het is echt niet meer normaal. ik kan al niet meer in slaap komen snachts en ik wordt midden in de nacht wakker met een enorme honger gevoel. nieuwe huis dus moet naar beneden om wat eten te pakken. heb ik het op ga ik naar boven, kan ik niet slapen want de kleine is met zijn nacht fitnes bezig. ik krijg hem maar niet rustig. zelfs nu is hij druk nu ik aan het typen ben. mijn vriend slaapt binnen 5 minuten en ik lig nog 1 1/2 uur nog wakker naast hem te zuchten en te doen. op mijn zij wilt het niet echt want dan krijg ik maagzuur. op mijn rug is de baby drukker. in mijn zij ligt hij te schoppen tegen het matras. HOE KAN IK IN SLAAP KOMEN? OF HOE KRIJG IK DE KLEINE RUSTIG. gr hopeloze slechtslapende loesmariiiii
Hoe? dat vraag ik me ook af. Ik ben nogal een druk persoon en overdag wieg ik denk ik de baby met mijn gedoe hele dag in slaap. Zodat als ik ga liggen ze haar moves gaat maken. Ik Lig dan uren wakker en ga er dan maar weer uit een boek lezen, of wat herhalingen kijken op TV of Internet. Zit zo ooit van 2am tot 4am beneden Betreft maagzuur, wordt nu minder, slaap op 2 kussens, werkt goed alleen minder voor kweken van onderkin. Ik denk dat het gewoon het ritme van de baby is en we er niks aan kunnen doen, maar als iemand een tip heeft Graag! gr. cassandra
He, wat vervelend zeg. Ik heb niet echt een goede tip. Maar op je rug slapen is niet goed. Je kunt een (slag-)ader afklemmen. Kun je geen kussen tussen je knieeen en onder je buik leggen? Een voedingskussen schijnt hier ook goed te werken. Misschien kun je ook een nacht snack naast je bed neer zetten. Dan hoef je in ieder geval het bed niet uit en wordt je misschien minder wakker. Ik hoop dat je snel beter slaapt.
Ik heb alle tips geprobeerd. Kussen tussen/ onder je knieen, een onder je voeten, een onder mijn buik, in je rug. En dan afgewisseld in alle mogelijke combinaties. Lig je eindelijk lekker, ga je je omdraaien... Nou, met al die kussentjes (al is het er maar een) en die grote buik is dat een hele onderneming! Het hielp allemaal niets, hoor. Voor het slapen niet teveel drinken, zodat je er niet te vaak uit hoeft helpt trouwens wel bij mij. En voor de rest, ja, het wordt alleen maar vervelender, omdat je naamate de zwangerschap op het einde loopt, ook weer vaker 's nachts zal moeten plassen....
Je kunt je er maar het beste bij neerleggen, klinkt vervelend, maar als je gaat vechten om in slaap te vallen slaap je helemaal niet meer. Ik slaap ook slecht 's nachts en overdag lukt 't ook al niet meer. Tegen brandend maagzuur heb ik bij te apotheek Antagel gekocht, dat helpt. Ik ga vaak in bed een filmpje kijken, dan val ik uiteindelijk wel in slaap. 'T hoort er allemaal bij.
Nou ik begin het nu ook te ondervinden.. Kon altijd heerlijk slapen, en het is nu echt mis de afgelopen week. Als ik op mijn zij lig, krijg ik ook last van maagzuur, dat is toch echt geen pretje.. Alles geprobeerd, met kussentjes.. maar als je dan wil draaien, moet je ook alle kussentjes verplaatsen, en ben je meteen weer klaar wakker.. Opeens heb ik dorst, of ik moet weer plassen.. of er moet even gerekt en gestrekt worden in mijn buik.. Overdag zo moe als een hond, val op mijn werk bijna in slaap als ik even niks doe.. En savonds begint het weer.. man slaapt als een roosje.. (zijn snurken bevorderd ook niet echt mijn slaap) Ach, ik denk maar zo.. nog even volhouden.. als de kleine er is, wordt je slaapritme ook verstoord, alleen dan heb je de andere kwaaltjes (hoop ik) niet meer. Kun je op andere tijden even bijslapen, wil nu ook niet helemaal lukken. Ik neem savonds voor het slapen altijd een warm glas melk, helpt tegen maagzuur, en heb altijd drinken en iets te eten naast bed staan. Helaas nog geen wc op de slaapkamer.. Groetjes Kalush
het is wat he dames! Maar nog ff volhouden we zijn er bijna. wat de kussens betreft klopt ook bij mij , als je van de ene zij naar het andere gaat moet je alles weer verhuizen dan ben je klaar wakker en idd wordt er weer gerekt en gestrekt in je buik. mannetje lief snurkt of slaapt met zijn mond open waardoor je ook draaierig wordt van de OCHTEND GEUR. probeer je rechtop te slapen denkt de kleine ow mama is wakker dus kan ik weer ff oefeningen doen tegen de ribben. odf de hik. nog een paar weken daarna kan ik op een andere manier gestoord worden snachts. xxx loesmari
ik herken dit zeker wel.Ik heb een nieuwe houding gevonden. Ik heb savonds zodra ik lig last van dorst (moet ik drinken en ookw eer piesen haha) krijg ik maagzuur en rusteloze benen. Ik rol nu mijn dekbed open doe net of het mijn geliefde is hahah. Sla mijn armen en benen erom heen en graaf mijn buik lekker in. En moet zeggen dat het heerlijk ligt. Voedingskussen is hetzelfde idee alleen zijn die wat duur . Hoop dat je beter slaapt.
natascha..dat doe ik dus ook hahaha.. Alleen het is zo lullig voor mijn man..die blijft dus dekbedloos
Ik wil even terug komen op het slapen op je rus ik heb het aan de Vk gevraagd en aan de gyn. zei zeggen zolang de baby niet tegenstibbbelt als je op je rug ligt mag je gewoon op je rug slapen. het geeft nooit schade toe en de gyn lachte me zelfs uit toen ik het vroeg en zei dan ook denk je nu echt dat ze vroeger en in alle arme landen zich dat afvragen hij zei dat het een fabel is en gewoon lekker op je rug kan slapen als je dan lekker ligt vanzef houd het op
Pffff, het is nu zeven uur 's ochtens op een Zaterdag nog wel! Ik ben al een half uiur mijn bed uit.... zucht.....ik kon echt niet meer lekker liggen en ik baal er zo van, want ik ben echt ontzettend moe. Hebben jullie ook dat de bloedvaten in je heupen aan de zijkant worden afgekneld als je erop ligt? Het voelt alssof je helemaal doorgelegen bent....nou ja, ik probeer straks nog wel weer even te slapen. Eerst m'n heupen maar even laten herstellen.