Slapen in wikkeldoek/slaapzak armen er in?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pisam, 24 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pisam

Pisam Niet meer actief

Oké, vage titel. :D

Onze jongste heb ik ingewikkeld in een xxl hydrofiel, zo slaapt ie prima. Hij begint echter steeds meer te bewegen en ik vond hem vanmorgen met die doek over z'n hoofd. Nu is het dun genoeg om nog door te kunnen ademen, maar ben me doodgeschrokken. Wil hem er eigenlijk ook niet meer in doen s nachts. Maar wat dan wel? Zoek eerst een korte termijn oplossing, kan vandaag niet naar een winkel (tips zijn wel welkom overigens hoor ;) ).
    Nu heb ik een slaapzak liggen, maat 70 met een nauwe hals. Is het veilig om hem die aan te doen en z'n armen er niet door te doen? Hij lijkt me nauw genoeg om niet erin te kunnen zakken. Uiteraard ga ik dat eerst bekijken voordat ik hem op bed leg. Of is dit te makkelijk gedacht en zie ik misschien nog risico's over het hoofd? Alles voor de kinders hè. ;)

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Gewoon lekker in een slaapzakje, maar dan wél met de armen eruit! Slaapzakjes zijn anders niet veilig.... Ik zou het zelf gewoon een nachtje proberen

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Waarom die armen er niet doorheen doen? Heeft dat een speciale reden?
    Want ik zou hem gewoon slaapzakje aan doen (mits smal genoeg) en dan de armen gewoon er doorheen.

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Evt een puckababy?

5. Proudmommy80

Proudmommy80 Actief lid

17 okt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou hem nu zonder laten slapen omdat ik een te grote slaapzak onbetrouwbaar vind en een inbakerdoek in de winkel kopen. Nu gewoon een dekentje gebruiken en hem goed instoppen.
    Wij hadden er eentje bij de prenatal gekocht en deze was helemaal goed voor onze kleine man.

6. Pisam

Pisam Niet meer actief

Nou ja, met z'n armen los, slaapt ie niet. Helaas... van het weekend maar even shoppen dan. ;)

Deel Deze Pagina