Levensduur sperma ivm vreemdgaan

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fenne13, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenne13

Fenne13 Lid

16 nov 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraagje. Ben nogal stom geweest en ben vreemd geweest op de laatste dag voor mijn menstruatie. Hebben een condoom gebruikt maar die is eraf gegleden waardoor er misschien wat sperma in mij is gekomen.
    De dag erna werd ik dus ongesteld, 6 dagen. Daarna heb ik een positieve ovulatietest gehad op dag 20 en 21. Heb altijd een langere cyclus van rond de 33 dagen. Ooit 1 keer een cyclus van 31 dagen. Nu heb ik met mijn man seks gehad tijdens mijn vruchtbare dagen en ben ik zwanger.
    Ben alleen erg onzeker en bang dat er toch een miniscule kans is dat ik zwanger ben van diegene waar ik mee ben vreemd gegaan.
    Ik weet dat er wordt gezegd dat sperma maximaal 7 dagen leven maar er staat in het Nederlands tijdschrift voor geneeskunde ( door ter velde) beschreven dat zaadcellen 6 tot 10dagen overleven in gunstige omstandigheden of zelfs langer. En met name dat laatste baart me zorgen. Is er überhaupt een kans dat ik zwanger ben van die ander of is de kans 0. Tussen sex en eisprong zit er namelijk 21 à 22 dagen.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de kans dat je daarvan zwanger bent geworden is zo goed als nul.
    Het was voor je ongesteld en veel te veel dagen van je eisprong af.
    Neem je foliumzuur?

Mirjam

Deel Deze Pagina