Ik was net bij een vriendin en toen ik er al een half uur zat vertelde ze dat ze haar huis had ingespoten met vlooien omgevingsspray. 8 uur had ze gespoten, een half uurtje in laten werken en toen goed gezogen en de ramen open gezet. Ik kwam half 10... En ik ben dus zwanger... is dit nu schadelijk voor mn kindje geweest?!?! Ze had alleen haar bank lichtjes ingespoten zei ze...
Als de ramen goed open gestaan hebben lijkt het mij niet dat het kwaad kan.. Goed ventileren is een must maar dat heeft ze dan dus ook gedaan.
Pff ik zou pissig worden.. Er is mij hier verteld dat je 4 uur lang de ramen open moet laten staan na het intrekken en zelf weg moet gaan. En dat is voor niet zwangeren.
Ja, de ramen stonden wagenwijd open. En ze zei dat ze echt minimaal had gespoten. Ze ontdekte een vlo bij haar kat en uit reactie pakte ze gelijk de bestrijdingsmiddelenl en bedacht haar toen dat ik langs zou komen.. Alleen de bank had ze licht ingespoten en daar hebben we niet opgezeten... dus ik hoef me nu niet druk te maken?
Denk dat het voor een keer geen kwaad kan, maar bedenk dat als vlooien er dood van gaan dat het dan ook niet echt gezond kan wezen. Spray werkt meestal op het zenuwstelstel van de beestjes, dus in verdunde mate ook op die van jou en je baby. Net als met deet. Prima spul tegen muggen, maar voor mensen ook niet heel gezond.
Nee, dat lijkt mij idd ook niet gezond.. Maar weet iemand wat het dan kan aanrichten bij een ongeboren baby? Heb heel internet al afgestruind, maar kan er verder niks over vinden. Maar goed.. ik kan me er wel ontzettend druk over gaan maken, maar daar schiet ik ook niks mee op... Tis al gebeurd... Hoop maar dat het meevalt
Vaak staat op de spray wel wat de bedoeling is. Er zijn heftige sprays die je bijv maar een maximaal aantal keren per maand mag gebruiken, en er zijn tamelijk onschuldige sprays die onbeperkt mogen worden aangebracht bij het dier en in huis.