Ik snap je beweegredenen, maar als ik kijk naar mijn kinderen en hoe ze ervan genieten lever ik met alle liefde die zaterdag in. Maar eigenlijk lever je niks in, je krijgt er ook heel veel voor terug.
Ook als dat betekent dat je je partner en de kinderen hun vader en vader de kinderen alleen een halve zaterdag (of alleen de avond, afhankelijk van reis- en wedstrijdtijd) en de zondag ziet/zien? In dat geval ga ik toch voor het belang van 5 tov 1 die wedstrijden heeft (maar waar we dan wel altijd met de broertjes/zusjes heen moeten) Bij structurele wedstrijden bedoel ik dan, incidentele wedstrijden is gevalletje "pech voor ons" als het niet goed uitkomt.
Ligt eraan wat voor soort dans en wat voor soort dansschool. Hier wel voorstellingen en dansen op evenementen maar geen wedstrijden. En die voorstelling is 1x per jaar en evenementen hooguit 3 keer per jaar.
Hier met dansen max. 1x per jaar een voorstelling (de voorstelling is ieder jaar, maar niet alle groepen doen ieder jaar mee).
Oh dat is gek. Vriendinnetje van mijn dochter zit op dansen (wel in selectieteam), maar heeft zeker elke maand een wedstrijd/optreden gehad.
Ligt aan de soort dansschool. Hier is ook een andere dansschool die wel wedstrijden doet. Onze dansschool niet, ook niet mijn dochter die in de selectie zit, dat is de hele insteek niet van de school. Terwijl het niveau wel vrij hoog is.
Hier alleen de showteams vaker, de jongere meiden (12+) een paar keer per jaar, denk ik, de oudere wat vaker. Maar als je daar in gaat., dan weet je dat en dan kies je daar ook voor. De selectiegroepen doen hier ieder jaar mee met alle voorstellingen, maar dat zijn alsnog maar twee weekenden (de andere groepen doen in een voorstelling mee).