Sportende mama's of mama's die willen gaan sporten...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door WenT, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik heb de vorige keer gewoon doorgelopen tot ik dertig weken zwanger was, maar wel steeds meer met wandelpauzes enzo... daarna had ik ook echt last van mijn bekken en van mijn rug. Toen was het echt niet meer slim. Maar even kijken hoe het nu gaat. Tot halverwege moet vast wel lukken!

En die zestien kilometer moet nog gewoon lukken lijkt me!!!

2. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Tot 30 weken, wauw ! Dat heb ik echt niet gehaald helaas...

Wil het een evt, volgende zwangerschap wel zoveel mogelijk proberen, want de vorige keer ben ik veel te veel aangekomen en ik krijg het er met moeite weer af... (Heb er al 4 kilo af. Nog 8 kilo te gaan om terug op mijn oude gewicht te zitten :(... Ben 1,70m en woog altijd rond de 65. Weeg nu nog steeds 73, maar met gezond eten en veel bewegen, gaat het langzaam (lees: vreselijk traag ;)) de goede kant op...:)).

Die 16 kilometer lukt vast wel !!
    Als ik hoor hoeveel jij sport en hoe fit je bent, gaat dat vast goed !

Wat een dag gisteren...
    Op de fiets naar het werk gegaan 8km. Hele dag werken...
    Toen op de fiets naar Nuenen, nog eens 8km. Daarna terug naar huis, ook weer zo'n 8km. (En rustig fietsen, dat ken ik niet ;)).
    En 's avonds nog eens 5km gelopen...
    Ik was echt uitgeput. Lijke dan maar kleine eindjes fietsen, maar gaat toch stiekem in je benen zitten.

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    En het was gisteren ook al benauwd natuurlijk. Vandaag ook vreselijk, jakkes man. Loop al de hele dag met vreselijke hoofdpijn.

Heb vanmorgen 11,5 gelopen in een uur en twintig minuten. Nu doet alles zeer!

Gezond eten en veel bewegen is wel de beste manier hoor! Ik ben nu drie kilo lichter dan voor mijn eerste zwangerschap. En dat komt puur doordat ik zo goed op mezelf pas. Al is dat ook wel eens lastig.

4. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Vanmorgen lekker gelopen! Morgen maar even weer!

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    En inderdaad vanmorgen een half uurtje gelopen, ging lekker! Morgen even een rustdag en dan zondag weer een lange duurloop. Nog twee weken tot aan mijn zestien kilometer loop. Spannend hoor!

6. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ben ik weer in mijn eentje aan het sporten? Wel erg lekker gelopen vanmorgen trouwens, 13,8 km. In mijn vorige bericht zei ik trouwens dat het nog twee weken is tot aan de loop. Das niet waar, het is nog drie. Des te beter! Nu twee dagen niet lopen om te herstellen en dan woensdag een pittige interval.

7. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Nee, hoor, ik ben ook aan het lopen.
    Maar mijn man en ik hebben een huis gekocht en we zijn niet zo actief op de PC de laatste tijd vandaar... :) Sorry.

Je bent goed bezig !
    Oh, gelukkig, dus je hebt nog 3 weekjes om voor te bereiden. Weekje speling is wel lekker dan.
    Den kje dat het goed zal gaan bij de wedstrijd ??

Veel aan het trainen. Als het lekker gaat is dat ook heerlijk.
    Gewoon het idee dat je je lichaam over grenzen heen kunt zetten en elke keer weer beter gaat presteren... Ik vind dat een supergevoel !

Heb afgelopen zondag een stuk van 8km gelopen met een snelheid van 10km gemiddeld. Ik merk de laatste tijd echt veel vooruitgang. In het begin was het wel eens frustrerend dat het op een bepaald niveau leek te blijven hangen.
    Ben toen anders gaan eten en dat lijkt wel te helpen.

Ik eet minder en houd al mijn voeding bij op Internet (eetmeter van Voedingscentrum). Als ik daarop zie hoeveel vetten en koolhydraten e.d. ik binnenkrijg, kan ik dat veel beter regelen.
    Ik zorg dat ik rond de 1500kcal zit op de dagen dat ik niet sport.
    En rond de 2000 op de dagen dat ik wel sport (met meer vezels en koolhydraten dan).

En nu ben ik in 3 weken van 76kg naar 72,5 gegaan. Me is happy :D

8. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Dat gaat dan ook echt snel met je gewicht, wauw! Dat zal je prestatievermogen ook wel beinvloeden ten positieve.

Ik zie die loop wel zitten. Weet natuurlijk niet hoeveel last ik dan heb van mijn zwangerschap, maar gisteren kon ik het goed volhouden. Moet gewoon zorgen dat ik voldoende eet, want mijn energievoorraad is nu wel sneller op. Ik hoop dat ik die zestien kilometer binnen een uur en drie kwartier kan lopen. das natuurlijk niet supersnel, maar dat geeft niet. Het zou wel gewoon een lekker tempo zijn. Aan de andere kant: ik ben nu zwanger, ben al blij als ik hem uitloop.

Wat lekker dat je een huis hebt gekocht. Heb je de overdracht ook al gehad dan? Of is het nog even wachten?

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Heb vanmorgen ook alweer lekker gelopen. Extensieve interval, steeds tien minuten hard en dan vier minuten heel rustig. In totaal 42 minuten. Was wel pittig, maar voelt nu wel goed!

10. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Intervallen vind ik sowieso pittig... Doe ze liever niet eigenlijk (slecht van me hè ;)). Maar moet er binnenkort toch weer aan geloven... is wel goed voor mijn snelheid natuurlijk...

1 uur en 3 kwartier is toch een mooie tijd. Hoeft ook niet supersnel. Zou inderdaad al een hele mooie prestatie zijn als je 'm uitloopt, nu je zwanger bent.

Ik dacht vóór mijn zwangerschap altijd dat vrouwen zich aanstelden, die zwanger waren :). Maar ik weet nu wel beter... vind het echt knap als je het in een uur en 3 kwartier zou kunnen halen hoor !
    Zet 'm op !

Overdracht van de sleutel is op 27 Augustus, maar duurt nog wel even voor we erin kunnen... Aannemer moet eerst aan de slag om de boel te verbouwen... en dat kan natuurlijk pas ergens na de bouwvak... (is hier net pas begonnen).

Merk jij trouwens verschil tussen 's ochtends of 's avonds lopen ?
    Ik merk dat ik 's avonds meestal wat lekkerder loop... 's Ochtends lijkt het wel of mijn lichaam nog niet helemaal wakker is ofzo... Ik moet dan ook altijd eerst ontbijten, uurtje wachten en dan pas gaan. Meteen vanuit bed, loopt voor mij helemaal voor geen meter...

11. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik loop meestal juist 's ochtends lekkerder, dan heb ik de meeste energie. Ik loop meestal voor het ontbijt en dan neem ik suikerklontjes mee voor de energie. Dat laatste pas sinds kort, maar bij langere lopen moet je wel je energievoorraad aanvullen. Om het kwartier een klontje opzuigen bevalt me het best.

Interval trainingen zijn inderdaad pittig, maar ik vind ze ook juist wel erg leuk. Want het is wat afwisselender.

Dus jullie krijgen er nog een hele klus aan. Moet je zelf ook nog aan de slag in je huis of wordt het allemaal door de aannemer gedaan? Wanneer is je doel er te gaan wonen?

Ik dacht ook altijd dat zwangere vrouwen zich aanstelden. In veel gevallen denk ik dat nog steeds ;), maar ik weet nu ook dat je er wel echt vermoeid van kunt raken en dat je ook sneller buiten adem bent dan normaal. Tot nu toe heb ik er trouwens minder last van dan de eerste keer. Ben ik wel blij mee!

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Vanmorgen weer lekker 7,5 kilometer gedaan. Nog niet heel lang geleden was dat een afstand voor mijn lange duurloop, nu is het mijn normale duurloop. Zo grappig hoe je gaandeweg en ongemerkt je grenzen verlegt. Morgen even niet lopen en dan zaterdag weer een lange duurloop. Ik ga proberen minstens vijftien kilometer te doen.

13. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Goed bezig hoor...

Ja heb ik ook wel. In het begin was 3 km een standaard training en nu is 5km de standaard. In het weekend doe ik dan tussen en 8 en de 10km als lange duurloop.

7,5km is echt goed als gewone training ! Heb je altijd een standaard route waar je loopt ? Of wissel je veel af ?
    Ik loop meestal dezelfde route, omdat ik dan de afstand weet, maar ik loop 'm soms andersom voor de afwisseling. Ben namelijk erg goed in verdwalen, dus als ik een andere route neem, dan wordt de training meestal te lang, omdat ik dan niet precies weet hoe ik moet lopen en wat de afstand is.... (Wat een muts ben ik hè :p;)).

Ik hoop as. weekend 12 of zelfs 15 te gaan lopen op een rustig tempo. Eens zien hoe dat gaat. Als dat goed gaat, durf ik me wel in te schrijven voor de halve marathon in Okt., denk ik...

Gisteren en eergisteren een korte loop gedaan... ging voor geen meter. Maar ik ben eergisteren ongesteld geworden en blijkbaar had ik daar mee rlast van dan anders... (Lijkt ook wel of dat vervelender wordt naarmate ik ouder wordt ... bah... ouder worden :x).

Anyway, gisteren en vandaag ook maar naar het werk gefietst als extra training... kan helaas alleen als ik niet naar klanten toe hoef.

En eens kijken of ik zaterdag een lange MTB training kan doen. Daar heb ik de vorige keer ook meer dan 1600kcal mee verbrand (27km bergje op, bergje af), is echt super als afwisseling met het lopen !

Hoeveel dagen heb je nog tot de wedstrijd ??

Ja, we gaan veel dingen in het huisje zelf doen, maar willen wèl een aannemer vragen voor de aanbouw en voor dingen als de vloerverwarming enzo. Dat is toch handiger, dan dat je alles zelf moet uitzoeken en regelen.
    Ben al in interieur bladen aan het neuzen naar inrichtingen... Ik vind heel straks en modern erg mooi... Niet te veel tierelantijntjes in huis, maar vooral strakke vormen en veel rustige kleuren (donkergrijs, wit, zwart, misschien wat zilver, etc.).
    Heb er echt zin in ... vooral om de kamer van mijn dochter in te richten :)

14. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Klinkt alsof je de inrichting inderdaad al aardig in je hoofd hebt. Leuk is dat he? En het klinkt wel heel mooi en stijlvol wat je in je hoofd hebt. Ik neem aan dat je voor de kamer van je dochter wel meer kleur gaat doen? Merk je al echt dat ze een voorkeur heeft voor bepaalde kleuren of kun je het nog echt naar je eigen smaak doen.

Een halve marathon in oktober dan ben je ook goed bezig! Maar het bouwt bij jou ook goed op he? Ik heb vanaf morgen nog precies twee weken tot de zestien kilometer en daarna is het nog drie weken tot aan de halve marathon. Ben wel een beetje nerveus als ik eraan denk maar heb er ook wel veel zin in!

Wat voor werk heb je dat je veel naar klanten toe moet? Ik werk bij de BelastingTelefoon als supervisor. Hoef dus nooit naar klanten toe en kan altijd op de fiets!

15. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Vanmorgen weer een lange duurloop gedaan van vijftien kilometer. Ging wel erg lekker! Volgende week nog een keer zo'n lang eind en tussendoor nog wat kortere trainingen, dan ben ik er wel weer klaar voor...

O en dat van de verkeerde afstand lopen door verdwalen en verkeerd inschatten vind ik helemaal niet gek... ik heb dat ook altijd. Maar toch loop ik wel zoveel mogelijk verschillende stukken. Dat doorbreekt de sleur ook wat! Ik loop liever naar buiten de stad dan over de rondweg hier. Buiten de stad word ik tenminste niet steeds betoeterd en toegeschreeuwd. Mannen kunnen zich vaak ook niet gedragen als ze een vrouw zien hardlopen! Is dat in het Zuiden des lands ook zo vervelend?

16. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    O ja, gisteren 4,4 km interval gedaan. Vanmorgen zou ik ook, maar was gisteravond erg duizelig en had er vandaag nog flinke koppijn van. Dus heb verzaakt. Morgen maar weer eens kijken. Moet dan eigenlijk een kilometer of zes.

17. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik zwem sinds eind mei weer 1x per week banen.
    Heeft even geduurd voor ik er uit was wat ik wilde gaan doen,meer fietsen,of gaan joggen(lastig met een hielspoor)of skeeleren(val-angst)fietsen doe ik al zo veel.
    Bij zwemmen zag ik even beren op de weg vanwege het chloor(mijn badpak ziet er al niet meer uit is zo vervaagd van kleur,en mijn haar wordt er zo stug van)maar in het water weeg je zo licht als een veertje dus makkelijkst bewegen :DHaar wassen doe ik wel direct na het zwemmen dan,badpak niet al te duur aanschaffen dus valt nog mee.
    Het zwembad is lekker dichtbij,aan te lopen zelfs,dus hoop dit lang vol te houden.

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Girl: zwemmen is ook lekker inderdaad! Maar als je banen gaat zwemmen, zijn er vaak mensen die je in de weg zwemmen omdat ze naast elkaar moeten. Heb jij daar ook last van?

Vanmorgen weer lekker gelopen! 4,7 kilometer! Ben best tevreden!

19. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    En vanmorgen 6,4 gelopen. Dat ging vrij goed, tot ik na een kilometer of 5 ontzettende darmkrampen kreeg. Het deed zelfs zo zeer dat ik niet meer door kon lopen en ik me zorgen ging maken over de baby. Thuis ging het al snel weer beter, maar het was wel heel vervelend. Ben benieuwd hoe het morgen gaat, dan moet ik weer wat langer...

20. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Vanmorgen 8,0. Nog 2 keer trainen en dan is de tien engels mijlen... spannend hoor!

Deel Deze Pagina