Hallo ik ben nieuw hier.. Ik ben al 11 jaar aan de prikpil geweest .nu dit jaar januari gestopt.. en kinderwens. Afgelopen Juli voor eerst wat ongesteld geweest.. was maar ander halve dag. Nu ben ik in August weer ander halve dag geweest en zou rond 19e mn eisprong kunnen hebben maar 2 dagen ervoor had ik kleine bloeding met wat pijn en dag erna had ik een positieve Lh test.. nu begrijp ik er echt niks meer van.. zijn er dames die dit ook es hebben gehad evt.. gr
Deze is niet positief. Hoe lang waren afgelopen maanden je cycli? Omdat de je eisprong rond 19 aug verwacht.
Die test is inderdaad niet positief. De streep moet minstens even donker zijn als de controle streep. Heb je wel een test gehad waarbij allebei de streepjes even donker waren? Als je de prikpil hebt gehad schijnt het wel heel lang te kunnen duren voordat je lichaam weer op gang komt met een natuurlijke cyclus. Dat van de 17e zou kunnen wijzen op een eisprong. Pijn icm licht bloedverlies. Een ovulatiebloeding komt niet vaak voor maar het zou kunnen. Mocht het een eisprong zijn geweest op de 17e zou je rond 1 september een zwangerschaps test kunnen doen.
Bij ovulatietesten moet het streepje net zo donker of donkerder zijn dan de controle streep om positief te zijn.
Ok.. hmm weer iets geleerd.. waarom kleurt hij maar een beetje Dan?.. ben er nog beetje onbekend mee.. ik had 4 uur later nog ook 1 gedaan en daar was geen streepje te zien... ik heb denk ik nu cyclus van 25 dagen.. this voor mij nog beetje gis werk omdat ik natuurlijk geen lange cyclus nog heb.. ben in juli naar de gynocoloog geweest en alles laten checken.. toen lag er een follikel in mn eileiders die bleek uiteindelijk niet een goede eisprong te hebben opgeleverd.. ik heb toen 2 week erna mijn eerste bloeding gehad zeg maar. maar vandaar kan ik wel een beetje gokken met het tellen zeg maar
Omdat je het LH hormoon, waar de test op reageert, altijd in je urine hebt. De ene keer alleen in een hogere concentratie dan de andere keer. Dus het is normaal dat het schommelt. De LH piek, dus de positieve ovulatietest, geeft aan dat het hormoon zo ver gestegen is dat een eitje kan gaan springen. Het is alleen garantie dat ie dan ook echt springt. Soms is een tweede piek nodig voor een eitje om echt te springen.
Valt niks over te zeggen helaas. Als je geen positieve ovulatietest hebt gehad heb je je piek gemist of hij moet nog komen. Je kunt verder testen met ovulatietesten of ze wegleggen en afwachten wat er gebeurd.
Heb na vrijdag ind niet meer getest. Gebruik ze al wat langer. Maar ik heb dan blijkbaar nog geen goede gehad.. die dingen kunnen handig zijn.. maar eigenlijks toch ook weer niet.. je kunt er valse hoop op krijgen
Valt wel mee. Je moet alleen wel je piek vinden Je moet dus wel consequent zijn met testen en niet een dag overslaan. Als je verwacht richting je eisprong te gaan kan je 2x per dag testen. Bijv 11.00 en 19.00.