hulp in de schoonmaak

Discussie in 'De lounge' gestart door meisje1984, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

ik zoek dus een hulp in de schoonmaak. maar waar vind ik die? via marktplaats of via een echt bedrijf?

wie o wie heeft ervaring. bij marktplaats zoeken weet ik niet of ik dat nu wel zo veilig vind. maar via een bedrijf betaal je vast een hoop meer?

en zijn jullie zelf thuis als hij/zij bezig is?

tips en ideeen graag!

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Zou het via marktplaats/briefjes in de winkel doen en pas iemand aannemen waar je echt die klik mee hebt. Eerste paar keer thuis zijn en daarna een sleutel geven...

Via een organisatie betaal je echt heel veel (en moet je maar afwachten wie je krijgt)!

3. noukie89

noukie89 Niet meer actief

gewoon via marktplaats

4. noukie89

ojah 10 euro per uur ongeveer

5. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

dank jullie wel voor de snelle reacties.

doe je dan ook iets van een sollicitaie gesprek of eerst een gesprekje over de telefoon en dan een keertje oefen-schoonmaken?

6. noukie89

je kan eerst de reacties afwachten en de mensen met veel ervaring er uitzoeken (niet gelijk de jongeren afkeuren ik vind ze meestal dat zij het beter doen dan een oudje)

verder kun je dan gelijk een dagje test draaien of maand proef draaien zo iets de meeste mensen vinden het wel fijn als je zelf niet aanwezig bent de eerste paar keer logisch maar daarna lekker hun gang laten gang

laten weten wat je belangrijk vind en vraag hoe gewoon wat hun gewoonte is kwa schoonmaken beginnen ze eerst in de huiskamer of juist de wc of douche of boven

beetje goede schoonmaker begint in de wc douche en keuken

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik maak zelf schoon. Meestal heb ik eerst telefonisch/mail contact om globaal een beetje kort te sluiten wat hun willen en wat jij wilt. Dan een afspraak om kennis te maken. Dan een keer proef schoonmaken als er iemand thuis is (soms niet en krijg ik gelijk de sleutel) en als dat wederzijds bevalt krijg ik de sleutel en ga schoonmaken op een dag dat er niemand is.
    10euro per uur

8. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0

hoezo begint een goede schoonmaakster in de douche of keuken ?

naar mijn mening maakt het niet uit waar je begint als je ALLES maar gehad hebt aan het einde van je uren , toch ?

Ik zelf begin boven en werk naar beneden , maar t moet niet uitmaken naar mijn mening.

en inderdaad gewoon goed overleggen wat jullie belangrijk vinden , en een keer proef laten draaien is in mijn ogen niet vreemd hoor :)

veel succes !

9. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

ik weet niet of je in de stad of in een dorp woont,
    maar je kan het ook in een regionale krant zetten, zo'n
    kleine advertentie. Of op marktplaats ja.
    En dan kun je afspreken dat ze een keer langs komen
    eerst voor een gesprek, en dan gewoon wat dingen vragen
    of ze eerder bij iemand hebben schoongemaakt?

10. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Ik doe de wc en badkamer altijd als laatste!
    Maakt toch niks uit?
    Als je maar niet de doek waar je de wc mee hebt schoongemaakt
    lekker het aanrecht gaat schoonmaken;)

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier de wc en badkamer ook altijd als laatste hoor! Ik liep er vaak tegenaan dat mensen wilden dat ik met 2 doeken het hele huis deed... Had ik één doek voor het stoffen, spoelde ik die uit, deed ik de badkamer en als laatste de wc. En met de schone doek de keuken... Net wat mensen zelf willen en gewend zijn dus.

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Oja, zou wel eerst een soort van sollicitatiegesprek doen, gewoon bij je thuis laten komen. En dan misschien meerdere uitnodigen, zodat je degene eruit kan halen waar je het beste gevoel bij hebt..

Deel Deze Pagina