eiblaasje voor de eierstok?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Boefje1503, 28 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefje1503

Boefje1503 Niet meer actief

#1 Boefje1503, 28 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jan 2015
    Hallo mede-forumleden,

Moet ff mijn ei kwijt :S

Onlangs hebben de gynaecoloog bezocht, omdat wij al enige tijd zwanger proberen te worden. Ze hebben mijn bloed geprikt om de werking van mijn schildklier te controleren. Mijn vriend moest een tweede semenonderzoek onderzoek ondergaan.

Gisteren hebben we de uitslag gehad. De dokter zei dat mijn vriend fantastisch zaad had (ik moet er nog steeds om lachen hoe het gebracht werd). Ik had voor de afspraak met de gynaecoloog een inwendige echo gehad. Nu blijkt dat mijn tweede eierstok niet zichtbaar is. Er zit iets voor, de dokter vermoed dat dit een eiblaasje is, omdat ik enkele dagen geleden mijn eisprong heb gehad. Ze kunnen het niet zekerheid zeggen en moet dus terugkomen. Moet nu mijn menstruatie afwachten (die hopelijk niet komt) en dan moet ik binnen 7 dagen een nieuwe echo laten maken. Als het een eiblaasje is zou het op dat moment weg moeten zijn.

Ik ben hier nu behoorlijk over aan het stressen. Ik vind het ook erg vreemd dat er aangegeven wordt dat het een eiblaasje kan zijn. Normaal gesproken zou het eiblaasje na je eisprong toch moet barsten en naar je buikholte gaan? Ik heb waarschijnlijk zaterdag mijn eisprong gehad dus we waren op dat moment al 3 dagen verder. Heeft iemand hier ervaring mee?

We hebben wel het goede nieuwe gehad dat we 41% kans hebben om binnen een jaar spontaan zwanger te worden. En dat schijnt erg hoog te zijn, maar ondanks dit nieuws blijft er een knagend stemmetje in mijn hoofd zitten :(

Ik hoor het graag van jullie

Groeten

2. Sunshine1988

Sunshine1988 Actief lid

9 feb 2012
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het fijne weet ik er niet van maar toen ik in september naar de gynaecoloog ging, had ik ook een blaasje aan de eierstok. duidelijk te zien op echo. De gyn zei dat mijn eisprong was geweest. Er blijft dus na de eisprong een blaasje zichtbaar en verdwijnt niet onmiddellijke samen met de eisprong.

3. Boefje1503

Boefje1503 Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie! Ik ben blij om te horen dat het dus wel kan en dat het eigenlijk niks ernstigs hoeft te zijn. Kan ik in elke geval met een gerust hard de komende 2 weken tegemoet gaan :)

Deel Deze Pagina