Onzekere tweelingzwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chick111, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chick111

chick111 Lid

6 mrt 2008
    38
    0
    0
    Hallo...

Gisteren hebben wij onze eerste echo gehad, erg vroeg omdat we in januari een spontane miskraam hebben gehad. We mochten even ter geruststelling.

Al direct zagen we 2 vruchtzakjes, met bij 1 direct duidelijk een kindje. De gynaecoloog richtte zich ook direct op dit vruchtzakje en begon te meten. Wij keken ook naar het 2e vruchtzakje en zagen daar ook iets in bewegen, maar was even later weer weg. De gynaecoloog heeft dit niet gezien en zij dat we volgende week moeten terugkomen, om te zien of dat tweede vruchtzakje zich ontwikkeld tot kindje, of dat het verdwijnt. Hij gaf aan dat het heel erg goed kon dat we volgende week gewoon een 2e kindje duidelijk kunnen zien, ben nu pas 6,5 wk zwanger dus was erg vroeg en bij een tweeling is alles nog wat moeilijker te zien. Het kwam over, alsof ie er wel positief over was.

Al voordat ik wist dat ik zwanger was, riep ik al dat ik zwanger was van een tweeling, echt n enorm sterk gevoel (hoe dat kan geen idee) en nu dat we hebben gezien dat t er zit, zijn we in de 7e hemel en kunnen niet wachten dat ze er zijn. Maar toch die onzekerheid, wat als er volgende wk maar 1 zit.

Wie heeft hier ervaring mee en bleek er gewoon 2 gezonde kindjes te zitten? We blijven positief want het voelt zo goed maar als je dan leest wordt je toch wat onzeker.

Dacht dinsdag de hele dag.. oow morgen hebben we zekerheid, maar nu moeten we weer pas tot volgende wk wachten, dat duurt nog zo lang :p

2. geen ervaring mee maar wilde toch even zeggen dat ik met jullie meeduim, en vertrouw op je gevoel!

3. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Zonder rot te willen doen, is het zo dat redelijk wat zwangerschappen beginnen met twee en er vaker 1 overblijft.
    Het moeilijke van zo'n vroege echo is dat we het nu al heel vroeg weten en ook de teleurstelling als er maar eentje overblijft.
    Vroeger wist je niks en werd er gewoon 1 kind geboren, zonder dat je wist dat het er ooit twee waren.
    Wij hebben het ook gehad een paar weken geleden en waren best verdrietig toe we zagen dat er maar 1 kleintje het gered had.

Maar ik duim voor jullie!;) Het kan ook zeker goed gaan!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Dot heeft gelijk, veel meer zwangerschappen beginnen op deze manier dan dat er tweelingen worden geboren. Zowel mijn moeder, tante en een vriendin van mij begonnen met twee kindjes en na 12 weken was er nog maar eentje over. (hoewel mijen moeder het niet erg vond, anders zou het haar tweede tweeling zijn geweest)

Ik zou nog niet rekenen op een tweeling, wacht nog even af, en hopelijk op de volgende echo hopelijk twee kindjes!

5. aksiram

aksiram Actief lid

9 aug 2006
    110
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo
    Er zijn natuurlijk ook tweelingzwangerschappen die goed aflopen, zoals die van mij. Ik heb een gezonde zoon en dochter van 16 maanden nu. Ik had de eerste echo ook met 7 weken en de gynaecoloog deed er erg wisselvallig over hij zag wel 2 vruchtzakjes, maar vertelde heel duidelijk dat er van alles nog kon gebeuren. Na 4 weken dus met 11 weken hadden we de 2e echo en toen was het zover hij kon weten 100% zeker we kregen een tweeling.

Mijn advies blijf positief denken, en leg de negatieve reacties naast je neer daar heb je toch niks aan.

Succes.

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Dankjewel:x
    het is geen negatieve reactie, zo is het absoluut niet bedoeld.
    Ik wil iemand wat informatie geven en een klein beetje voorbereiden op een eventuele teleurstelling. Ik hoop heel erg dat het goed gaat zoals ik ook al zei: het kan het ook zeker goed gaan!!!

Ik wilde dat iemand iets mij iets gezegd had, want voor mij was het een hele schrik op zijn zachts gezegd.:(

7. aksiram

aksiram Actief lid

9 aug 2006
    110
    0
    0
    Amersfoort
    Mijn reactie was niet voor jou bedoelt hoor "Dot'. Ik vind het heel erg wat jij hebt meegemaakt.

8. chick111

chick111 Lid

6 mrt 2008
    38
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik besef me dat t nog onzeker is, maar t voelt zo goed, dus vertrouw maar op mn gevoel. Kan wel gaan zeggen dat ik er vanuit ga dat t er maar 1 blijkt te zijn, maar dan doet t alsnog zeer als t er echt maar 1 blijkt te zijn. Je blijft toch hopen tot die echo.
    Heb nog even erover op inet gezocht en zo verschrikkelijk vaak komt t niet eens voor, ja veel in de 1e wk overtijd, maar als in wk 6-7 3 vruchtzakjes worden geconstateerd, verdwijnt daar maar 10-20% van. En mensen die zijn geholpen (IVF of medicijnen) en dames boven de 30-35 hebben verhoogd risico dat dit voorkomt. Weet dat dit maar wat statistieken zijn en t allemaal niets wil zeggen, maar is toch wat je wil lezen toch, dat je niet tot de risico groep behoort.

Voor ons gevoel zijn t er 2 en daar vertrouwen we nu maar even op. Helemaal omdat we beiden toch wel wat hebben zien bewegen in t vruchtzakje. Hoe dan ook, hoe we ons nu ook instellen, als volgende wk blijkt dat 1 verdwijnt zal t toch pijn doen. Dus we zijn ons heel erg bewust van de kansen, maar we blijven hopen en op ons gevoel vertrouwen. Dan denk ik weer: heb niet sinds de 3weken al t gevoel dat t er 2 zijn om er weer 1 te verliezen toch :D

Helaas kunnen we niets anders doen dan wachten. Woensdag mogen we weer, duurt mij veels te lang haha maar gelukkig mochten we na een week alweer terugkomen.

Super bedankt voor jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte wat er is gebeurd. Nu snel t bed in want ben alweer uitgeput ;)

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het kan alle kanten op denk ik. Ik zou vooral vertrouwen hebben op de goede kant ;)

Moet wel zeggen dat het me toch wat zorgen baart van met 6,5 week zwangerschap er nog geen vruchtje te zien is (in elk geval niet wat de gyn heeft gezien). Het hartje zou dan namelijk al bijna moeten kloppen (hangt erom of je het met 6,5 wel of niet kunt zien)....
    Helaas kun je ook nog niets hebben zien bewegen. Dat zou niet meer dan een beweging van de echo-kop kunnen zijn geweest.
    Embryo's beginnen namelijk rond de 9 weken pas te bewegen...
    Als jullie gyn niets gezien heeft, zou ik daar ook van uitgaan.
    Hoop dat je bij de volgende echo meer duidelijkheid hebt en dat alle zorgen voor niets blijken te zijn geweest!

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben ook een tweeling, nu ruim 2.5 jaar.

Maar ik kan me je onzekerheid voorstellen, onze eerste echo hadden wij met 6 weken en 5 dagen. Bij beide kindjes klopten de hartjes wel maar niet snel en niet krachtig. Het kon zijn dat de hartjes net waren begonnen met kloppen of het kon nog mis gaan, dat is heel moeilijk om te zeggen.

Helaas klopt het wel dat een zwangerschap vaak begint als een tweelingzwangerschap, maar zoals iemand eerder schreef merk je dit dan niet omdat je vaak pas een echo rond de 10-12 weken krijgt.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Trouwens bedenk me net, dat onze zoontjes een verschil hadden qua uitgerekende datum, er zat een paar dagen verschil tussen ( ze zijn ook 2-eiig). Misschien is dit bij jullie ook het geval, dat daarom het ene kindje kleiner is dan de andere.

11. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ja hier ook hoor!!echo gehad met 6weken en daar werd gelijk gezegt mede doordat ik bloed verloren had er rekening mee te houden...en check mijn banner!!
    Probeer iig te genieten en je zorgen een klein beetje opzij te zetten meis ik ben erg benieuwd hoe het af gaat lopen!!succes liefs sjaantje

12. chick111

chick111 Lid

6 mrt 2008
    38
    0
    0
    Nou gisteren had ik weer een echo. Er is nu duidelijk een tweede kindje te zien. T vruchtzakje is gegroeit en beide kindjes zijn nu ongeveer even groot (verschilt 1 dag). Van 1 vruchtje klopt t hartje overduidelijk, t andere vruchtje vermoedelijk ook, maar doordat deze in de hoek van mn baarmoeder zit en ze n slecht echo apparaat hebben konden ze t niet met zekerheid zeggen.
    Tevens ben ik 2weken terug gezet, dacht dat ik bijna 8wk zou zijn, maar volgens deze echo bleek ik 6wk te zijn.
    Over 2 weken moet ik weer terug en dan moet 100% te zeggen hoe of wat. Helaas dus WEEER wachten in onzekerheid maar we zijn nogsteeds super positief, helemaal omdat t kleinste vruchtje flink gegroeid is en de gynaecoloog bijna zeker was dat t hartje ook klopte. Nu maar weer afwachten en aftellen tot de volgende echo.

13. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    in iedergeval van harte met je zwangerschap en ik hoop dat je volgende echo ook weer goed is en dan twee mooie kindjes mag zien, veel sterkte aankomende weken en hoop voor je dat die snel voorbij zijn.

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Top! Gefeliciteerd!!!

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Super! Gefeliciteerd! Hoop dat je op je volgende echo het hartje van de 2e duidelijker kunt zien! Maar zal nu vast al wel een geruststelling zijn dat het zeker is dat er toch echt 2 zitten! Geniet er van :D

16. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Dat is geweldig!!!zolang jij je ook goed voelt geniet ervan liefs sjaantje

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Super! Gefeliciteerd!!!

18. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier t zelfde.. vorige week 2 vruchtzakjes te zien.. eentje was wat kleiner en de gyn zei dat ie er waarschijnlijk mee zou stoppen.. morgen weer een echo! hoop zo dat ze beide goed gegroeid zijn en dat de hartjes kloppen!

19. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Goed nieuws chick !

Ga voor je duimen moesCH!:)

20. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    helaas is hier t 2e vruchtje gestopt.. en was bijna niet meer te zien op de echo:( jammer.. het andere vruchtje konden ze niet met zekerheid zeggen of t hartje klopte of niet.. dus nog n week afwachten en dan weer voor n echo.. een zw.schap brengt egt wel veel stress, onzekerheid en zorgen met zich mee zeg!

Deel Deze Pagina