Hoi dames, Zijn er meer die al een tijd op zoek zijn naar een baan? Ik probeer momenteel van alles, maar het schiet niet echt op. Vooral omdat ik ook alleen parttime werk aan kan. Vorige week woensdag een sollicitatiegesprek gehad bij Essent, voor 16-20u per week. Positief gesprek. Ze zouden uiterlijk vrijdagavond wat laten weten, maar tot op heden niks gehoord. Als ik om half 5 nog geen telefoontje heb bel ik er zelf achteraan.. Daarnaast nog gesolliciteerd op een functie een een bakkerij, via een uitzendbureau, ook parttime, taarten decoreren. Hebben ze me afgewezen omdat ik volgens hun niet in Winschoten woon. Dus ik erachteraan gebeld dat ik 5 min bij Winschoten vandaan woon, dus ik niet snap waarom ik dan word afgewezen. Vertelde ze me, ja we willen alleen mensen uit Winschoten. Dus ik de vacature erbij gepakt, staat er toch echt in: in de directe omgeving van Winschoten. Verder reageren 9/10 niet op sollicitaties, ook zo vervelend. Zijn er meer die ook in hetzelfde schuitje zitten?
Ja, hier is het ook hopeloos. Weinig vacatures, (mag nu nog solliciteren op passend werk), en steevast enorm veel reacties op elke vacature... Voor nu vind ik het niet altijd even erg dat het niets wordt, omdat ik niet elke vacature leuk vindt en het dan, met een kleintje van 8 maanden die de nodige zorg nog nodig heeft, (hartritmestoornis, reflux, KMA en oorklachten), nog wel even best is om zelf helemaal de zorg te kunnen doen, maar bij af en toe de echt leuke vacatures baal ik wel, omdat ik de muren van ons huis inmiddels wel aardig gezien heb en graag weer een echt leuke baan ernaast zou hebben.
ik heb het solliciteren uitbesteed aan een artsen wervingsbureau (2 zelfs), maar tot op heden ook nog geen passende functie gevonden. Ik wil per september aan de slag aangezien mijn jongste dan 10 maanden oud is en de borstvoeding dan hopelijk te geven is via een beker of iets dergelijks. Ik wil ook parttime aan de slag, maximaal 24 uur, maar ik oor echt vrij weinig terug. Misschien dat ik uiteindelijk wel mijn eisen moet verruimen, maar ik wacht nu nog maar even af.
Leuke woonplaats hihi Misschien weet ik nog wel wat voor je maar dat is in Groningen Als je wil mag je me wel even een pm sturen
Ik weet precies hoe je je voelt... Ik ben al lange tijd aan het solliciteren en nog steeds niet gevonden wat ik wil. Heb mijn diploma voor Onderwijsassistent maar er is geen werk meer in te vinden. Daarom me als gastouder aangemeld en kan na de zomervakantie op een jongetje passen voor ong. 13 uur per week. Alleen nou zoek ik nog steeds iets om erbij te doen, bijv. in de productie en kan totaal niks vinden. Wel wat gesolliciteerd maar ik word dan afgewezen omdat ze bijv. liever jongere meisjes (16/17 jaar) aannemen i.v.m. het loon, of ze zoeken iemand die dichterbij woont of iemand die flexibeler is. En idd.. ze reageren soms gewoon helemaal niet.. Je wordt er soms echt niet goed van he... Succes verder met zoeken! Ik hoop dat je gauw iets vind.
Hier vanaf juli in de ww wegens reorganisatie bij kinderopvang...helaas Nu dus een beetje aan het kijken maar jeetje er is nu echt geen nieuw werk daarin te vinden...niet een enkele vacature!
Hier ook t is hopeloos! nu al een jaar aan het zoeken. Wanneer ik wat vind wordt ik afgewezen want te oud. In mijn opleiding is er ook weinig meer te vinden (MWD) Dus maar met mijn andere diplomas aan de gang (OA,SPW) Maar ook dat is er gewoon bijna niet. Succes ts, weet helaas hoe je je voelt.
Waar ik voor geleerd heb, is geen werk meer in te vinden. Ik ben toen als vakantiekracht gaan werken in de thuiszorg en inmiddels 5 vaste uren staan. Meer wil ik nog niet ivm de jongste, die nog niet op de basisschool zit. Moet eerlijk zeggen, dat dit mijn eerste baantje is, sinds tijden en ik nog nergens anders had gesolliciteerd.
Idem, tis hopeloos, ik zoek dan ook nog eens werk wat ik met mijn chronische aandoeningen kan doen, en dat is afwisseling en vooral niet zwaar werk, zooo moelijk. hoe ik de afgelopen 16 jaar lang altijd makkelijk werk vond, is het nu drama. nu zit ik in de ziektewet, afgekeurd voor het huidige werk, maar ben het thuiszitten zo zat.
Hier sinds april werkeloos. Echt hopeloos want zelfs in de thuiszorg zijn hier geen vacatures vrij tenzij je er diploma's in hebt. Schoonmaakwerk werd ik voor afgewezen omdat ze bang waren dat ik me ging vervelen. En verder in mijn sector ook amper werk of fulltime met avond en nacht diensten ( wat weer niet kan ivm werk man. )
hier het zelfde solliciteer waar het maar kan. maar kan bijna geen vacatures meer vinden. en ook ik krijg amper reacties terug. ik weet hoe je je voelt helaas
kom mee klagen.... per 31 augustus sta ik ook op straat na een reorganisatie maar ben dus ook druk bezig met solliciteren. Soms hoor je ze wel. Wordt vaak gebeld, maar voor een vervolg gesprek: ho maar. of ze bellen je helemaal niet meer terug. Maar.... er is licht in de duisternis.... mag morgen op gesprek komen en dan ga ik me 200% inzetten voor t gesprek. maar ik weet wat t is... en ik ga er voor zorgen dat ik niet in de ww kom... (al denk ik dat t wel gaat worden).
Ik weet hoe je je voelt. Ik had wel een baan, maar ik werd gewoon ziek va ellende omdat het werk me niet lag. Dus druk aan het solliciteren geweest, maar je solliciteerde met nog 200 anderen. Ik heb toen in maart een workshop gevolgt bij aaltje Vincent over solliciteren via linkedin en social media. En inderdaad door m'n netwerk in te schakelen aan een nog niet gepubliceerde vacature gekomen en m'n netwerk een goed woordje laten doen, heb ik nu een nieuwe baan waar ik over 2 weken begin. Ik heb er echt zin in. Geef niet op en schakel desnoods een loopbaanadviseur in, of volg een workshop. Het helpt echt.
Jup hier nog een.. Altijd hard gewerkt, filiaal brandde af, werd overgeplaatst waar gewoon geen werk was en zelf uiteindelijk gevraagd om me te ontslaan zodat ik WW zou krijgen.. Eerst voelde ik me een sukkel, maar ik solliciteer me al sinds januari kapot.. dus ik heb niet het idee dat ik dr iets aan kan doen Je bent niet de enige meis.. helaas
Ja ik weet er alles van. Inmiddels nu een jaartje werkloos. Heb ook niet de illusie dat ik nog iets ga vinden. Eerst was het vanwege mijn zwangerschap dat ik niet aangenomen werd, toen bevallingsverlof en nu is mijn cv weer het probleem omdat het gat inmiddels te groot is geworden.... zucht.