Ha dames, Wie van jullie heeft ook echt aanwezige ovulatiepijn en wanneer springt gemiddeld dan jullie ei? Wat voelen jullie dan en hebben jullie ook een positieve ovulatietest in die periode?
Volgens mij verschilt het een beetje per persoon. Je hoort vaak dat het nog de laatste groei van het eitje is (en dus nog moet springen). Bij mij was de pijn een teken dat het eitje al gesprongen was (dat kon je daarna zien op de echo) en was het dus vocht van de gesprongen follikel wat ik voelde. Ovulatietesten heb ik nooit gebruikt maar mijn temperatuur ging dan meestal de volgende dag omhoog, waardoor ik bevestiging van eisprong had.
Bij mij is het vaak op de dag van eisprong. Maar ligt er natuurlijk een beetje aan wanneer op de dag de ergste eipijn is. Soms heb ik dan daarna een beetje warm gevoel in m'n buik en dat is dan dat het ei gesprongen is en het vocht van de follikel.
ik loop al een dag of 5 nu met ongesteldpijn, gister positieve ovulatietest gehad vandaag nog steeds positief. bij mij duurt het dus vrij lang de pijn..
Dat kan echt heel verschillend zijn. Ik heb sommige maanden de pijn en dan dezelfde dag een positieve ovulatietest. Ook weleens gehad dat ik dagen die pijn had en geen positieve ovulatietest maar pas paar dagen erna.
Ik heb meestal een paar dagen eigroeipijn. Wat elke dag erger wordt. Als de piek is geweest en de pijn is weg dan is mijn ei gesprongen. Klopte uiteindelijk altijd met de termijn van de zwangerschaps echo.