Hallo meiden ... Dit is een waarschuwing, om de nodige ellende te voorkomen ... Mijn man en ik zijn lang op zoek geweest naar een mooie babykamer. Op het laatste moment gingen we naar BABYPLAZA in ECHT en daar stond de kamer die we graag wilden. De kamer was nergens anders te krijgen. De service van de zaak was super. We kregen thee en koffie en men had de tijd voor ons. Wij vertelden ook dat ik na de vakantie nog een aantal weken werken moest en dat we voordat ik aan het werk zou moeten alles graag klaar zouden willen hebben dus we bestelden de kamer voor week 31. Bij de kassa stond een ander stel, mevrouw was 39 weken zwanger en ze kwamen het badje ophalen. Met een lach zei de man "een fijne zaak is het hier, alleen die levering". Wij bekeken elkaar, maar bestelden toch de kamer. Het ging allemaal vlot. Het klussen ging zonder problemen en wij belden naar de zaak om te vragen of de kamer ook eerder kon komen. Het was toen week 29. De kamer was immers toch al klaar. Nou, toen kregen we dus te horen dat de kamer veel later zou komen, nieteens in week 31, maar op z'n vroegst in week 33 of 34. (dat hadden we niet geweten als ik niet had gebeld ...) Ik was helemaal van slag, met stomheid geslagen. De man vertelde ook met een lach dat een vrouw al was bevallen en de kamer nog niet had. Ha ha, lach me dood ... niet dus ! Ik legde de hoorn neer, totaal overbluft. Huilen, tuurlijk, alle hormomen spelen dan op. Na een half uur heb ik teruggebeld en gezegd dat ik dit dus niet accepteer. Hij kon dat begrijpen, zou maandag alles doen wat hij kon en mij maandag terug bellen. Hij zou kijken of de kamer nog in het magazijn stond bij een andere zaak en dat hij die kamer dan mij ons kon leveren. Als dat niet het geval was zou hij mij toch bellen en een afspraak voor de levering maken, nadat de fabriek dus aan hun had geleverd. Maandag belde niemand terug en om 17.30 belde ik zelf maar. :x Ik kreeg een verkoopster aan de lijn die van niets wist en de baas was de hele dag niet op de zaak geweest "want ik moest begrijpen dat hij ook nog een andere baan had en niet alleen maar met deze zaak bezig kon zijn" Ik vertelde haar nogmaals dat ik stond op een antwoord van hem. Zij beloofde hem te bellen en ik zou voor 18.00 iets horen. Ik maakte daat 17.50 van. Toen had nog niemand gebeld, en ik belde weer terug, kreeg weer die verkoopster aan de lijn en die vertelde doodleuk dat hij geen tijd had gehad Ik vroeg naar een andere verkoopster en vertelde haar mijn probleem. Zij belde weer naar de baas en belde mij wel terug met het nieuws dat de bazin er de volgende dag achteraan zou gaan. Ik sprak met haar af dat wij langs zouden komen of zouden bellen. Dinsdag begon ik al te huilen bij het horen van het woord "babykamer" dus mijn man besloot te bellen. Mevrouw zei dat de levering in week 33 zou plaatsvinden. Mijn man vertelde haar dat dat niet de afspraak was en ook niet mogelijk was omdat wij dan beiden weer aan het werk zouden zijn en dus niemand thuis was om de mannen binnen te laten. Het team om de kamer op te bouwen was 11-8 voor het eerst weer beschikbaar (morgen dus) en we spraken af dat de kamer deze dag geleverd zou worden en worden opgezet door hun. Vandaag om 18.30 gaat de telefoon. Weer de vent van BABYPLAZA in ECHT. De kamer was geleverd, maar ze hadden de kast vergeten ... ze hadden stampij moeten maken bij Bopita want de kamer zou pas in week 34 bij hun geleverd worden (afspraak: week 31 bij ons ??????) en Bopita was dus niet blij dat ze eerder moesten leveren. Schijnbaar was de kast vergeten met inladen, dus ze konden alleen het bedje, commode en plankje leveren. Ik heb de man haarfijn uitgelegd dat mijn geduld nu echt bijna op is en dat alle vertrouwen wat wij in hem hadden helemaal tot nul is gedaald Hij stelde voor de kast uit de showroom mee te nemen en die zolang op te zetten en over twee weken de nieuwe kast weer te brengen en op te zetten en die uit de showroom weer af te breken en mee te nemen naar de zaak ... daar heb ik dan maar tot overmaat van ramp mee ingestemd, zodat we in ieder geval ook schilderijtjes en zo kunnen ophangen. Bij BABYPLAZA in ECHT zeggen ze dus persoonlijke service te bieden, het is een familiebedrijf en geen grote keten, maar van persoonlijke service is niets maar dan ook niets te merken Ik ben benieuwd als ze morgen komen. Betaal ook niet het hele bedrag voordat de echte kast hier is en alles perfect in orde is. Dat ze nu eindelijk maar eens laten zien wat ze voor klanten over hebben Dus: Koop niets bij BABYPLAZA in ECHT, in ieder geval geen spullen die ze moeten bestellen, want je bent hoogzwanger en je hebt je kamertje nog niet in huis ... (Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt en ik gun dit niemand toe, dus neem mijn advies in acht) Groetjes, Nikki F
Jeetje, heb net met veel verbazing je verhaal zitten lezen. Ronduit belachelijk!! Goed dat je je verhaal hier neer hebt gezet en dus andere (aanstaande) ouders waarschuwt!!
ik ben hier ook wezen kijken! en idd grrrrr.... daar zou ik ook de schijt van krijgen! ik kan je gevoel heel goed begrijpen! en zal aan dit verhaal zeker terug denken! trouwens ben wel benieuwd naar jullie kamertje! want ben er pas nog geweest... dus een beetje uitleg en ik weet welke!
Hallo Anniek en Otje ! Ja, je krijgt een goede indruk als je binnen komt. Ze zijn zo vriendelijk en geven ogenschijnlijk perfecte service ... helaas. Het is de kamer Emma van Bopita. Hij staat boven, als je rond loopt kom je eigenlijk bijna als laatste bij dit kamertje uit. Het is iets gebroken wit met een soort glas-in-lood in de deuren van de kast. We waren er meteen weg van, en het kamertje stond verder in geen andere winkel, dus we vonden het wel heel speciaal. Ik kan alleen nu echt nog steeds niet geloven dat ze zo'n ontzettend slechte service bieden. Deze kamer koste zowat 1000,- dus dan verwacht je toch wel service, toch ? Dus: ga maar lekker ergens anders shoppen ... ik had daar namelijk alle spulletjes willen kopen, maar na dat probleem met het eerste telefoontje wilde ik niet meer gaan en hebben we alle andere spullen in andere winkels gekocht. Groetjes, Nikki F
Maar wat gaf die babywinkel als reden aan dat het kamertje later geleverd zou worden? Want om eerlijk te zijn, kijk ik er bij het bestellen van wat voor meubels dan ook (of keukens! Ook zo'n crime....) niet van op als ze later worden geleverd dan afgesproken. Dat lijkt wel tot standaard te zijn verheven....ik hou daar meestal wel een beetje rekening mee, hoewel dat uiteraard niet zou moeten, toch?
We hebben de kamer in april besteld om er zeker van te zijn dat ze optijd hier moest zijn. Ik vind het iets anders dan een bank of kast, het is belangrijk dat het optijd geleverd wordt. De reden waarom het later komt is omdat de winkel geen rekening heeft gehouden met de vakantie van de febriek in de zomer. De fabriek is 3 weken dicht. Ze hadden de kamer dus voor de vakantie van de fabriek moeten bestellen, dan hadden ze hem op tijd binnen gehad en op tijd kunnen leveren. Puur hun fout dus, maar wij zitten met de stukken. Bah, ik kan die winkel niet meer zien of luchten ! Kan ik dadelijk, 35 weken zwanger, nog een hele kast gaan uitruimen en weer inruimen. Niet normaal ... Als we nou laat waren met bestellen ok, maar ik vind dit geen reden ... Groetjes, Nikki F
hoi nikkif, ik zou als ik jouw was nog helemaal niks betalen hoor, pas als de bestellig compleet is krijgen hun,hun geld. ze wachten maar ff . net als jij op hun hebt moeten wachten toch!!!! dit heb ik ook gedaan in zo'n soortgelijke situatie, niet met de babykamer ofzo maar ook met meubels vandaar. was geen probleem en moet ook geen probleem zijn. je hoeft niet te betalen voor iets wat niet compleet is. gr saskia
Hoe lang zit die babyplaza daar al? Toen ik zwanger was van mijn 1e (die is inmiddels 16) heb ik in Echt een kinderwagen gekocht, ongeveer in de 22e week. Werd geleverd.... 2 dagen voor de bevalling!! hihi als t dezelfde winkel is zijn ze dus niks verandert!
Volgens mij zijn ze er nog niet zo heel lang, ik dacht twee jaar. Ze zijn nu hier ... de kamer aan het opzetten. Ik heb maar voorbeeldig koffie gemaakt en zo, ben benieuwd. Ik betaal inderdaad in ieder geval niet alles en eis meteen een afspraak wanneer de echte kast geleverd gaat worden. Ben benieuwd ... Groetjes, Nikki F
Dit is eigenlijk standaard in Nederland die vreselijke lange levertijden. In Turkije bestel je een hele keuken en je hebt hem binnen een maand Om je te troosten..ik wacht nog steeds tot de vorige bewoners uit ons nieuw gekochte huis gaan...en dan moet ik mijn hele! hele nog schoonmaken, opruimen en inrichten..niet alleen de babykamer... er zit helaas niets anders op..
Ik doe niets anders dan hopen.. Ben nu al bijna 7 weken niet 'thuis'. 3 weken in nl bij mijn moeder en nu de 4de week bij mijn schoonfamilie ben het spuugzat! Slapen op een slaapbank is niet lekker als je zwanger bent..
Nou ja zeg. Ik vind dit ook van die dingentjes die je bij kassa moet melden . Ik vind het altijd wel goed dat zulke mensen even flink voor lul moeten staan voor de tv.
Ik zou dan voor de andere spullentjes naar BabyPlanet in Weert gaan. Ik ben daar een tijdje terug geweest met een vriendin van mij, gewoon losse spulletjes kopen kamertje had ik al. Heb daar hele leuke dingen gezien en kleding in de opruiming gekocht, is altijd leuk merkkleding met 50% eraf.
Hallo dames ! De kamer staat ! Ongelooflijk ! De kast was natuurlijk moeilijk om op te zetten omdat deze al eens opgezet was en weer uit elkaar gehaald werd. Als excuus voor het niet leveren van de kast was, dat bij Bopita een stagiair de wrachtwagen had ingeladen en toen onze kast vergeten was ... ja zeker, geloof ik meteen ... Maar ik moet zeggen, de kamer is prachtig ! Ik heb meteen de meubels die blijven schoongemaakt en ingericht. De kast heb ik alleen van binnen goed gepoetst en toch de kleertjes erin gehangen. Boven de commode komt een plantje, dat moeten we zelf ophangen wanneer we weten waar de commode definitief blijft staan. Hij wilde dat ik alles betaalde, dat heb ik niet gedaan. "Maar dat is een kwestie van vertrouwen", zei hij ! Toen zei ik tegen hem dat hij mijn vertrouwen al drie heer geschaadt had, niet leveren in de afgesproken week, mij niet terug bellen terwijl dat wel was afgesproken en de dag van te voren bellen dat de kast er niet bij zit ... Ik heb uiteindelijk de helft betaald, de andere helft krijgen ze als de kast hier is. 26-8 komen ze de kast ruilen ... let's hope so ! Als het plankje en de schilderijtjes ophangen zal ik foto's maken en ze in mijn album plaatsen, dan kunnen jullie het eindresultaat zien ! Gulay, ik hoop dat die mensen snel uit jullie huis gaan. Wat was de afspraak in de koopovereenkomst ? Als zij zich daar niet aan houden mag je huur vragen voor het verblijven in jullie huis ! Niet dat dat veel oplost, maar kun je wel nog geld voor krijgen dus. Groetjes, Nikki F
Ik woon in Turkije dus zulke afspraken heb je niet Maar er zijn ook geen afspraken gemaakt..ze zouden zo snel mogelijk eruit gaan..maarja die mensen moeten ook eerst een huis vinden..maar goed..ik vind het nu wel lang genoeg duren en ben het echt super zat. Mijn man gaat morgen even bellen weer. Ben blij voor je dat je de spulletjes hebt!!
heel verstandig dat je het hele bedrag niet betaald hebt. want voor hetzelfde geld gaat er iets helemaal mis met die kast. ik hoop trouwens voor je dat je het verhaal op papier hebt! succes verder
Hallo ! Gulay, ik zal voor je duimen ! Wat een gedoe zeg. Kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt ermee ! Sterkte ! Noura, ja dat heb ik gelukkig wel ! Ik ben ook pas helemaal gerust als die kast geruild is en ik helemaal niets meer met het bedrijf te maken hoef te hebben ! Groetjes, Nikki F
hoi nikki ik snap al helemaal wat er in dat bedrijf aan de hand is het is een familie bedrijf he en geen grote keten 9 van de 10 keer heb je bij zulke bedrijven te maken met verkopen verkopen verkopen alles kan alles is goed tijd hebben ze zat en overtollig vriendelijk maar als ze maar verkopen of er nu 12 weken levertijd zit op iets of 6 maakt niet uit je kan t altijd op de datum krijgen waneer je t wil hebben dan rinkelt de kassa en er blijft niks meer over van deze beloftes waarom ze hebben je wat verkocht en t zal hun een zorg wezen ik heb ook in zo'n winkel gewerkt was overigens geen fam bedrijf maar wel zo'n idee ik ben er gestopt ik kan niet liegen en mooi weer speelen met mensen ik hoop dat de nieuwe kast er snel mag zijn en ik zou ook absoluut niet t hele aankoop bedrag betaalen hadden ze maar op tijd moeten zijn veel liefs mieke