hallo allemaal, om een lang verhaal kort te houden.... badkamertegels bij dumpzaak gekocht.. bleken zuigend te zijn, zeer moeilijk verwerkbaar in vochtige ruimte...wel deskundig gezet maar ze zuigen dus vocht op. we zijn door winkel niet goed voorgelicht en zowieso is niet gebruikelijk deze tegels te verkopen. aangetekende brieven gestuurd en door winkel gebeld, eigenaar was aardig en wilde ons tegemoet komen... maar toen ik doorvroeg over de tegels begon hij onzin te praten, zo zouden matte tegels nooit geglazuurd zijn ,worden ze poreus gebakken omdat ze anders te zwaar worden? dus ik met die tegel naar sanitairspecialisten in mijn buurt en die zeggen dat het onzin is... dus ik die man weer gebeld...dat ik vind dat hij op moet draaien voor het verwijderen van die tegels qua kosten e.d..... heeft die man me enorm geintimideerd dat hij een expert ging inschakelen en als die hem gelijk zou geven dat wij daarvan de hoge kosten moeten betalen... ik ben niet achterlijk.... daarvoor is hij lid van een branche vereniging en dus hiervoor verzekerd, nou hij ging schreeuwen door de telefoon,,,, hij zat niet op negatieve publiciteit te wachten etc..... dit word dus helemaal niks..... we komen er niet uit... hij heeft nieuwe tegels aangeboden ( dat doe je niet als je niet weet dat je inderdaad fout zit ) maar ik wil bij hem geen tegels meer maar gewoon geld terug... ik trek die situatie met die badkamer gewoon niet meer... procederen kost veel tijd en geld... en je moet nog maar je gelijk zien te krijgen dus ik wil gewoon het geld van de tegels terug.... betaal dan zelf wel de 700,- om de tegels te laten vervangen. maar hij wil niet betalen..... dus ik wil het volgende doen.... hem terugbluffen doen alsof ik een juridisch advieur in de arm heb genomen en dat die adviseerde eerst proberen er samen uit te komen .... dat lukt dus niet en dat ik het nu uit handen geef en de volgende gegevens van verkoper wil, namelijk kopie van verzoek aan onderzoek expert die verkoper dus in wil schakelen en bewijs van onafhankelijkheid kunnen overleggen. naam en contactgegevens van de brancheverenigng waarbij hij is aangesloten ( is hij dus niet ) en naam leverancier van de tegel en een uitgebreidere productspecificatie... tenzij hij toch het geld betaald zou hij erin trappen? gr Jose
Ik zou eens naar het Juridisch loket gaan, kijken wat zij je adviseren. En tegenwoordig helpt dreigen met Kassa, Radar ed ook goed
dreigen dat tros op de hoogte is, en zeggen, dat jullie inmiddels weten dat jullie niet de enigste zijn, doet vaak zon iemand al breken Zeker omdat ze weten dat ze mogelijk uitgenodigd worden op de kassa programma, om uitleg te geven, en zo krijgen ze dus een negatieve publiciteit. Dreigen doen dus, en als hij hier niet op reageert, alsnog tros kassa inschakelen.
Ik zou inderdaad ook even contact opnemen met een juridisch persoon, wat je rechten zijn. De verkoper is namelijk niet verplicht om geld retour te geven. geld retour of ruilen is een service van de winkel en geen plicht. Een fabrikant moet ook altijd eerst de kans krijgen het product te maken/verbeteren. Maar weet niet precies hoe het zit bij verkeerde voorlichting. Misschien dat er iets van op de tros radar site staat?
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... is_en_tuin maar sowieso zou ik ook even informeren bij een juridisch adviseur, aangezien jullie niet goed zijn voorgelicht, succes
wat een onzin verkoopt die man zeg! ik werk in een tegelhandel dus als je vragen hebt over de tegels, gil je maar in mijn prive. Mag ik vragen wat voor tegels jullie gekocht hadden?
Wat een rotsituatie zeg waar jullie inzitten Joseetje26! Ik wil je allereerst veel sterkte wensen met de situatie. Om antwoord te geven op je vraag: ik zou helemaal NIET gaan terugdreigen of bluffen. Volgens mij kun je het best met hem op een akkoordje gooien dat je je geld krijgt, als hij bereid is nieuwe tegels aan te bieden. De kosten die hij hiervoor kwijt zou zijn, zal hij waarschijnlijk ook zo wel aan jullie willen geven als je hierover met hem het gesprek aangaat. Dreigen en bluffen zie ik als laatste strohalmen in een situatie waarin geen gewin te halen valt en waar je zeker niet in de eerste plaats op moet terugvallen. Nu de gemoederen aan beide kanten wat gekalmeerd zijn kan een rustig gesprek waarin jullie beiden aangeven wat de wensen zijn en wat er kan, waarschijnlijk veel soelaas bieden. En dan kost het geen extra geld of stress of wat dan ook. Maar ja, ik ben denk ik in de minderheid als ik het zo lees
Rechtbijstand verzekering heb je die? Kan je even kijken wat die kunnen doen. Bedrijven hebben vaak het voordeel dat ze alleen al kunnen zeggen dat ze gaan procederen omdat ze dat kunnen betalen. En ze weten dat een boel klanten dan terugkrabbelen. Ik weet natuulijk niet of zij daarmee bluffen.
bedankt meiden... nee ik heb geen rechtsbijstand verzekering...anders had ik daar zeker gebruik van gemaakt...het lijken een beetje kamppraktijken... ook omdat hij me over te telefoon intimideerde en glashard loog.... hij begon ook te schreeuwen.... hoe moet je ooit een normaal gesprek met zo iemand voeren..... ik weet echt fff niet wat te doen....heb er ook de puf gewoon niet voor... en het is heel lastig als je weinig verstand van tegels hebt.... gr Jose
Misschien kun je een mail sturen naar tros radar hoe het zit op dat gebied met rechten en plichten. En wat je dan kunt doen? Wij hebben de tros kompas tv gids en daar staan altijd van die vraag stukken in bij de tros radar collum
Dit zinnetje heb ik eerder over het hoofd gezien. Ik kan me goed voorstellen dat je het effe niet meer weet meid (en ook weinig puf voor hebt). Ook als je geen rechtsbijstandverzekering hebt kun je wel, gratis, juridisch advies inwinnen hoor! Check de volgende site eens: Rechtswinkel-consumentenconflicten Veel sterkte/succes ermee meid!
Hoe is het nu Joseetje26 met het hele badkamertegel-verhaal? Ik hoop dat jullie ondertussen naar tevredenheid iets hebben kunnen regelen met de verkoper.
nou........eh.........zelf maar nieuwe tegels bij karwij gekocht a 400,-, jongen die badkamer heeft gezet voor 1100,- opdracht gegeven alles er weer af te halen....ik wacht nu tot hij tijd heeft.... tegelzaak gebeld met mededeling dat ik meer tijd nodig heb.... en van de week ga ik naar de ombudsman.... of het juridisch loket.... ik wil het geld van de tegels terug en 300,- tegellijm en voegsel...dus een totaal van 700,- hoop dat ik dat voor elkaar kan krijgen gr Jose
PB me ff. Mijn man is allround tegelzetter. Wanneer je vragen hebt, of iets, kan ik je zeker helpen! Groet!
is het misschien verstandig dat je, als je weer een telefoongesprek met deze man aangaat, je het op gaat nemen met bv een antwoordapparaat? mocht hij helemaal rare dingen ga zeggen, is t een stukje bewijsmateriaal... maaarrrrrrrrrrrrr.... houd jezelf dan wel in he, en let op wat jij zelf zegt...
Dus de tegels en de man die ze gaat zetten zijn al geregeld? Wat fijn! Dan hoop ik voor jou dat het juridische gedeelte ook heel snel geregeld mag zijn en je het geld terug krijgt. Heel veel succes meid!