Alleen maar hardlopende mama's hier? Ik dus niet, ben dus echt niet van t hardlopen (ja naar de wc af en toe ) Ben al sinds mn 12e een fanatiek paardrijdster, reed tot ver in mn zwangerschap minimaal 5x per week en ook wedstrijden. Tijdens de zwangerschap aantal weekjes gestopt en 6 weken na de geboorte van mn zoon weer actief begonnen 8 weken na de geboorte mn eerste wedstrijd weer gehad. Sport minimaal 3x per week op dit moment, varieert af en toe, ligt er ook aan of ik wedstrijd heb of niet. Niemand verder die iets anders doet dan hardlopen of Bodypumpen?
Ik squash ook nog 1 keer per week... maar paardrijden heb ik nog nooit gedaan. Wel stoer hoor dat je dat zo lang hebt volgehouden en zo snel weer hebt opgepikt na de zwangerschap. Het lijkt me behoorlijk belastend voor je rug. Krijg je er ook echt uithoudingsvermogen van? Of is het meer spierkracht? Binnenkort krijg ik ook mijn Zumba dvd terug van mijn vriendinnetje. Dus dan kan ik ook in huis weer sporten. Das ook wel lekker, bijvoorbeeld op woensdag. Mijn mamadag. Ik hou er van om elke dag iets te doen. Maar elke dag hardlopen gaat me net iets te ver.
Voor mij is het juist goed voor mn rug, heb nl erg snel last van lage rugpijn en dan zou je juist denken dat je dan niet moet gaan paardrijden, maar het tegendeel is waar, gek he? Ik had trouwens verwacht ongelooflijke spierpijn te krijgen vorig jaar toen ik weer voor t eerst ging rijden, maar nee hoor, niets van dat alles. Dus blijkbaar was mn conditie nog goed! Zumba, jeej, heb ik nog nooit gedaan, maar ken mezelf, vind dat 1 of 2x leuk en daarna niet meer, knap dat jij dat wel kunt! Heb trouwens tot 3 jr terug ook nog gevolleybalt naast het paardrijden, 1x training en 1x wedstrijd per week. Werd me toch iets teveel op een gegeven moment. Wil zowieso niet meer elke dag sporten, denk dat ik dan trouwens ook echtscheiding krijg thuis En squashen 1x per week, lijkt me heerlijk! Doe je dat al lang?
Oja, paardrijden levert trouwens een ander soort uithoudingsvermogen op dan bv hardlopen, dat is een feit. En je bouwt zeker spierkracht op, wist nl niet dat ik zoveel buikspieren had en beenspieren.
Hoihoi! Zoals ik zei ging de vorige keer een vriend mee hardlopen. Halverwege had hij al last van zijn hak en moest hij nodig even rekken. Thuis kon hij alleen nog maar strompelen. De dag daarna kon hij niet meer lopen. Hij ging dus voor de tweede keer met mij mee en had daartussen in 1 keer zelf gelopen. Nou ja de dokter maar gebeld en weljaa....een overbelaste pees in zijn hak. Hij mag een week niet lopen (dus keurig op een stoeltje blijven zitten met het pootje omhoog), dan mag hij een week alleen maar wandelen en pas daarna mag hij weer hard gaan lopen. Ik voel me helemaal schuldig zeg. Dus ook belangrijk: rustig aan beginnen. Vandaag gaat mijn eigen vriend mee lopen, die gaat op mijn slakkengangetje mee dus die verwacht geen blessures. Paardrijden heb ik gedaan toen ik op de basisschool zat en ik vond het altijd erg tof. Helaas is het daarna er nooit meer van gekomen. Lisszy, tof dat je ook met Evi loopt! Ik ben 1 keer wel heel erg zat van haar geweest hoor, toen liep ik in de regen met harde wind (natuurlijk moest ik tegen de wind in) en ze begint vrolijk een verhaal over dat als ze het zwaar krijgt ze dan om zich heen kijkt hoe mooi de natuur wel niet is. Succes allemaal!
@Mogwai: dat is ook wat, een slachtoffer gemaakt! Blijk je toch al verder te zijn dan je dacht. Eigenlijk is het ook wel logisch toch dat je het rustig op moet bouwen... @Tizzy: squashen doe ik nu anderhalf jaar ofzo. Ik ben niet erg goed ofzo hoor, maar het is gewoon heerlijk actief. Je hartslag gaat heel erg omhoog, dus het is een hele explosieve training. Maar doordat je de hele tijd bezig bent met het spel ben je je veel minder bewust van de moeite die je moet doen dan bijvoorbeeld met hardlopen.
Ja haha. Maar goed die vriend besloot de vorige keer er ook ineens peilsnel vandoor te gaan. 8) Dat kan ook niet goed zijn zeg. (bleek ook wel halverwege kon hij niet meer. )
Dat is ook echt niet slim inderdaad... oeps! Rustig opbouwen is echt heel belangrijk. Gaan jullie vandaag ver lopen? Ik heb net 8 kilometer gedaan met een slakkengang, maar was wel even leuk!
Te snel van start, dat ken ik! Toen ik net begon met Evi, dacht ik: "ach, kan wel 2 lessen achter elkaar doen! Makkie! En de derde en vierde les ook in één keer! Maar toen kreeg ik vreselijke pijn in mijn knie, overbelast... Anderhalf week neit kunnen lopen, en nu houd ik me netjes aan de instructies van Evi! @Mogwai Ik loop alleen met droog weer! Maar kan me vorstellen dat je op zo'n moment haar wel door de I-Pod heen kan trekken! Whahaha! Vandaag ga ik niet lopen, dinsdag weer. Vanmorgen heb ik een uur bodypump gedaan! @Anneke Goed bezig!!
@Anneke: Ja, rond een uur of 4. Natuurlijk niet zo ver als jou, half uurtje afwisselend rennen en wandelen. 8 km goed bezig! @Lisszy: Ja in het begin ging ik ook te hard, maar dan vooral dat ik te hard wilde lopen en toen hield ik het dus niet vol. En dat maakte dat het niet leuk was dus toen gestopt. Nu ik weer ben begonnen loop ik langzamer maar nu is het wel leuker dus ik hoop het nu wel vol te houden. Ja ik loop in principe ook niet als het zo hard regent maar toen ik weg ging deed het dat nog niet.
Ik heb nog steeds de neiging om het te snel op te bouwen of te hard te lopen. Je zou denken dat het leert, maar nee hoor. Daarom ben ik blij met het schema wat ik nu heb. Heb de rest van de dag lekker gerelaxed! Das dan ook wel weer lekker he?
Ja dat is lekker, dat je vroeg loopt en de rest van de dag lekker van je prestatie kunt genieten. Bij mij ging het ook wel goed, ik vond het wel zwaar vandaag maar wel vol te houden. Alleen mijn voeten deden wel wat pijn. Volgens mij had ik mijn schoenen wat te strak gestrikt.
Dat is knap vervelend, zere voeten bij het lopen. Ik had gisteren dat mijn spieren heel stram aanvoelden, maar vandaag ging het weer beter. Gek he? Dat er zoveel verschil tussen de ene en de andere dag!
Ja er zit inderdaad veel verschil in tussen de ene en de andere dag! De ene keer lijkt het alsof ik veel meer conditie heb, dan de andere keer. En de ene keer heb ik dit kwaaltje en de volgende keer weer dat kwaaltje. 8) Maar we blijven vrolijk doorlopen! Want het geeft toch wel een kick om te zien dat ik steeds langer hard kan lopen.
Ah, leuk, nog meer sportende mama's Paardrijden is inderdaad ook erg goed voor je spieren. Ben zelf helaas allergisch voor de meeste dieren... dus heb het niet mogen meemaken... Vind dat nog steeds jammer, want al mijn vriendinnen zatern vroeger op paardrijden en ik kon nooit mee Bodypump klinkt als een hele serieuze workout ! Nooit gedaan, maar klinkt erg leuk ! Squashen heb ik wel eens gedaan, maar heb toen iemand het racket om de oren geslagen... Oeps dus. Heb zelf vroeger altijd badmintoncompetitie gespeeld. Ik loop niet alleen hard trouwens, maar ga ook regelmatig mountainbiken in het bos. Erg leuk en ook een goede aanvulling op het hardlopen. Maakt eigenlijk niet uit wat voor sport je doet, sporten is sowieso goed en leuk om te doen
Dat ben ik met je eens, sporten is gewoon tof! En het geeft je veel energie! Maar vandaag heb ik een sportloze dag, das ook wel eens lekker!
Hahaha Ik vandaag ook. Meestal maandag en dinsdag niet sporten, omdat het begin van de week het zwaarste is... Woensdag t/m zondag wel fietsen en lopen. Ben langzaam weer begonnen met hardlopen... eeste twee trainingen vielen echt tegen zeg ... Pfoe ! Zit nu, na de vijfde trainng gisteren, weer op de 20 minuten lopen gelukkig. Gek, maar als je eerder gelopen hebt, lijkt het makkelijker om het weer op te pakken dan wanneer je helemaal vor het eerst gaat lopen... Vraag me af hoe dat komt... ?
Het schijnt zo te zijn dat je spieren zich de belasting nog herinneren en daardoor ook beter weten hoe ze zich erop in moeten stellen. En zelf weet je natuurlijk nog hoe je je ademhaling het beste kon doen... dat scheelt bij lopen ook een stuk!
Oh, nou, dat heb ik nooit geweten. Dan zal het daar misschien van zijn... Langer termijn geheugen van mijn spieren is in ieder geval niets mis mee dan Yep scheelt veel. Hoe gaat het met trainen nu ?
Ik heb vanmorgen heerlijk gelopen. Er stond een vaartspel op het programma. Ik wist niet wat dat was, maar het betekent eigenlijk dat je een interval training gaandeweg invult. Dus met wisselende tempo's een half uur gedaan. Geeft veel energie. En zojuist heb ik lekker drie kwartier gesquasht en dat was ook erg lekker! Ik word er altijd bloedfanatiek van. Heb sinds kort een nieuwe squashpartner, een collega van mij. Zij heeft vroeger op hoog niveau getennist en dat merk je wel. Oftewel: ik moet flink aan de bak. Heerlijk! De rest van de week doe ik rustig aan, mijn eerste doelloop is aankomende zondag. Het doel is tien kilometer binnen het uur!