geboorte gewicht en lengte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debbie1983, 13 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hallo dames

ik ben benieuwd naar het geboorte gewicht en lengte van jullie al of nog in de buik zittende kindjes.. en met hoeveel weken dat dus was/is ?

afgelopen maandag naar de gyn geweest voor extra echo ivm controle grootte kind (volgens de vk's aan de grote kant) en daar kwam wat raars uit naar mijn mening.. (achteraf)

de metingen kwamen wel overeen met het aantal weken (35 tot 35.5 week) maar hij was nu al 2750 gram wat volgens mij wel redelijk veel is en de echoscopiste zei dat ie 38 centimeter was volgens mij... dat is toch qua lengte erg klein toch ?

als ik al die stukjes moet geloven van internet over de ontwikkeling zou ie toen ongeveer 43 centimeter moeten zijn.. nou kan da natuurlijk altijd wat verschillen maar de lengte in combi met gewicht ?

de gyn heeft alleen gekeken naar het gewicht en de metingen (hoofdje, buikje, beentje) maar niet naar de lengte.. dat heeft de echosopiste er niet op gezet.. helaas begon dit pas tot me door te dringen toen ik thuis was en kon dus niets meer vragen.. in het dossier staat helaas ook de lengte niet vermeld. (heb er achteraan gebeld)

ondertussen heeft de gyn gezegt dat ik bij de gewone vk's kan blijven lopen.. maar zal dit a.s. donderdag als ik weer heen moet wel even melden

2. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik zou als ik jou was niet naar de lengte kijken omdat je baby niet meer helemaal recht ligt is dit bijna niet meer te meten. Ik krijg elke 2 weken een echo ivm groei en mijn echoscopiste begint niet eens aan de lengte omdat zei zegt dat dat echt niet meer te meten is. En als het gewicht goed is zou ik me daar niet druk over maken. De mijne was met 32w en 2d 1370 gram en ik mag donderdag weer voor een volgende meting. Maar de mijne heeft dus een groeiachterstand.

3. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Maricha schatte ze op de 3200 gram en bij geboorte was ze 51 cm lang en 3480 gram.
    Deze uk schatte ze rond zelfde gewicht en lengte

4. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Alyssia schatte ze 3000 gram en 50 cm ze woog uiteindelijk 3380 gram en was 52 cm. Dus echt exact was dat niet.

5. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hoi..

ze hebben de lengte ook gemeten aan de hand van het (boven)beentje.. misschien dat ze zich vergist heeft en dat het dus eigenlijk 48 zou moeten zijn ?! ik heb geen idee.. maar als de lengte (te) kort zou zijn zouden mijn eigen 3 verloskundigen allemaal tegelijk zeggen dat het een groot kind lijkt.. en bij de omtrek metingen ligt ie dus wel op schema.. misschien een dag of 3 voor maar dat is normaal natuurlijk.. de één groeit ook gewoon sneller/ langzamer dan de ander en idd het gewicht is al redelijk flink daaarom vind ik die 38 cm ook zo raar

we weten het pas het beste al die het eind van de 'tunnel' :) ziet he.. en het licht van de ziekenhuislampen.. :D wat gaat zo'n zwangerschap eigenlijk snel he

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Mijn kindjes schatte ze vrijdag op 1693 en 1704 gram. Dat was dus met 31 weken en 4 dagen.

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn kindje werd afgelopen donderdag al op 3500 gram geschat... :confused:

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

zou het kunnen zijn dat ze bij de echo de werkelijke weken aanhouden, maar dat wat op internet staat overeenkomt met 2 weken verder, omdat ze die eerste twee weken voor je eisprong meetellen in je zwangerschapsduur?
    Dan zou je dus op de internetkalenders moeten kijken bij twee week korter...
    Ik heb dat nl met m'n zwangerschapsdagboek: die telt vanaf de conceptie en zit dus 2 weken achter internetkalenders aan. Best stom, omdat m'n zwangerschapsdagboek dus zegt dat ik bijvoorbeeld 22 weken ben, terwijl echo en officiele telling dus 24 weken zeggen, ;)

9. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Wat ik heb gehoord is dat ze dat helemaal niet kunnen weten.
    Ze meten het een beetje globaal.

Tegen mij zeiden ze met de 20 weken echo dat ik een echte 6 ponder krijg...nou ik moet t maar zien!

Ik denk dat je je er niet teveel zorgen om moet maken tenzij zij dat doen!

Groetjes Debby

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    38 cm lijkt me sterk hoor meid, dan hebben ze niet goed gemeten.Met 28 weken en 3 dagen was onze beeb al 36 cm en 1100 gram.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik zou me niet teveel vastpinnen op grootte en gewicht wat wordt aangegeven. Het is een schatting van hoe groot het kindje ongeveer is en het kan naar boven of naar beneden afwijken.

12. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Bij de jongste hebben ze ook om de twee weken een groei echo gemaakt omdat ze een groeiachterstand had van twee weken en dat is precies op het randje van wat ze nog acceptabel vinden.
    Toen ik ging bevallen (ingeleid) hadden ze een kindje verwacht van 2400 gram (lengte is dacht ik nooit gemeten) en uiteindelijk was ze 2600 gram en 46 cm. Een groei echo zegt dus niet alles en het kan altijd iets afwijken van wat ze verwachten.

Groetjes,
    Giegel

13. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hebben ze niet toevallig van het hoofdje tot aan het staartbeen gemeten?

Bij mijn dochter zeiden ze bij de 20 weken echo dat is een kleintje hoor.. Ze woog toch bijna 3200 gram... dus zo klein was het niet..
    en nu is gezegd dat deze beeb gemiddeld is en dus ongeveer 7 pond zal gaan wegen... pff ik zie het wel, zolang het hoofdje maar niet breder is als dat van de voorganger ;)

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra werd geschat op 6,5/7 pond en werd geboren met 38 weken en woog 3240 gram en was 48 cm.

15. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    op onze pretecho (30weken) was de kleine 36,5cm en 1356gram!
    tuutlijk kunnen ze dat niet precies zien maar daarom is zo'n meting wel leuk!

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Met echo's meten ze van kop tot kont, op die sites rekenen ze de beentjes mee!

17. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    bij mij is van top tot teen gemeten,zou wat zijn dat als het van hoofdje tot kont een 36 cm is met 30weken!dan krijg je een kind van een 1meter

18. Secretstar

Secretstar Actief lid

Vorige keer werd ze op 2025 (was toen 32 weken en vier dagen zwanger) gram geschat en ze zou bij de geboorte rond de drie kilo wegen, ik ben benieuwd :D

19. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik beviel met 35+3 weken en ze woog 2750 gram en was 49 cm. Ook een flinke dame dus voor het aantal weken. Maar nog steeds klein hoor.

20. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Mijn kleintje werd bij de vorige echo op 34+6 geschat op 2100 gram. de lengte meten ze niet omdat het kindje helemaal rond ligt in de baarmoeder.

Deel Deze Pagina