Spotter GPS oid

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mus, 12 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Wie heeft ook een GPS zendertje voor haar kind en wil ervaringen hiermee delen? Ik denk er erg over zoiets te kopen.. aangezien mijn zoontje soms in zeven sloten tegelijk loopt..

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm tenzij hij letterlijk de sloot inloopt denk ik dat een gps-zendertje het niet echt oplost :)

dat je weet waar hij uithangt betekent niet dat hij niks stoms kan uithalen.

3. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Daar gaat het ook niet om... als ik 45 min rondfiets om hem te zoeken keer op keer, ben ik er wel een beetje klaar mee... snap je.. (uiteindelijk blijkt hij dan net achter een boompje te zitten of wat dan ook.. ergens binnen.. en afspraken maken is lastig. Het geheugen is nog net ietsje minder ver dan zijn enthousiasme.. Klokkijken kan hij nog niet..)

Dus met etenstijd even snel zien waar hij zit en oppikken is de bedoeling..

4. Saskia78

Ik zie het helemaal voor me :D

Hier mag ze gewoon niet zo ver :)
    En op tijd thuis zijn met horloge terwijl je net heel druk speelt is ook lastig weet ik inmiddels.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm dat zou hier simpel zijn..als hij steeds ver weg gaat en op onmogelijke plekken zit zou hij de tuin niet meer uit mogen.

6. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dit...

7. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Yep hier ook. Niet de straat uit. We wonen in een woonerf met een speelplaatsje aan het eind, verder mag hij niet. Bij niemand naar binnen, ook niet bij zijn beste vriendinnetje. En als hij zich niet aan die afspraken houdt (één keer gebeurd), mag hij een week niet alleen naar buiten. Sindsdien houdt hij zich keurig aan de afspraak. Hij kan wel klokkijken en weet hoe laat hij thuis moet zijn, dat scheelt wel.

Hij heeft trouwens altijd zo'n "army tag" ketting om als hij alleen buiten gaat spelen of als we naar een pretpark, dierentuin e.d. gaan. Mocht hij toevallig toch een keer verdwalen heeft hij alle gegevens (incl. mijn telefoonnummer) daarop staan. Hij weet dan dat hij aan een mama met kindjes (leek ons dan de veiligste optie haha) mag vragen om mij te bellen. :D

Maar ik denk toch dat goede afspraken maken de beste optie is. Ook dat moet hij leren, dus regelmatig even controleren.

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook geinteresserd en een soort van op zoek. Die van het kruidvat is monenteel de meest logische... En kijk eens op looqi, die lijken mij wel wat, maar die zijn (nog) niet leverbaar.

Ze zijn er ook al met water-alarm en een afstands-alarm.
    Verder kan je er heel veel op ali-express vinden, maar het houdt mij weer tegen dat dan weer niet Nederlands is en het moeilijk wordt als hij stuk is of je het niet geinstalleerd krijgt oid.
    Wij zijn zelf meer op zoek naar gps in armband of horloge ofzo. Zoiets als die van looqi.
    http://www.looqi.com/EN/

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit zou hier ook gelden, al heb ik zo'n gps systeem wel eens overwogen voor in onvoorziene situaties. Maar uiteindelijk besloten het niet te doen.

10. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Is Youtan nou de enige die het begrijpt? Dankjewel daarvoor Youtan.. Ieder zijn eigen keuze, maar mijn kind kan prima luisteren en heeft zijn eigen speelgebied wat wij prima vinden, maar die is redelijk "groot".. in die zin, dat hij zich onbewust ergens kan verstoppen of zich zo snel kan verplaatsen, juist op dat moment dat jij weer ergens anders bent..

Ik ga op de site van Looqi kijken!!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.817
    113
    Ik ben er ook naar op zoek, niet omdat mijn zoontje niet kan klokkijken, niet kan luisteren of zich niet aan afspraken houdt, maar omdat het mij makkelijker lijkt. Zo speelt hij eigenlijk elke zaterdag met een vast groepje vriendjes op het voetbalveld. De ene keer gaan ze bij de ene ouder aankloppen voor wat drinken etc em de volgende keer weer ergens anders. Zo gaan ze een beetje een rondje af. Ik gun hem die vrijheid, hij kan er ook mee omgaan, maar soms is het gewoon makkelijk om af en toe even precies te weten waar hij is. Zelf wil hij liever een mobieltje, maar ik denk dat een gps horloge makkelijker is.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik reageerde zo omdat je het had over in zeven sloten tegelijk lopen, afspraken maken is lastig etc. Dan zou ik persoonlijk denken 'hij is er schijnbaar niet aan toe als dit vaker gebeurt'. Maar daarin zal een ieder eigen grenzen hebben inderdaad. Misschien lost zo'n tracker het probleem inderdaad op dan totdat afspraken maken wel kan :)

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.817
    113
    Ziet er goed uit, maar daarmee kun je niet bellen etc toch?

14. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Dankjewel voor je reactie :)..ik hoop het wel met al die kleine straatjes, hoekjes etc.. Het is precies zoals wat Suus1983 hierboven zegt ;)

15. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Zie ik ook niet staan... en de kosten zijn hetzelfde als de spotter.. daarnaast las ik dat ze op Vodafone-netwerk bellen bij Looqi..die heeft hier iets minder bereik soms... :(

16. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Nee, het is inderdaad alleen een tracker, maar het armbandje ziet er fijn uit ipv zo'n groot horloge aan zo'n klein polsje.
    En het handige op zo'n telefoon is de belfunctie, maar dat zou voor mij (nu nog) niet hoeven.

2016 Smart Kid Safe GPS Watch Wristwatch SOS Call Location Finder Locator Tracker for Kid Child Anti Lost Monitor Baby Gift Q50-in Anti Lost Reminder from Mother & Kids on Aliexpress.com | Alibaba Group

Kost niet veel, maar zou het ook hier werken?

17. tuc

tuc Niet meer actief

je schrijft zelf dat afspraken maken niet lukt, omdat hij dat weer vergeet. Een kind van die leeftijd moet mi in de buurt blijven..dus rondje rond het huis oid. Als je dat niet af kunt spreken zou hij hier dus in de tuin blijven.

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Helemaal eens!

19. Saskia78

gps werkt wereldwijd hetzelfde.
    dat werkt via satelieten.
    Alleen als hij ook niet bellen moet je even goed opletten of hij op de juiste band belt.

Enige nadeel van die goedkope dingen vind ik altijd.. Je weet nooit of het werkt en hoe het er exact uitziet. Pas als je hem in handen hebt kun je daar wat zinnigs over zeggen.
    Maar dat is meer een nadeel van iets lopen via internet-budget-shops.. Dan van specifiek zo’n armbandje.

voordeel is ook dat het eruit ziet als een horloge en horloges zijn een stuk stoerder dan een plastic bandje.

Deel Deze Pagina