Alcohol tijdens innesteling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elvis, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

De kans is groot dat ik alcohol heb gedronken tijdens de innesteling. (ik had die dag symptomen die kunnen wijzen op innesteling). Kan dat kwaad? Ik drink vrijwel nooit en heb die middag een wijntje op en na het eten (op stap) misschien 4 biertjes. Een week later testte ik positief...

Ik voel me nu zo schuldig!

Kan dit kwaad voor mijn kindje?

Alvast bedankt voor het antwoord.
    Groetjes Elvis

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het advies is om vanaf het moment dat je zwanger wilt worden niet meer te drinken. Maak je niet druk om deze ene keer, maar drink alcohol de komende 9 maanden even niet. Er zijn prima alcoholvrije wijntjes en biertjes te verkrijgen tegenwoordig!

Mirjam

3. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,
    Bedankt voor je antwoord! Ik drink zo weinig dat ik het heel goed kan laten. Ik drink dus niet meer totdat ik stop met borstvoeding. (Als het zover komt natuurlijk)
    Net dat weekend dat er een innesteling was, had ik een weekendje weg met vrienden. Omdat we al een tijdje bezig waren, heb ik niet 'geheel onthouden'. Ik ben nu zo bang dat mijn kindje hier schade van ondervind. Maar als ik je goed begrijp hoef ik hier dus niet bang voor te zijn.
    Groetjes Elvis

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee er is immers nog geen bloedband dan.

Mirjam

5. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om mijn onzekerheid weg te nemen! Top!

Groetjes Elvis

Deel Deze Pagina