kinderopvang wanneer regelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wenneke20, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    hoi ik heb een vraag mijn contract loopt 1december af en weet niet of het verlengt word maar moet ik me dan toch inschryven voor het geval dat contract wel verlengd word want hier zijn wachtlijsten


    wie weet het
     
  2. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Altijd inschrijven, want je kan jezelf altijd nog van de wachtlijst laten halen. En in mijn regio ben je nu al zowat te laat met inschrijven, dus ik zou het zo snel mogelijk doen.

    Ik neem aan als je contract niet verlengd wordt dat je na je zwangerschapsverlof weer gaat werken en ook opvang nodig hebt? Of wil je dan wel thuis blijven?
     
  3. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik had het met 20 weken rond, maar wij hebben dan wel een gastouder via een bureau, Dan heb je minder te maken met wachtlijsten als bij een kdv, denk ik.

    O, en de andere dag was al rond voordat ik zwanger werd, m'n schoonmoeder wil dolgraag oppassen, dus we hoefden alleen maar de dag door te geven.

    Linda
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Wij hebben met 12 wk zwangerschap al ingeschreven. Op onze gewenste locatie is geen plek maar gelukkig kan er plaatsing plaatsvinden in een ander dorp (aardig op mijn route).
    Moet maar dan...
    Inschrijven dus! Je hoeft niet per se af te nemen. Als je thuis komt te zitten meld je je kindje gewoon af ;)

    Elmo
     
  5. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Gelijk inschrijven.
    Biju ons kon het vanaf 12 weken, en gelukkig hebben we het rond.
    Maar we hebben dan ook de rustigste kdv dagen aangevraagd ( di, woe , vrij) we werken straks allebei een dagje minder
     
  6. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik heb dezelfde situatie gehad als jij.. ik had me al met 14 weken ingeschreven, contract is niet verlengd. ze hebben me toen een aanbieding gedaan van een aantal dagen, maar aangezien ik niet wist of ik dan weer werrk zou hebben heb ik die dagen afgezien. ik sta nog wel op de wachtlijst maar moet eerst doorgeven welke dagen en dan moet ik waarschijnlijk nog even wachten.

    mijn advies gewoon inschrijven!
     
  7. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    oke dank je we l wil na verlof weer werken jah
     
  8. Vanes

    Vanes Actief lid

    28 jul 2007
    182
    1
    0
    Zorg wel, dat wanneer je af zegt, je hier niet te lang mee wacht. Dan kunnen er namelijk weer wel kosten aan verbonden zijn.
    Meestal gaan ze van 2 maanden opzeg termijn uit, dus zeg je de plaats 1 maand voor aanvang op, dan kan het zijn dat ze 1 maand bedrag van je vragen of anders administratiekosten van bijna 100 euro.... Dat zal dan weer zonde zijn.
    Je kan tevens de regelingen vinden in de voorwaarde/ huisregelement. Het kan bij iedere organisatie anders zijn.
     
  9. Ik heb me met 20 weken ingeschreven, maar het ligt eraan voor hoeveel dagen en welke dagen je wilt en waar je woont. Ik had me er bij 2 ingeschreven en heb er dus eentje af moeten zeggen, werden administratiekosten berekend van (ik geloof) 10 euro, dus dat viel wel mee.
     
  10. carmpje

    carmpje Actief lid

    11 okt 2006
    148
    0
    0
    Wij hadden ons ingeschreven bij 12 weken. Nog geen eens voor specifieke dagen. We kunnen de kleine nu voor 2 dagen plaatsen. Eind december mag ik nog een keer bellen om te vragen of er meer dagen mogelijk zijn.. :(
     
  11. koppel

    koppel Niet meer actief

    Als je een gastouder neemt ipv het kinderdagverblijf, met hoeveel weken moet je daar dan achteraan en is dat duur of goedkoop in tegenstelling tot het kinderdagverblijf?

    Kun je ook de gastouder naar jou huis laten komen zodat je niet iedere dag heen en weer hoeft te reizen?

    Wat zijn de ervaringen die mensen hebben met gastouderbureau;s ?
     

Deel Deze Pagina