Inderdaad spannend ! Goed bezig hoor ! Kan me indenken dat je je zorgen maakte over de baby inderdaad... Heb zelf tijdens mijn vorige zwangerschap (tussen week 6 en 12) een fietstocht gedaan van Eindhoven naar Praag... Heb toen ook een dag lang niet gefietst, omdat ik zo'n kramp in mijn buik had ... dacht toen dat er iets mis was met het kindje ofzo... ben me rot geschrokken toen ! Huisarts gebeld vanuit Tsjechië... die gaf het advies om een dagje te rusten. Volgende dag nergens meer last van gelukkig. Waarschijnlijk gewoon iets verkeers gegeten... Maarja je maakt je onwillekeurig toch zorgen dan natuurlijk. Blij dat de 8km wel weer goed gingen !! Zelf een paar daagjes ziek geweest helaas. Laatste hardlooptraining was afgelopen donderdag - 9,1km in 54 minuten, dus best aardig. Afgelopen zaterdag erg brak en dus maar op de MTB een rondje door het bos gereden... Toch nog 900kcal verbrand, maar geen zware training... Vanavond weer lopen... Ben je al zenuwachtig voor de loop ?? Of heb je daar nooit zo'n last van ?
Ik heb daar ontzettende last van. Ik probeer ook altijd op het laatste moment nog smoesjes te verzinnen om er onderuit te kunnen. Daarom heb ik nu zoveel mogelijk mensen erover verteld. Dan ga ik te veel af als ik niet loop... Toch nog lekker getraind dus ondanks dat je ziek was. En 9,1 in 54 minuten is heel keurig. Ga je vanavond ver lopen? Ik moet morgenvroeg weer... interval...
Ik heb vanmorgen 7,2 km gelopen in interval vorm. Steeds 10 minuten zo hard mogelijk en dan 4 minuten dribbelpauze. Viel me niks tegen hoe het ging, maar het is wel een zware hoor! Eigenlijk moet ik morgen nog een stukje lopen, maar ik denk dat ik die oversla en in plaats daarvan donderdag even een half uurtje rustig aan ga doen. Dat is een iets relaxtere voorbereiding op zaterdag. En mijn spieren waren vanmorgen nog behoorlijk stijf doordat ik zondag op mijn oude schoenen heb gelopen. Is ook wel goed als ik dat even echt de kans geef om eruit te trekken. Hoe ging het lopen gisteravond? Veel last ervan gehad dat je ziek was?
Hoi hoi, ja paar daagjes beetje ziekjes geweest. Gisteren en eergisteren ging het lopen ook niet lekker... Combinatie van verkeerd eten en me niet zo goed voelen, denk ik. Maagpijn, zijpijn... bah Vervelend gevoel algeheel. Dus gisteren een kort stukje gelopen van 20 minuutjes en eergisteren ook zoiets. Ging echt niet beter dan dat... Vanavond maar even een rustdag en dan morgen een nieuwe poging. Ja, inderdaad goed oppassen met buikkrampen enzo... Wel super dat de Interval zo goed ging ! Ik ga morgenavond ook eens een Interval proberen. Doe dat eigenlijk nooit uit eigen beweging, maar moet ik toch aan geloven... Anders blijf ik steken op een bepaald punt, denk ik. Zaterdag is de grote dag idd... Spannend hoor ! Wens je alvast heel veel succes ! Rusten vóór een wedstrijd is juist goed, toch ? Ja... mijn oude schoenen staan er nog, maar ik krijg zo snel last van mijn schenen als ik die aanheb, dat ik ze eigenlijk nooit meer gebruik... Mijn nieuwe zijn ook alweer bijna oud trouwens
Ik zou mijn oude schoenen eigenlijk ook niet meer moeten gebruiken denk ik. Had niet door dat ze al zo af waren en had de dag daarvoor mijn nieuwe schoenen bij mijn ouders laten staan. Gelukkig heb ik ze nu weer terug. Morgen even een kort rondje op een laag tempo, gewoon een beetje loslopen en dan inderdaad uitrusten. Dat is inderdaad erg goed, zolang je niet zoveel rust neemt dat je je conditie gaat verliezen. Maar denk dat dat in dit geval wel wat meevalt. Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan! Als het goed gaat, loop ik op 4 september een halve marathon! Wat vervelend dat je je nog steeds zo vervelend voelt. Hopelijk gaat het morgen dan weer beter. Dat is toch even afwachten. Is het wel verstandig om dan morgen al interval te doen? Aangezien je net ziek bent geweest en het gisteren en eergisteren niet wilde? Mijn tip zou zijn lekker een half uurtje ofzo op een niet al te hoog tempo en dan zondag ofzo een interval traininkje doen. De intervals die ik nu doe, zijn steeds met twee keer zulke lange stukken snel als rustig. Is wel pittig, maar ook goed te doen. Volgens mij hoef je trouwens niet bang te zijn dat je tempo niet hoger wordt, dat gaat toch met sprongen vooruit nu?
Vanmorgen heel rustig aan vier kilometer gelopen. Mijn drinken kwam steeds naar boven, zo irritant! Hoop maar dat dat zaterdag niet gebeurt!
En toen sloeg de twijfel toe... Morgen 16 of gelijk de 21? Want als ik nu de 21 doe, hoef ik dat over drie weken niet te doen... en over drie weken ben ik alweer een stukje zwaarder en zwangerder... Ga zo even kijken watvoor weer het morgen wordt en dan baseer ik mijn keuze daarop!
Het is de 21,1 geworden, in 2 uur 23. Ben best trots op mezelf. Het was wel heel zwaar, benauwd enzo. En ik was te snel afgegaan. Het bestond uit twee rondes en de eerste liep ik in 1.03... oeps. Op de 5 kilometer kwam ik zelfs nog door in 29 minuten. Met een pr van 27,5 is dat natuurlijk belachelijk. Maar ik heb hem volbracht. Nu doet alles me zeer en morgen zal ik wel superstijf zijn, maar voorlopig ben ik tevreden!
Goed bezig hoor !!! Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie ! Een hele grote "Thumbs up !" Is die spierpijn meer dan waard, toch ? Ben zelf voor de 10km gegaan afgelopen zondag ochtend. Ging iets beter dan de afgelopen week gelukkig. Eerste 20 minuten zijn altijd afzien voor mij... Ben net een dieseltje, kom langzaam op gang, maar na 20 minuten gaat het ineens veel beter en kan ik nog lang doorgaan... 57 minuten gelopen, 10km. Geen MTB dagje gehad dit weekend... wel gemist... jammer...
Hoi dames, Hier net terug van de sportschool, heb een uurtje BBB en uurtje XCO gedaan en nu ben ik uitgeteld! Ff met de voeten op de bank om bij te komen. Naar mate de zwangerschap vordert begint het sporten moeilijker te worden, ik doe het wel op mijn eigen tempo en wat ik niet aankan laat ik achterwege dus ik luister goed naar mijn lichaam. Ik sport 3x per week op de sportschool, ben dus niet echt fanatiek als jullie. Vergeet mezelf voor te stellen *oeps*, ben mama van een 14 maanden dochtertje en ben 13 weken zwanger van ons 2e kindje. Ben een huismama van 26 jaar, ben het sporten begonnen om ermee af te vallen en mijn conditie op te krikken maar als snel bleek dat ik zwanger ben.
Hahaha, maar sporten is nog steeds goed voor je natuurlijk, ook als je zwanger bent ! Welkom HvJ ! Goed bezig in de sportschool ! By the way... wat is XCO ??
@WenT: dank je voor de thumbs up. Ben ook echt wel trots op mezelf. Jouw 57 minuten op de tien is ook helemaal niet verkeerd trouwens. En zeker als je hem in een mooi constant tempo kunt lopen! @Hvj: wat leuk dat je nu wel door gaat met sporten. Is inderdaad sowieso goed. Heb je veel last van zwangerschapsklachten of valt het een beetje mee? Mijn volgende loop is op 4 september. Eigenlijk wilde ik dan de halve doen, maar dat hoeft nu dus niet. Nu ga ik daar de tien doen in een mooi gelijkmatig tempo. Net niet binnen het uur denk ik.
Had me begin juni ingeschreven op de sportschool en 2 weken later bleek ik zwanger te zijn, tjah weg gegooid geld om niet te gaan terwijl dat nog makkelijk gaat en ik het er heel erg leuk vind. Bij spinning doe ik het rustiger aan omdat mijn benen tegen mijn buik aankomen bij het racen, en buikspieroefeningen doe ik ook niet meer want dan blijf ik krampen overhouden en het is niet goed tijdens de zwangerschap. Jij loopt lees ik, daar heb ik een conditie van 0.0 voor haha maar netjes hoor! Succes met de 10
hoi, Ik ben esther 31 jaar en heb 2 meiden van bijna 2 jaar en jaar. Ik ben een dikke tante zeg maar maar sport voor het eerst in mijn leven eens niet om af te vallen,maar omdat ik het lekker vind en het een uitlaadklep is. Ik heb hardgelopen (3 keer in de week 5 km)maar ben er voor de zomer mee getsopt omdat ik te vaak over mijn eigen grenzen heenging..dom dom. Nu probeer ik 3 keer in de week naar de sportschol te gaan. Ik doe Zumba,bodypump en cardio. Ook wel spinning/RPM gedaan maar vond dat lichamelijk niet fijn.
@Esther: Misschien is het ook beter om met hardlopen te wachten tot je iets lichter bent geworden. Je doet het daar niet voor, maar dat zal wel gebeuren als je zo doorsport en dan is het hardlopen ook minder heftig voor je knieen en heupen. Ik was ook een flink stukje zwaarder toen ik begon met hardlopen en het verschil in belasting is echt duidelijk te merken. En nu ben je ook al supergoed bezig volgens mij! @Hvj: die conditie heb ik ook echt moeten opbouwen hoor. Het is echt wennen aan een ademhalingsritme en een gelijkmatig looptempo. Dan is het wel te doen. Al merk ik wel dat nu ik weer zwanger ben, mijn hartslag minder onder controle is. Ik had vanmorgen weer moeten lopen, maar ik heb denk ik de wekker uitgedrukt, want ik werd nu net pas wakker. Balen! Mijn spierpijn van zaterdag was namelijk al wel een stuk beter geworden. Nou ja, dan morgen maar.
@Anneke: tja idd ik kwam er achter dat het te belastend is ,erg jammer want ik vond het heerlijk. Nou ja,vanavond lekker naar pump en dan nog even op de band
Ja klopt zoiets moet je opbouwen, maar dat komt wel goed. Tjah als je zwanger bent werkt alles natuurlijk anders en gaat je hart zonder enige inspanning al dubbel tekeer omdat ie harden moet pompen. Je verslapen, ach je lichaam zou het vast nodig hebben gehad. Morgen weer een poging wagen! @Esther, welkom en leuk ik sport ook 3x in de week op de sportschool. Doe namelijk ook aan spinning, bodybump, xco, bbb, zumba en cardio.
@HvJ - Joh, als je ziet wat je allemaal doet op de sportschool dan zit het wel goed met je conditie hoor. Dan is hardlopen puur gewenning, denk ik. Maar je moet het idd wel leuk vinden, anders is volhouden een ellende... Mmmh, buizen met grit... Echt nooit van gehoord. Klinkt zwaar Welkom Esther ! Ja, sporten is vooral leuk om te doen, vind ik ook. Is idd heerlijk om je eens lekker uit te leven ! @Annekevdz Hihi, soms is wat langer slapen ook wel eens lekker hoor Goed om te horen dat de spierpijn grotendeels weg is. Voordeel als je lichaam in goede conditie is... snel herstel ! Heb zelf de laatste paar trainingen ontzettende last van mijn linkerkuit... Voelt als beton... Heel vervelend. Doet niet echt pijn, maar is niet helemaal goed. Ik ga vanavond ook weer. Ben gisteravond ook geweest, maar was slecht weer en ik was heel moe, dus een korte interval gedaan... (de eerste dit jaar ) 5 minuten warmlopen en dan afwisselend 2 minuten gewoon tempo en 1 minuut voluit etc... Was wel lekker om te doen, maar heb maar 4 setjes gedaan ofzo en toen weer gewoon 20 minuutjes normaal tempo. Toen was de energie toch ver op... Heb jij misschien nog tips voor intervalschema's ? Bedankt alvast !
Ik wissel de volgenden af als intervaltrainingen: 10 x 2' (met 1'seriepauze) 3 x 10' (met 2' seriepauze) vaartspel 2 x 15' met 2' seriepauze Niet heel origineel maar ze werken wel lekker. Wat ik ook leuk vind: 1' 2' 3' 4' 5' 4' 3' 2' 1' en dan steeds met seriepauze 1'