Niet ongesteld en niet zwanger

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 27 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik hoop dat ‘ie hier goed staat.

Ik ben inmiddels ongeveer 1,5 week over tijd en ben niet zwanger volgens de test. Ik gebruik geen anticonceptie, en ben niet heel regelmatig maar meestal met een max van 5 dagen verschil. Vorige maand toevallig wel heel precies op de datum af ongesteld.

Maar ik begin me nu toch wat ongerust te maken. En dat natuurlijk op een zaterdag als ik geen huisarts kan bellen :rolleyes:
    Ik lees dingen van schildklier problemen, en behalve een paar kilo er bij na de vakantie herken ik het niet echt. Maar ik zie nu natuurlijk van allerlei problemen. Die kilo’s er bij zijn op zich prima te verklaren als ik kijk naar mijn eetgedrag de laatste maanden :eek::oops:
    Stress ook amper, eigenlijk gaat het heel erg goed ( verklaard die paar kilo er bij ook wel weer haha )

Maar goed, hebben meer dames dit wel eens gehad?
    Ik ga maandag sowieso even met de HA bellen om bloed te prikken.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik weet niet hoor oud je bent, maar in de aanloop naar de overgang kun je ook steeds onregelmatiger worden. Vanaf een jaar of 40 komt dat al wel voor.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

33... dus nog best jong. Nu wil ik absoluut geen kinderen meer, maar moet er niet aan denken om nu al in de overgang te komen.

4. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Je topic kan beter in het stukje ‘zwanger worden’

Maar OT: heb je ovulatietesten gebruikt? Kan het zijn dat je eisprong later was, waardoor nu dus je menstruatie ook later is?

Waarom geen AC als je absoluut niet zwanger wil worden? Dat is toch vragen om dit soort stress situaties?

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nee, toch? Ze wil helemaal niet zwanger worden.
    Volgens mij staat ie hier prima, maar dat moet @Beheer maar beslissen.

Ik heb een periode gehad dat ik ineens af en toe een veel langere cyclus ertussen had en dus ook echt flink 'overtijd' was. Ging hier ook vanzelf weer over. Heb er zelfs een topic over gestart, zal eens zoeken...

http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/cyclus.661861/

6. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ze wil niet zwanger worden..

7. Lisa280887

Het was maar een idee. Daar zitten wel de dames die hier vaak mee te maken hebben.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eehhh ik wil helemaal niet zwanger worden ,ben er ook niet bezig dus gebruik nooit ovulatietesten.
    Mijn man heeft een knipje laten zetten al een jaar of 5 geleden.

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik heb ook wel gehad, maar dan precies andersom. Mijn cyclus werd steeds korter en mn menstruatie ook. Haalde me ook de gekste dingen in m'n hoofd. Uiteindelijk kwam het vanzelf weer goed.

dds vindt dit leuk.
  10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh super bedankt, ik ga het even lezen. Geeft me wat geruststelling. Ik kan dan ineens van allerlei enge dingen gaan verzinnen :oops: heel vervelend.

marb vindt dit leuk.
  11. Lisa280887

Nogmaals. Het was maar een idee. Ik probeer met je mee te denken. Ik zei ook meer dan alleen dat stukje over je plaatsing.

Maargoed, ik zal mn mond wel houden.

Bubblez vindt dit leuk.
  12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Dit topic staat hier inderdaad goed.

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

#13 Whysteria, 27 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2018
    Hier een trage schildklier, maar dat heeft bij mij totaal geen invloed op mijn menstruatie, daar kun je al jaren de klok op gelijk zetten.
    Als je je verder helemaal goed voelt zou ik ook niet snel in die richting denken eerlijk gezegd.

Ik heb vroeger ook wel eens van tijd tot tijd gehad dat er ineens een week of zo extra tussen zat. Dat herstelde zich dan steeds wel weer. Ben er ook nooit mee naar de dokter geweest of zo, ik dacht eigenlijk altijd dat het normaal was.

Edit: bloed laten prikken is sowieso een goed idee natuurlijk.

Aszz vindt dit leuk.
  14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Ik heb een aantal jaar geleden een keer een hele lange cyclus gehad van 45 dagen of zo. Normaal altijd tussen de 28 en 32 dagen.
    Ik ben toen ook naar de huisarts geweest, bloed laten prikken en alles was in orde. Blijkbaar een late eisprong of zo gehad.
    Ik denk dat de grootste kans is dat je gewoon veel later bent door een late eisprong. Maar ik kan me voorstellen dat je geruststelling wilt hebben dus ik zou maandag gewoon even bellen :)

Aszz vindt dit leuk.
  15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb het ook, ben heel kort regelmatig geweest na mijn bevallingen en daarna weer zoals vroeger, lange cyclussen, 1 x per 3 of 4 maanden menstrueren, etc.

Gek genoeg heb ik nooit problemen gehad om zwanger te worden, dat was telkens direct raak.

Mijn gynaecoloog zegt dat het bij me hoort en dat er geen reden is tot zorg (ben helemaal gecheckt en goedgekeurd). Dus het kan, ook zonder 'reden'. Ik heb een koperspiraal omdat ik geen hormonen verdraag. Dus dit is mijn 'natuurlijke cyclus'.

16. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik heb dit 15 jaar geleden gehad :p Hele poos terug dus, maar omdat ik me er toen zo'n zorgen over maakte, is het me wel bijgebleven. Naar de dokter geweest, alles na laten kijken, was niks mis. Nog steeds een raadsel waarom m'n cyclus toen zo op hol sloeg.

Heeft toen dik anderhalf jaar geduurd. En zo plots als het onregelmatig werd, zo plots werd ik opeens ook weer regelmatig. Echt bizar.

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik had dit laatst ook en heb toen ook hier gevraagd naar ervaringen. Bleek dat meerdere vrouwen soms wat later ongesteld worden dan normaal. Bij mij was ik 1 week over tijd, negatieve testen en gelukkig toch ongesteld geworden. Ik ben nooit overtijd dus ik schrok me ook dood maar het was uiteindelijk toch goed gekomen. Hopelijk stelt je dit iets gerust :)

DastyQueen vindt dit leuk.
  18. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Volgens mij is dit niet erg. Soms slaat je lichaam een maandje over. Kan gebeuren en komt bij sommige vrouwen vaak voor en bij sommigen zelden of nooit.

Evanesco, DastyQueen en bosi333 vinden dit leuk.
  19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh thanks dames! Stelt mij erg gerust :):thumup:

SDonya en bosi333 vinden dit leuk.
  20. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Als je er bezorgd om bent, gewoon even naar je huisarts :) Maar dit komt echt heel vaak voor, heb ik begrepen.

Deel Deze Pagina