Inleiden van bevalling (zwangerschapsdiabetes)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Silinde, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Bij mijn laatste controle in het ziekenhuis heb ik te horen gekregen dat ze bij mij de bevalling willen inleiden omwille van zwangerschapsdiabetes.
    Nu vroeg ik me af, op welke manier(en) kan dit gebeuren, en wat zijn de voor- of nadelen om te kiezen voor een bepaalde manier?
    Welke producten gebruiken ze daarvoor? Gebruiken ze vieze dingen die (evt. via de moedermelk) bij de baby gaan komen?
    En is het zo dat je ook op voorhand longrijping gaat krijgen, wat is dit voor product (bijwerkingen?) en in welke gevallen geven ze dat? (Ik word ingeleid op 11/02, was oorspronkelijk uitgerekend 22/02 maar al vooruitgeschoven naar 17/02 na echo).

P.S.: Gevolgen als "je mag X tijd erna niet zwanger worden" zijn voor mij niet aan de orde, dit wordt onze laatste geplande zwangerschap. Vooral gevolgen voor de baby vind ik relevant.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Er zijn verschillende manier om in te leiden. Dit hangt af van je baarmoedermond. Die moet voor een inleiding ( breken van de vliezen en infuus met oxytocine) al een beetje open zijn, je moet dus als wat ontsluiting hebben. Als je dit niet hebt gaan ze primen, dit is het rijp maken van de baarmoedermond. Dat doen ze met een ballonnetje of een veter met normoverschrijdend. Al deze middelen zijn niet schadelijk voor het kind. Wel is het zo dat je bij een inleiding wat grotere kans hebt op ingrepen zoals een knip of een vacuümpomp verlossing. Dit is ook niet schadelijk voor het kind alleen zorgt wel dat de bevalling wat zwaarder is voor de baby en hij daar na de geboorte wat geprikkeld van kan zijn ( misselijk, hoofdpijn) De risico's van deze inleidingen zijn minder erg dan de risico's van niet inleiden bij een vrouw met suikerziekte, daarom kiezen ze er ook voor om op een bepaald moment de baby te halen. Dat is dan de meest veilige optie voor het kind.
    Longrijping krijg je alleen bij een vroege inleiding tot 34 weken ( ongeveer). Daarna zijn de longen rijp genoeg in principe. Dit zal voor jou dus niet van toepassing zijn. De eventuele nadelen van Longrijping weet ik niet, heb hier zelf nooit mee te maken.

Heb je hier wat aan?

Groeten Evelien

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Heel zeker! Bedankt voor je reactie.

Deel Deze Pagina