Voorheen maakte lichaam geen eitjes aan, na zwangerschap wel?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sharonmenzo, 13 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Hallo Dames,

Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn met mijn 'probleem'. Ik ben via IVF zwanger geworden en lang in de mmm gelopen, omdat mijn lichaam geen eitjes aanmaakte zonder hormonen.

Zijn er meiden die hetzelfde hebben meegemaakt en die na de zwangerschap wel eitjes aan gingen maken? Of voor (eventueel) een tweede kindje weer opnieuw de mmm zijn gegaan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Groetjes

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij mij is mijn PCOS jammer genoeg gebleven na de zwangerschap. Ik had hoop dat het weg zou gaan, maar helaas. Na de bevalling ben ik één keer uit mezelf ongesteld geworden en daarna werd de situatie weer zoals 'ie was. Maar ik ken ook vrouwen waarbij hun cyclus zichzelf wel herstelde. Het kan dus beide kanten op, het is bij iedereen anders.

Maar als het niet zwanger worden bij jullie door jouw PCOS kwam, waarom hebben jullie dan IVF gedaan? Want over het algemeen heb je aan ovulatie-inductie genoeg, als er verder geen redenen zijn van het niet zwanger worden. Of is de zaadkwaliteit ook verminderd?

3. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht

Bedankt voor je reactie. Het kan dus alle kanten op, ben benieuwd. Dan zou ik dus eventueel toch aan voorbehoedsmiddelen moeten gaan doen. Dat zal wennen zijn. Ik heb naast PCOS vijandig baarmoederslijm. Wij hebben 10 keer IUI gehad en vervolgens IVF.

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Voor mijn eerste ICSI poging had ik ook totaal geen cyclus (2-3x per jaar ongesteld), maar nu, na die hormonenboost lijkt het zowaar op gang te komen. Afgelopen maand had ik gewoon zelfs een normale ronde van 31 dagen!

Ik hoop voor je dat het allemaal ook weer op gang komt. Die voorbehoedsmiddelen is het enige nadeel, maar weten dat je hormonaal weer een beetje de oude bent is denk ik ook wel een fijne gedachte ;)

5. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ja! Bij mij!

Voor mijn bevalling cyclus van +130 dagen. Zware pcos. (hormoonwaarden gaan maar tot een bepaald getal, mijn uitslag was groter dan dit getal en daardoor dus niet eens meetbaar..)
    Nu, 9,5 maand geleden bevallen en mijn cyclus is keurig. Iedere keer tussen de 27 en 32 dagen. Ik merk ook echt dat ik een eisprong heb. Dikker slijm, pijn in mijn buik, enz.
    Nou maakt het voor ons nog steeds niet veel uit, want mijn man is ook verminderd vruchtbaar en mijn eicellen schijnen zich niet automatisch te sluiten nadat er een zaadcel in is gegaan.

Ik dacht ook altijd dat dit een fabeltje was en moet nog maar zien dat het zo blijft bij me.. Andere pcos klachten komen namelijk ook weer boven.

Deel Deze Pagina