hey mezelf. ik snap wat je bedoelt. ik start nu m1 met 8 wp. en durf inderdaad ook niet me buik in te houden. ik rij voorlopig haar rustig door. want zometeen daalt het nivo toch tijdelijk voor haar. als mijn man er op gaat rijden. sandra
Bij mij net zo, mijn vriend rijdt ook paard en die kan het straks ook lekker van mij overnemen. Al ben ik wel van plan zo lang mogelijk door te gaan.
Ik reed in het Z met mn kanjer, maar kan me eerlijk niet voorstellen dat je met 4 weken daar al problemen mee gaat krijgen Tuurlijk moet iedereen doen waar je je goed bij voelt hoor, zo bedoel ik het niet. Paardje wat ik nu rijd rijd ik ook nog gewoon intensief, zeker wel M niveau. Al begin ik het nu wel meer te merken als ik in de bak met hem train.
Ik durfde er al niks van te zeggen Begrijp ook niet waarom je je buik zou moeten inhouden met rijden? Daardoor span je je rug en schouder spieren onnodig aan en krijg je juist spanning op je lijf die je niet wilt hebben. Zie dat niet zo als een reden om niet te kunnen trainen? Nogmaals, iedere zwangerschap en iedere vrouw is anders. Maar mn instructrice heeft (jaren geleden) nog het NK Lichte Tour gereden, in de prijzen, met 8 maanden zwangerschap. Jammer genoeg zat het er voor mij niet in om zolang door te rijden, maar het kan echt wel
Hoi iedereen, Hier ook iemand met een eigen paard. Ik heb niet meer gereden vanaf de dag dat ik wist dat ik zwanger was. Bij mij was het juist winter en mijn paard is al niet al te rustig. Ik wilde het risico niet nemen, want ik zou mezelf nooit vergeven dat er iets zou gebeuren. Mijn gyn raade het ook niet aan om verder te rijden. Moest ik nu in deze periode nog maar pas zwanger zijn zou ik wel nog verder rijden tot een maand of 3 a 4. Ik mis het trainen enorm! maar nog een maand of 2 a 3 geduld en ik kan er weer op kruipen. Yiepee!! Doe gewoon waar jij je goed bij voelt, maar als je te bang bent voelen ze dit en is het beter om er mee te stoppen Groetjes
Ik hoef m'n buik ook niet in te houden hoor. Maar ik moet zelf alles nog leren voor het Z. Dat is best moeilijk vind ik. En het paard is nogal heet. Ik moet haar dus veel bij me houden, maar wel op m'n zit en dat gaat niet meer zo fijn. Het lukt op zich nog wel, maar omdat ik toch uiteindelijk stop, kan ik dat beter binnenkort doen. Dat voelt voor mij prettiger. En het paard wordt ook nog door de eigenaar gereden, dus dat is geen punt. Mijn eigen paard wil ik daarentegen zo lang mogelijk door blijven trainen. Als ik hem namelijk niet meer rijd, dan staat ie stil en daar houd ik niet zo van. Een paard is gemaakt om te bewegen. Zoals jullie al zeiden, iedereen is anders. Qua spieren, vermoeidheid, misselijkheid etc.
Maar Sanzon schreef wel dat ze haar buik niet meer in durfde te houden met rijden Je moet doen waar je je goed bij voelt
ik loop nu een week met een opgeblazen buik, dat is de reden. het is net of ik super veel heb gegeten en dat voel je zeker met sporten. sandra
@mezelf: ik zie dat je 4 weken en 3 dagen zwanger bent? Dat betekent uitgerekend in Maart 2010?? Misschien heb je dan zin om ook bij de Maart 2010 mama's mee te kletsen in het bevallingslijsten deel van het forum? Lijkt me gezellig, ik heb nl ook een paard, dus dat schept een band wellicht .
@ Gwn: Ik heb me al 'gemeld' bij de maart 2010 mama's. Ik klets alleen nog niet zo actief mee. Er wordt daar zo super veel gekletst, dat ik het allemaal niet bij kan houden. Dus dan vind ik het een beetje lastig om te reageren.