9 dagen overtijd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eliizzaa, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Hallo

Ik ben een meisje van 17 en ik denk dat ik zwanger kan zijn.

Ik ben 1 april ongesteld geweest en begonnen met een nieuwe pil (Qlaira)
    Bij die pil hoor je gewoon ongesteld te worden!
    Maar nu ben ik het nogsteeds niet, en ik heb ongeveer 1 of 2 weken na me menstruatie sex gehad..
    Ik ben best wel moe en krijg soms echt het gevoel dat ik moet overgeven, me buik is ook erg opgezet.
    Ik heb afgelopen zaterdag een test gedaan maar die was negatief,
    Ik durf niet naar de dokter..

Weet iemand hier raad mee?

2. mariekevegt

25 feb 2011
    33
    1
    0
    tjah moeilijk!
    ik denk dat je beter over een week of 2 weken nog een test kan doen..
    en geeft hij dan nog steeds negatief aan dan ben je hoogstwaarscheinlijk niet zwanger en als je het dan nog steeds niet vertrouwd zou ik wel naar de huisarts gaan.

succes ermee!

3. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    #3 Eliizzaa, 9 mei 2011
    Laatst bewerkt: 9 mei 2011
    Oke bedankt!!

Ik ben erg ongeduldig en al zou ik zwanger zijn wil ik het zo snel mogelijk weten want dan kan ik me er op voorbereiden.

Mijn vriend denkt dat het komt omdat ik met een nieuwe pil ben begonnen, maar mij lijkt het gewoon heel raar dat ik dan niet ongesteld word.

PS: ik slik nu nog gewoon de pil door, is dat niet slecht voor het kindje als ik zwanger zou zijn?

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Je zou voor de zekerheid kunnen stoppen met de pil. Maar dan moet je dus wel zorgen voor eventuele andere voorbehoedsmiddelen..
    De pil is inderdaad niet goed om door te slikken, mocht je wel zwanger zijn.

Ik zou minimaal 14 dagen wachten na de gemeenschap en dan weer een test proberen. Een huisarts kan ook niet eerder testen en gebruikt ook gewone testen.

Heel veel succes!!

5. mariekevegt

25 feb 2011
    33
    1
    0
    nee hoor dat is niet slecht!
    heb ik ook eerst gedaan (wist toen nog niet dat ik zwanger was)
    maar hoe dan ook stel dat je het wel bent bereid je dan goed voor.
    het is niet niks
    vooral met je school en alles.

6. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Oke, nou dan wachten we nog eventjes een weekje of 2,
    en als ik het dan nog niet ben doe ik weer een test.
    Maar op dit moment rook ik en ik ga uit, ik drink bijna geen alcohol maar ik rook best wel veel. Maar ik ga niet stoppen als ik het niet zeker weet..

Gelukkig blijft mijn vriend wel achter me staan wat er ook gebeurd :)

7. kinderwens2011

kinderwens2011 Actief lid

2 apr 2011
    163
    0
    0
    Bach Bloesem Therapeut
    Limburg (NL)
    Maar zolang je geen zekerheid hebt zou je wat roken betreft proberen er een beetje rekening mee te houden door wat te minderen met roken. Is altijd beter ;)

8. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Ja dat doe ik ook, ik heb er vandaag 3 gerookt. en daar hou ik het denk ik ook bij.

Maar ik voel me ook een beetje zwanger, dat kan natuurlijk tussen me oren zitten. Maar als ik in de spiegel kijk lijkt het gewoon zo te zijn.
    Ik plas heel erg veel en vaak doet plassen ook pijn.

PS: volgens mij heb ik verkeerd gerekent want ik zit nu op de 39 dagen,
    dus met een cyclus van 28 dagen ben ik al 11 dagen overtijd.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Wat betreft niet naar de huisarts durven gaan. Een huisarts heeft beroepsgeheim en dit betekent dat hij/zij geen informatie over jou naar buiten mag brengen. Hij/zij mag dus ook niks aan je ouders vertellen.

Heb je tijdens de stopweek de pil doorgeslikt of ben je toen wel gestopt? In het eerste geval krijg je anders ook geen menstruatie.

10. angel229

Eventueel nog een test doen. Als je echt zwanger zou zijn, dan zou nu de test positief moeten zijn.

11. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Ja dat is waar. Maar ik ben al een keer eerder bij de HA geweest,
    ik vind het raar om weer te gaan...

En de Qlaira pil moet je doorslikken, maar je word wel gewoon ongesteld, in de laatste paar pillen zit niks, dus eigenlijk gewoon een stopweek, maar ik mag ze gewoon doorslikken voor het vergeten enzo.
    Maar bij de Qlaira pil moet ik dus wel gewoon ongesteld worden.

12. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik zou nog een testje doen van het kruidvat!:) succes!

13. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Die heb ik nu ook gebruikt is 5 euro voor 2 testen geloof ik.

Maar kan ik niet beter gewoon nog even wachten?

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

heb je nu een 3 fase pil? en wat had je hier voor. een 3 fase pil wil dus inderdaad nog wel eens "raar" doen

ik zou morgen ochtend met ochtend urine even een testje doen

15. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Ik weet de fases niet,

Ik gebruikte hiervoor de Mycrogynon 30

en nu de Qlaira
    daar tussen heb ik 2 maanden geen pil gehad.

16. angel229

Ik ken de pil niet, dus heb hem even opgezocht. Bij de bijwerkingen staat als veel voorkomende bijwerking amenorroe (uitblijven menstruatie). Daarnaast kun je een verlate onttrekkingsbloeding krijgen.
    Tijdens de eerste 9 dagen na de overschakeling is gebruik van een aanvullend barrièremiddel noodzakelijk.

Bij twijfel kan de huisarts evt. bloedprikken om te kijken of er HCG in je bloed zit. Vaak kun je dit ook gewoon aan de assistente vragen.
    Als je morgenvroeg een test doet met je eerste urine, is dit het meest betrouwbaar. Deze is namelijk flink geconcentreerd. Bij mij zelf (ons kindje was overigens gewoon gepland) duurde het ook een tijdje voor ik posi testte, heb toen een CB-test gehaald en ook met ochtendurine getest. Deze was meteen overduidelijk posi terwijl de andere test die ik had liggen negatief was. Dus dat zou je ook nog kunnen doen.

17. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Oke, bedankt voor je hulp en tips!

Ik heb afgelopen zaterdag ook met ochtend urine getest,
    ik zal het snel nog een keer doen, maar dat zal niet morgenochtend worden, ik heb namenlijk geen tijd meer om naar de winkels te gaan.
    Als die dan weer negatief is, maar ik ben nog niet ongesteld, ga ik toch even langs de ha.

Ik laat het nog verder aan jullie weten!

18. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    even een update:

Ik ga niet meer testen, ik wacht het af.
    Als ik volgende maand weer niet ongesteld word ga ik langs de HA.
    Ik ben vandaag erg moe en heb het soms oppeens heel warm of koud.
    Ik ben best duizelig en heb een klein beetje buikpijn.

Ik en mijn vriend hebben beslist af te wachten. Anders blijven we testen. Als ik de volgende keer niet ongi word gaan we samen.
    Ook hebben wij er al heel veel over gepraat wat we doen als ik zwanger zou zijn. We houden het dan en maken er het beste van.

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.

Als het geen kwaad dan waarom moet je dan per direct stoppen met de pil als je zwanger blijkt te zijn?! In mijn bijsluiter staat heel duidelijk in dat je absoluut de pil niet mag slikken als je zwanger bent omdat dat risico's met zich meebrengt voor de baby!

Deel Deze Pagina