Blaasontsteking tijdens zwangerschap, andere klachten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nina Sanders, 28 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik twijfel een beetje, want vandaag sowieso weinig gedronken. Maar 'iets zit niet zo lekker'. En een beetje een zeurend, soms wat branderig gevoel in mijn onderbuik. Normaal komt dit bij mij acuut opzetten (ook met bloed!) maar nu niet. Heb wel nitro in huis maar zomaar nemen doe ik niet! En om nou de huisartsenpost te bellen vind ik zwaar overdreven. Kun je blaasontsteking anders ervaren nu? Hoe lang zouden jullie het aan kijken? :p

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Als zwangere kan je blaasontsteking hebben zonder pijn bij het plassen maar wel veel last van "bandenpijn" of harde buiken. Als je het niet vertrouwd bellen want een blaasontsteking kan een vroeg geboorte veroorzaken als er niets aan gedaan wordt.

3. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Ik heb ook twee keer blaasontsteking gehad zonder er veel van te merken (alleen buikpijn/harde buiken maar heb ik ook zonder blaasontsteking). Ja en vaak plassen maar laat dat nou net zo goed bij zwanger zijn kunnen horen...
    Even bellen lijkt me gern kwaad kunnen al is het maar ter geruststelling of overleg?

4. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    #4 marlyj80, 28 jan 2017
    Laatst bewerkt: 28 jan 2017
    Ik zou gewoon bellen. Voor je het weet heb je een nierbekkenontsteking te pakken, met name omdat een blaasontsteking anders kan verlopen alsje zwanger bent. Het kan zomaar zo zijn dat je vrijwel geen klachten hebt maar duidelijk is dat je een niet pluis gevoel hebt. Ik vind het niet overdreven trouwens om te bellen. Je bent echt verder van huis als het wel zo is en het wordt niet op tijd behandeld... Sterkte!

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bedankt voor de antwoorden. Zouden jullie dan de vk of de huisarts(en)post bellen? Heb dit gevoel trouwens pas kort hoor want als ik dit meerdere dagen zou hebben had ik al lang urine weggebracht ;). Geen idee hoe harde buiken voelen (kan dat al zo vroeg?) dus dat zal ik denk ik niet hebben.

6. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Huisartsenpost lijkt me. Geen idee of een vk ook die testen doet.

7. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Klinkt als bandenpijn

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dat kan natuurlijk ook nog. Ik kijk morgenvroeg even hoe ik me voel en waarschijnlijk bel ik voor de zekerheid even naar de huisarts. Beter loos alarm dan te laat.
    Nu je het zegt, het is wel een zeurend gevoel in mijn onderbuik (vanaf navel naar beneden) wat soms 'stekerig' doortrekt naar mijn rug, maar soms ook verder naar beneden. Een beetje branderig soms, vandaar mijn associatie met blaasontsteking. Ik heb het niet per se richting lies of tijdens het niezen.
    Leuk he, als je de zwangerschapskwaaltjes niet als zodanig herkent..? 😋

9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik voel bandenpijn vooral als mijn buik/baarmoeder een groeispurt heeft, dus misschien kan het inderdaad bandenpijn zijn...kan ook als een komende menstruatie aanvoelen soms.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Gefeliciteerd je bent zwanger!
    Ik denk wel dat je moet proberen om je wat minder druk te maken meid.. probeer te genieten ook van dit moment.

11. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Maar ipv de hap te bellen... Je kan ook de vk bellen. Zij zijn er op berekend in het weekend te werken. Rijden toch visites etc.
    Dus een belletje vinden ze echt niet erg. En herkennen meteen of het bandenpijn is, of je misschien toch een plastestje moet doen.
    Zelfs al is het blaasontsteking, dan kan dat vaak nog wachten tot maandag.

12. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.434
    587
    113
    Vrouw
    De klachten die jij had kwamen bij mij van een blaasontsteking.

Ik had dinsdag al gevoel dat er niet pluis was maar weg gezet als banden pijn. Donderdags kreeg ik ook last van harde buiken ende verloskundige gebeld die heeft bij mij alleen gecontroleerd of mijn baarmoedermond nog gesloten was.
    Ze zei je moet morgen even je urine laten controleren op een blaasontsteking. Die avond zat ik op de hap omdat ik ineens heel veel pijn kreeg en ze bang waren dat t een blindedarmontsteking was maar bleek een blaasontsteking te zijn.

Je kan altijd de hap bellen en dan doen ze daar zo een test en schrijven als t zo is een antibiotica voor. Als je zwanger bent kan het anders voelen/zijn en is t wel belangrijk om er op tijd bij te zijn.
    De verloskundige bellen heeft niet veel zin want die kunnen niet controleren of t een blaasontsteking is. Ik zou zelf niet tot maandag wachten omdat ik weet dat t heel snel kan gaan.

13. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    Ik ben het er echt niet mee eens dat je het behandelen van een blaasontsteking kan uitstellen. Het kan "opstijgen" en heel snel een nierbekkenontsteking worden, zeker tijdens de zwangerschap omdat de klachten zo anders kunnen voelen. Daarnaast ben je vatbaarder voor een blaasontsteking tijdens de zwangerschap.

Nog wel ook een andere tip: haal zelf teststrips in huis. Kan je zelf testen op welk moment ook!

Ik hoop echter voor je dat het bandenpijn is!

14. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Blaasontsteking als ik niet zwanger ben: pijn bij plassen niet lekker en veel plassen
    Wel zwanger: druk en zwaar gevoel op buik, koorts, veel plassen maar dat kan ok van zwangerschap komen..

15. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Ik had met 5 weken een flinke blaasontsteking. Ik had eigenlijk helemaal geen klachten, alleen bloedverlies met het plassen.
    Ik zou gewoon je urine laten checken, niet mee blijven lopen.

16. marlyj80

marlyj80 Actief lid

16 jul 2016
    498
    1
    18
    En? Hoe is het nu?

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hee wat stom, ik wilde vanochtend reageren maar ik zat aan de buis gekluisterd door tennis. Sinds vandaag ben ik eigenlijk klachtenvrij en heb ik niets meer gevoeld. Voor de zekerheid toch even de vk gebeld en die zei dat het overigens goed was dat ik even belde omdat het makkelijk te verwarren is met bandenpijn. Mocht ik bijv. van de week weer dezelfde klachtjes krijgen (ook al is het 'vaag' en niet echt concreet), dan gelijk even urine laten testen bij de HA. Ik ben trouwens wel vergeten te vragen of dat dan met ochtendurine moet zijn. Jullie een idee? Stel dat ik er in de middag last van krijg..?

18. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.434
    587
    113
    Vrouw
    De test hoeft niet met ochtend urine te gebeuren.

Deel Deze Pagina