gaan. Dat zou mijn keizer zijn. Maar inderdaad het is een erg persoonlijke keuze. Houd wel rekening met de kans op meerling.

Maar toen ik 5 eitjes had was ik er ook voor gegaan. ( wat bij mij tot 2x toe niets geworden)

7. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Als dat je gevoel zegt, dan moeten jullie er voor gaan.
    Ff terug denken, ik geloof dat follikels vanaf 17mm vruchtbaar zijn. Wat hierboven al gezegd wordt, door de ovitrelle krijgen ze nog een groeispurt. Dus dat zou moeten kunnen.
    In welk opzicht heb je geen goed gevoel over IVF? Juist gezien je leeftijd en jullie al met de 9e iui bezig zijn, zou ik toch overwegen verder te gaan. Emotioneel gezien is het een stap, maar het gaat je ook inzichten geven. Bv vinden er bevruchtingen plaats? Wat is de kwaliteit hiervan? Ik weet niet hoe groot je kinderwens is en of bij iui misschien wel je grens ligt. Als dit niet zo is zou ik toch de overstap naar IVF overwegen.

8. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Ik had 3 follikels en heb die kans ook aangegrepen. Ik vond het wel spannend (nog steeds haha) maar het heeft succes gehad! Ik had alleen geen IUI behandeling maar 'slechts' ovulatie inductie. Ik ben van die ronde nu zwanger.
    De keuze is aan jezelf, ik kan je alleen meegeven dat ik blij ben met de keuze die ik heb gemaakt. En volg je gevoel. Bij mij gingen al mijn voelsprieten op groen. Het idee van provera stond me ontzettend tegen. Ik had een (in mij ogen niet onverantwoorde) kans, waarom zou ik die verspelen?
    Maar ik snap wel je twijfel, 4 eitjes is toch weer een ander verhaal dan 3 eitjes.

Deel Deze Pagina