Ik heb sinds enkele dagen een paar zwangerschapssymptomen: - ochtendmisselijkheid (zelfs al eens moeten opstaan om iets te eten) - snel vet haar (na enkele uren al) - verhoogde eetlust (na uur al terug honger) - opgezwollen borsten - opgezette buik Ik had mijn eisprong rond 5 januari. Sinds vandaag (18/01) heb ik een klein beetje bloed verloren. Is dit het begin van mijn menstruatie of is het een innestelingsbloeding?
Lieve Blo, Alleen een zwangerschapstest kan uitsluitsel geven. Het is voor ons net zo gissen als voor jou. Mijn menstruatie begint wel altijd met (bruin) bloed.
De symptomen die je hebt klinken wel als zwangerschap! Vooral de gevoelige borsten en opgezette buik komen vaker voor in het begin, en het (lichte) bloedverlies ook. Ik had voor ik de test deed ook wat bruinverlies gehad, wat de innestelingsbloeding bleek. Rond mijn NOD had ik ook flinke menstruatiekrampen. De vettere haren had ik pas wat later, net als de verhoogde eetlust, maargoed, iedereen is anders! Ik zou echt gaan testen!
Deze symptomen komen ook veel voor bij (naderende) menstruatie. Symptomen zeggen niet zoveel helaas. Je lichaam kan je goed voor de gek houden. Hoop op een positieve test!
Dat is vaak enkele druppels. Rood of bruin. Testen is het enige wat je kan vertellen of je zwanger bent. En die symptomen. Dat wordt veroorzaakt door progesteron. Voor je ongesteldheid. En als je zwanger blijft dan hou je die klachten. Ben je niet zwanger dan nemen ze af. Ik heb elk symptoom in die 2.5 haar al gehad. Alles. En vaak ook zelfs samen. En nooit zwanger. Tot vorige maand toen had ik heel weinig symptomen en bleek ik zwanger. Zegt dus niks.
Als je kwaaltjes komen doordat je zwanger bent dan moet er hcg in je lichaam zitten. Dit zou je dan ook op een test moeten zien. Dus testen is het enige wat duidelijkheid zal geven. Vandaag 14 dpo dus je zal een duidelijk resultaat moeten zien op een test.
Ik denk dat mijn menstruatie begonnen is, het is wel veel minder dan anders. Dus misschien toch eens testen?
Je zou sowieso kunnen testen. Al hoeft een menstruatie ook niet altijd hetzelfde te zijn qua intensiteit. Mijn natuurlijke menstruatie is soms ook de ene keer heviger dan de andere keer.