pas geleden heb ik uitgebreid het kraampakket doorgekeken nu zaten er een kraammatras in en een ov ander blauw zeiltje..(leek me voor op bed) en een heleboel van die andere witte"matjes" maar nou mjin vraag wat moet er nou op het matras? heb dat zeiltje en een wit matje erop liggen maar dat matje glijdt alle kanten op omdat dat blauwe zijltje zo glad is! en het kraakt allemaal als de ziekte! dus.... wat moet er nou op? heb ik het er wel goe dop liggen?
Hahaha, heb twee dagen geleden dat zeiltje eronder gelegd, ik vind het echt een ramp. Het schuift ook steeds weg, moet het elke ochtend weer rechttrekken zodat het weer onder m'n billen ligt. Ik dacht dat die witte kleine zeiltjes voor de bevalling waren maar zeker weten doe ik het niet.
Die kleine witte zeiltjes zijn idd voor als je vliezen gebroken zijn en de bevalling. Misschien als je het witte zeiltje gewoon bovenop je hoeslaken legt en er dan op gaat liggen dat ie dan wel blijft liggen. Ikzelf heb alleen een plastic hoeslaken op m'n bed gelegd. Die witte zeiltjes heb ik pas gebruikt toen mijn vliezen gebroken waren. Silly
Bij de HEMA hebben ze (vrucht)waterafstotende moltons. Die beschermen je matras én je nachtrut omdat ze niet zo kraken. En anders gebruik je toch zijn plaszeiltje van een kinderbed? (Prenatal, zijn ook best groot). Die kraakt ook niet zo.
ikheb het gevraagd toen die vrouw van de kraamzorg kwam... en het blauwe zijltje moet er dus op voo rhet geval je vliezen breken en die witte matjes zijn voor als je vliezen gebroken zijn en tijdens je kraamtijd ivm als je heel veel bloed verliest....
Ik heb gewoon een waterdichte molton gekocht. En dat werkt redelijk goed. Die zeiltjes liggen echt van geen meter.
ze liggen inderdaad voor geen meter! ik zweet me dood en het is net of moet ik mijn hele lijf op tillen met draaien want anders draait het hele zijltje mee!
Ik heb een rolletje tape bij het kraampakket gekregen waarmee ik het zeiltje vast kan plakken. Gewoon Hansatape kun je ook gebruiken... Dat ik wat meer zweet is jammer, maar ik douche 's ochtends toch weer af. En dat kraken, daar lig ik niet wakker van hoor! Groetjes Suusje
Ook ik heb waterdichte Moltons! Het kraakt niet en ligt wel oke ( de onderkant is plastic en de bovenlaag is gewoon stof) Die witte matjes kun je erop leggen als je vliezen zijn gebroken ..
Ik ook nog lange niet ben nog maar 16 weken haha maar heb het alwel in huis ( van vorige zwangerschap) als word het wss weer een ziekenhuisbevalling
Ik vond het ook een grote ellende met die zeiltjes... Je zweet je een ongeluk en het kraakt en 's ochtends wordt je wakker met de ontdekking dat heel dat zeiltje opgefrommeld onder je hoeslaken ligt. Ik was dat zo beu, dat ik dat zeiltje van mijn bed heb gesnokt en een paar grote strandlakens onder mijn hoeslaken had gelegd. Dat sliep een stuk beter. Ik had zoiets van, hoe groot is nou de kans dat je vliezen breken in bed. Dus ik heb gewoon de gok genomen.
dat vast plakken is inderdaad een heel goed idee! ga het dadelijk maar direct even doen geloof ik! @patrieske ik weet niet hoe groot de kans is dat je vliezen breken in bed maar ja je weet nooit ...... en ik geloof dat ik dan maar een groot strandlaken over het zijltje heen leg misschien ligt dat beter het valt altijd te proberen....
Die witte matjes met groen ad onderkant zijn idd allemaal vd bevalling. Ik vond dat stuk plastic ook kraken als een gek, en voelde me totaal niet makkelijk met dat ding onder m'n billen Ik heb bij de thuis zorg winkel een hoeslaken gekocht +- 8.00 die niet kraakt, je kunt hem uitwassen, en makkelijk om de matras doen, want aan alle hoeken zit elastiek. Je hebt ze in 1 en 2 persoons, ik heb 1 persoons gehaald, wij hebben 2 aparte matrassen. Die wegwerp gladde plastic matrasjes vond ik ook erg schuiven, ik dacht; straks val ik nog uit bed.