Sporten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door JinxieWeasel, 23 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Bij al mijn kennissen om me heen zitten de kinderen op een sport. Soms wel 2 of 3 verschillende sporten.
    Mijn dochter van 5 en een half is super sportief, maar wil niet op een sport/vereniging. Ze zit wel op zwemles, maar dat is noodzakelijk
    Ze zit op muziekles, maar dat is binnenkort afgelopen.
    Nu besprak ik het met haar, of ze iets wel, maar overal zegt ze nee op.

Hoe doen jullie dat met je kinderen? Hoe stimuleer ik ze daarin? Of ben ik misschien nog een beetje te vroeg daarin?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Ik vind 5 nog redelijk vroeg. Ik zou haar eerst rustig haar zwemdiploma('s) laten halen en dan rustig verder kijken.
    Bij de meeste sporten mag je rustig een paar keer proberen voordat je besluit lid te worden.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier laat ik heb echt zelf kiezen. Wel moet hij zwemmen. Zelf wilde hij heel graag op voetbal daar zit hij nu op.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier was het andersom, dochter vond alles leuk. Maar ik kies op deze leeftijd liever voor korte cursussen. Ze zijn nog zo wispelturig en als je dan een half jaar of jaar lid moet zijn.. is dat nogal zonde als ze écht niet meer willen.
    Inmiddels zit ze echter op ritmische gym - dit kan per maand opgezegd worden. Dit doet ze vanaf het moment dat ze haar zwemdiploma's had en een aantal dingen geprobeerd had.

Verder heeft ze nu ook een blok van 4/5 weken 'muzikale speeltuin' dit wordt door de gemeente aangeboden aan de basisscholen, als buitenschoolse activiteit. Ze hebben een wisselend programma, maar altijd gratis en altijd 4 of 5 weken achter elkaar.

Ik zou lekker het zwemmen afwachten.. anders blijft er ook weer zo weinig tijd over voor speelafspraakjes... en mogelijk wil ze tzt wel iets wat een vriendinnetje ook doet.

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Als ze niet wil, zou ik het afwachten. Ze is nog jong.

Mijn zoon heeft ongeveer dezelfde leeftijd en wilde wel op sport. Afgelopen winter zat hij op ijshockey, skieën (cross-country) en zwemmen (spelenderwijs gewend raken aan het water, nog niet echt zwemles). Helaas is het sportseizoen hier kort en dus alweer afgelopen.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Kan je niet gewoon eens gaan kijken/ proefles oid?
    Misschien komt de enthousiasme vanzelf!

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.174
    8.903
    113
    Als ze niet wil, dan zou ik niets verplichten.

De oudste zit vanaf haar derde op dansles en vanaf 3,5 op zwemles...dat doet ze nu ook nog steeds. Verder wil ze heel graag op hockey (doen veel kinderen hier in de wijk) en op tennis en handbal (dat doen haar grote nichten). Maar daar gaan we wel eens naar kijken als ze haar zwemdiploma's heeft of als ze dansen niet meer leuk vindt. ;)

Deel Deze Pagina