Sportende mama's of mama's die willen gaan sporten...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door WenT, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mogwai

Mogwai Actief lid

3 mei 2009
    163
    0
    0
    Ja ik denk het....ik heb al anderhalve week niet hardgelopen! Slecht hè!?

2. Mogwai

Mogwai Actief lid

3 mei 2009
    163
    0
    0
    Hoe ging je lange duurloop?

En 32 minuten voor 5 km vind ik reuze knap hoor! :D

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Lange duurloop was wel lekker. Ik liep samen met mijn man, dus we konden gezellig wat praten. Moest toch een tempo lopen dat ik daar nog energie voor over had. 48 minuten gelopen, dus denk ongeveer 6,5 kilometer.

Waarom heb je al zo lang niet gelopen? Geen zin, geen tijd, geen energie?

4. Mogwai

Mogwai Actief lid

3 mei 2009
    163
    0
    0
    Geen zin en geen energie....maar vandaag ga ik maar weer eens denk ik....:)

Gezellig zeg dat je man meeloopt. :D

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Helaas lukt dat niet zo vaak, nu we de kleine meid hebben... maar het is inderdaad wel gezellig!

Is het nog gelukt je vandaag op te laden?

6. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal!

Ik wil gaan beginnen met hardlopen en kwam op het internet de lessen van Evy Gruyaert tegen. Vind jammer genoeg alleen maar sites waar je moet betalen om het downloaden.
    Mijn vraag is dan ook of er misschien hier meiden zijn die die lessen hebben of mij kunnen vertellen waar ik ze wel kan downloaden???

7. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @ Yasmin: Sorry kan je niet helpen met de mp3's, maar heb er wel hele positieve verhalen over gehoord! Succes met opbouwen!

@Mogwai: kasten in elkaar zetten is ook hard werken! En het is vandaag wel prachtig weer om te lopen. Al moet je volgens mij niet te vroeg meer gaan. Dan is het echt te warm!

Ik heb vanmorgen weer vroeg gelopen. 6,5 kilometer in de benen. Is wel grappig, een paar maanden geleden was dat nog een hele zware training. Nu is het een makkie en heb ik nergens last van. Het gaat de goede kant op. Nu het gewicht nog. Ik zou zo graag nog een kilo of drie kwijt willen. Dan zit ik onder de 70 kilo en ben ik grotendeels van mijn lovehandles af!

O ja, mijn squashpartner heeft haar pols gebroken... dus dat wordt de eerste tijd niets!

8. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    @Mogwai, dank je ik heb ze al ergens kunnen vinden! :)

@annekevdz 6,5 km! Dat zie ik mezelf voorlopig niet doen. Ga vandaag eindelijk beginnen.

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik ben ook gewoon begonnen met rustig lopen en afwisselen tussen hard en wandelen. Was ik doodmoe als ik in totaal tien minuten had hardgelopen. Nu net 4,5 kilometer gedaan. Ik merk nog wel dat als ik twee dagen achter elkaar loop, het vrij zwaar valt. Mijn spieren en gewrichten protesteren dan wel. Misschien ook wel logisch eigenlijk...

10. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb het gisteren overleefd! Combi joggen en wandelen 1,5 km
    Is echt wennen als je maanden niks aan sport gedaan hebt.
    Vandaag ga ik alleen maar wandelen denk ik.

@anneke hoe vroeg sta jij eigenlijk op? Lijkt me wel lekker om vroeg te joggen maar dat zie ik me niet zo gauw doen aangezien ik 8 uur op m'n werk moet zijn. Heb al moeite om om half 7 op te staan :)

11. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hoi,

hier ook een mama die vanaf 1 juli gaat sporten. Heb al zeker 2 en een half jaar niks gedaan. Heb daarvoor rpm en spinning gedaan. Toen ik zwanger was van onze laatste telg, ben ik er er snel mee gestopt. Moet nu ook echt wat aan me conditie gaan doen, als ik hier al de trap op moet helemaal naar zolder, moet ik gewoon op me bed gaan zitten om uit te rusten..dus ben benieuwd hoe het gaat. zal zeker zwaar gaan worden.

zat te denken aan zumba en spinning en wil ook graag gaan hardlopen, mijn man doet dat ook, die loopt hele marathons. ;)

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Yasmin: goed gedaan. Het begin is het allerlastigst, als je één keer gewend bent, dan gaat het wel door. En als je dan een keer overslaat is het ook niet erg. Ik sta op de dagen dat ik ga lopen meestal tussen vijf en half zes op. Is inderdaad wel erg vroeg, maar om het voor mijn werk af te krijgen wil ik dat wel graag. Anders komt het er vaak niet van.

@Eliesja:vergelijken met je man en zijn sportiviteit moet je dan eerst maar even niet doen. Maar het zal wel gewoon weer erg lekker zijn om te bewegen. Veel plezier en succes!

13. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Gisteren ging het al wat vlotter dan de 1e keer! Ben nog een beetje aan het twijfelen of ik vandaag weer ga.

Dringt eigenlijk nu pas tot m'n door dat dit clubje voor mama's is :)
    Zocht gewoon op hardlopen en kwam hier terecht

14. Mogwai

Mogwai Actief lid

3 mei 2009
    163
    0
    0
    @Yasmin: Hetzelfde hier hoor! Ik zag dat iemand een vraag had over hardlopen en die heb ik beantwoord en ben dus een beetje blijven plakken. ;)

@Allemaal: Het lukt effe niet bij mij omdat ik overspannen ben. Heeft de huisarts 1.5 week geleden geconstateerd. Niet dat ik ermee te koop loop maar ik had een soort van naar gevoel hierover omdat Anneke steeds heel lief vraagt of ik al hardgelopen heb. Maar het lukt gewoon effe niet zeg maar....
    Succes allemaal!

15. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Volgens mij maakt het niet uit of je mama bent of niet hoor voor deze groep! Als je het maar leuk vindt om te sporten en een steuntje in de rug kunt gebruiken.

En Mogwai: doe dan gewoon lekker rustig aan. Als je straks weer lekkerder in je vel zit, gaat het vast wel weer ook met sporten. Dat hangt toch altijd met elkaar samen!

16. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal !

Terug van weggeweest... Ben 3 weekjes op vakantie geweest. Was lekker, maar toch wel erg warm...
    Geprobeerd om toch te gaan hardlopen, maar waren maar kleine eindjes, 's avonds laat, in een rustig tempo...
    Warm weer is niet zo aan mij besteedt... Ik vind 25 graden nog wel okay, maar veel warmer hoeft niet zo nodig...

Hoe is het hier ?

17. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Pfoe... gisteravond gaan hardlopen... Bleek toch wel erg warm weer te zijn... Ging gelukkig wel supergoed !
    Soms gaan er een aantal weken voorbij dat je bijna geen vooruitgang merkt en dan ineens loop je sneller dan je verwacht had...

Nu 4,5km in 26 minuten...
    Afgelopen weken telkens rond de 8,5km per uur. Maar ineens lijkt het erop dat ik richting de 10km per uur ga...
    Ikke happy :D

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hey WenT, je bent er weer. Ik dacht dat dit onderwerp inmiddels overleden was! Wat een mooie tempo versnelling heb je te pakken. Goed hoor. Mijn lopen gaat ook aardig. Heb donderdag nieuwe hardloopschoenen gekocht en daar vrijdagochtend 4,6 km op gelopen. Daarna werd ik snipverkouden, dus heb maar even overgeslagen. Wil dinsdag weer even en dan echt een lange ronde. Over vier weken doe ik mee met een loop en dan moet ik 16 km, dus moet er nog even goed aan trekken!

19. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hmmm ik geloof dat mijn halve marathon nog best eens lastig zou kunnen worden... zie mijn nieuwe banner!

20. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Heee, Anneke,

Nee, onderwerp is niet overleden gelukkig... maar ik had wel even moeten melden dat ik op vakantie zou gaan eigenlijk... :)

Maar eerst natuurlijk:
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !!! Leuk !!! :)
    Tja, tegen die tijd wordt het lopen toch een stuk lastiger ja...

Ik heb wel eens een artikel gelezen over een zwangere vrouw die gewoon doorliep tot vlak voor de bevalling, maar ik moet zeggen dat ik me dat zelf toch niet zie doen hoor... Ik vond het best zwaar de laatste 3 maanden... Veel last van mijn bekken. Geen BI ofzo, maar alles zit gewoon veel losser aan elkaar...

Loop jij wel gewoon door tijdens je zwangerschap ?

Veel succes met het trainen voor de 16 km !

Ja, mijn dochtertje is ook snipverkouden... Ze loopt bijna altijd wel iets op op het KDV... Maarja, wel goed voor de weerstand, denk ik dan maar ;)

Deel Deze Pagina