Dreigende verstopping wat nu?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door shahrazed, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al vanaf het begin van de zwangerschap ga ik steeds minder naar het toilet. Herkenbaar, was vorige keren ook zo. Kon het tot nu toe redden met Yakult maar dat helpt ook niet meer en is best duur ook nog.
    Als ik ervoor naar de huisarts ga en bijv. Lactulose siroop voorgeschreven krijg, moet je dat dan zelf betalen in de apotheek? En weet iemand welke middelen zonder recept verkrijgbaar zijn? Ik ben zelf verpleegkundige dus kan zelf ook wel inschatten wat ik graag wil gebruiken. Scheelt weer een tripje naar de huisarts.

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik ben zelf ook verpleegkundige en ik kreeg als tip om op m'n werk 10 cc lactose te nemen. Weet niet of jij hier ook toegang tot hebt? Ik heb het gelukkig enig niet nodig gehad alhoewel m'n stoelgang wel veranderd is door zwangerschap. Nu eens in de 2 a3 dagen ipv elke dag.

Succes

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Lactose = uiteraard lactulose :)

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik werk in de thuiszorg, dan zou ik de voorraad van mn cliënten moeten plunderen. Dus dat maar niet. :)

Ik was eigenlijk vooral benieuwd of het vrij verkrijgbaar is, en of je het met recept wel vergoed krijgt. Kunnen verloskundigen receptjes schrijven voor zoiets trouwens?

5. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    ik zelf heb ook altijd al darmproblemen gehad.

en tijdens mijn zwangerschap is het nog erger geworden. ik krijg op dokters recept movicolon (naturel) dit zijn zakjes en ik gebruik het 2 x per dag. als het eenmaal weer beetje opgang is kan je het bijhouden met 1 keer per dag.. en word het weer erger doe je weer 2 x
    dit word door mijn verzekering vergoed in ieder geval zorg en zekerheid av gezin.

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Haha nee in de thuiszorg wordt het lastiger. Volgens mij krijg je movicolon, forlax en lactulose wel vergoed hoor. En aan de andere kant als je wel zelf moet betalen, wat weegt het op tegen verstopping. Dat lijkt me vele malen vervelender dan een paar euro eigen bijdrage.

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lactulose is volgens mij zonder recept verkrijgbaar want ik haalde het voor mijn opa regelmatig. Moest het wel betalen dan.

Ik had al spastisch colon/pds en dat was stabiel voor mijn zwangerschap maar nu gebruik ik op recept movicolon via de gyn en dat gaat heel goed, gebruik het om de dag tenzij ik merk dat het te hard wordt dan neem ik even elke dag.
    Dit krijg ik vergoed. Lactulose zou ik zelf moeten betalen. Zou me ook niet uitmaken, als het maar helpt! Helaas wel last van aambeien gekregen mede door de verstopping tijdens de zwangerschap, kun je beter proberen te voorkomen dan te genezen ;).

8. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Ik heb sinds deze week zakjes via de huisarts...gewoon vergoed en ze werken nu goed =)

9. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Roosvicee laxo kan je ook proberen, helpt bij mij erg goed
    En er is ook vijgensiroop te koop die heb ik eerst gehad dat werkte ook maar dat is wel prijzig.

Deel Deze Pagina