Jill wordt nu bijna 2 jaar. ik vroeg mij af of we dan al een fietsje voor haar verjaardag zouden kunnen kopen met zijwieltjes... ze zal er natuurlijk niet meteen wat mee kunnen doen maar vanaf wanneer kan dat wel gemiddeld? het buurjongetje van ons is een jaar ouder en fietst al een half jaar op dat ding rond nml. ik ben benieuwd naar ervaringen. (ze is helemaal wild van fietsen trouwens..)
wij hebben gijs ook voor zijn 2e verjaardag een fietje gegeven en hij fiets als een tierelier incl sturen zo'n leuk gezicht
ligt ook aan de lengte. Mijn dochter wilde vorig jaar al een fiets en ook dit jaar wil ze nog steeds graag de Dora fiets van 12.5" maar ze past er nog steeds niet op. Nou is mijn kind wel een ukkie hoor, maar toch! Mijn dochter gaat wel als een raket op haar loopfiets, daar kan ze tenminste wel goed op fietsen. Deze heeft ze vanaf 2,5 jaar.
Esmee kreeg er ook 1 voor haar 2e verjaardag, na een half jaar kwam die weer is uit de schuur, ze gaat er op zitten maar fietst niet, ze belt alleen maar met de fiets bel.
wij hebben de fiets in het voorjaar gegeven.. dat leek ons handiger qua weersonstandigheden. ze was toen 2,5 en fietste er meteen heel hard op weg ze had natuurlijk stiekem al geoefend op het kdv @yolanthe: hoe lang is jouw dochter dan? anne was vorige week 91cm... maar fietst er al zeker sinds dit voorjaar op. het opstappen was in begin wel lastig hoor.. maar ze kwam zelf vragen of je even wilde helpen en daarna racete ze zo weg. en net een stevige groeispurt achter de rug.. van het voorjaar droeg ze net 86 qua kleding
Ik denk dat het beste met 2,5 is. Mijn dochter krijgt er 1 als ze 3 wordt, maar ze kan allang fietsen. Met een 12 inch fietsje zal ze ook maar een jaar doen. Achteraf gezien hadden we er beter 1 afgelopen zomer kunnen kopen. Het is ook wel jammer als je een cadeau geeft waar je kindje nog niks mee kan, al is dat met 2 jaar nog niet zo heel belangrijk...
ligt een beetje aan je kindje. Mijn jochie kreeg bij 2 jaar een driewieler, en kon daar zelf mee fietsen met 2,5. Met 3 jaar een fiets met zijwielen. maar dat valt nog tegen. Hij heeft het niet zo op dat soort gevaartes In ons geval zou zo'n fietsje echt niet voor die 3e verjaardag gegeven hoeven worden.. Qua maat zou ik voor een kleine gaan. Evt tweedehands. Dan maakt het niet zoveel uit als het eens krast, en klein omdat ze dan goed met de voeten bij de grond kunnen en dus nog controle kunnen houden..
Mijn jongens kregen er elk een driewieler voor hun pasen dit jaar en waren toen ongeveer 2j2m. Cas was er toch best snel mee weg en Sem leek er pas sinds deze zomer echt geïntereseerd in te zijn.
mijn beide zoons hebben een 12 inch fiets gekregen toen ze 2 werden (zeg ik verkeerd, de jongste kreeg met 2 jaar de 12 inch van zijn broer) en ze konden er vrijwel meteen op fietsen. dus met 2 lijkt mij dat wel een goeie leeftijd. mits ze wel al kunnen fietsen op een driewieler, en dus wel weten hoe ze moeten fietsen.
Mijn dochter is nu zo`n 86 cm. Met broeken zit ze in 80/86. Pas nog gepast maar ze is er echt nog te klein voor, krijgt de pedalen niet rond. Het principe van fietsen begrijpt ze wel.
bedankt voor jullie reacties! ze krijgt van opa en oma een loopfiets, waarmee ze hopelijk in de zomer mee kan rond sjouwen... dan kan ik altijd nog een fietsje kopen mocht het dan wel kunnen.