Hallo, Wat fijn dat hier de mogelijkheid is om al wat vragen te stellen. Ik ben namelijk nog maar net zwanger, na onze 2e ICSIpoging. Ik denk dat ik in mijn vijfde week zit. Sinds ongeveer een kleine week heb ik veel pijn boven mijn navel. Het voelt een beetje als spierpijn. Vooral liggen is pijnlijk en 's ochtends straalt het ook wel door naar mijn rug. Als ik eenmaal wat tijd genomen heb om alles op te rekken zeg maar is de ergste pijn weg, maar het blijft wel. Ook diep inademen en lachen bijvoorbeeld is pijnlijk. Enig idee wat dit kan zijn? Ook ben ik deze week al 2 kilo aangekomen, mijn figuur is nu al helemaal veranderd. De zandloper is in een pilaar veranderd zeg maar, vooral aan de zijkanten van mijn buik dij ik al uit.. Ik vind het zo vroeg! Zijn er meer die hier last van hebben? Ik ben een btje bang dat als dit zo door gaat dat ik dan tonnetjerond word.. Nou ik ben al blij dat ik even mijn vraag kwijt kan hier.!
Hallo, Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. De klachten die je aangeeft worden veroorzaakt door de darmen, die worden verplaatst door je baarmoeder en dit kan pijn/krampen veroorzaken. En ook het nu al uitdijen, heel normaal. Komt door de darmen, daar zit vaak meer lucht in, in de zwangerschap waardoor er nu al veel veranderd aan het figuur van je lichaam. Het zegt niet dat je alle weken 2 kilo aan blijft komen. Groetjes Ineke