Spraak ontwikkeling - niet willen brabbelen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Joss, Nov 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joss

Joss Lid

Mar 9, 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Beste meiden,

Ik heb even een vraag, want ik ben moeder van een tweeling en deze zijn nu acht maanden oud. Nu is het zo dat mijn dochter lekker aan het brabbelen is, maar mijn zoon hoor ik bijna niet. Ik probeer wel geluidjes met hem te maken, maar er gebeurd bij niets. Wie herkent dit probleem? Of is het gewoon een kwestie van geduld? Het is namelijk wel zo dat ze allebei bijna 2 maanden te vroeg zijn geboren. Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, meiden babbelen over het algemeen veel meer an jongens. Mijn neefje liet zich ook weinig horen, (net zo oud als Thirza), en die praat nu beter... terwijl Thirza ons altijd de oren van ons hoofd gebrabbeld heeft.
    Dus ik zou dat nu nog niet signaal vinden van iets wat niet in orde is hoor! Zeker niet met die vroeggeboorte erbij. Je kids verschillen van elkaar en ontwikkelen zich allebei op hun eigen manier en in hun eigen tempo ;)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties kletst de oren van je hoofd, en zijn neefje veeeeeel minder. 8 maanden is ook nog vrij vroeg. lekker op zijn beloop laten, komt vanzelf goed.

4. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Mijn zoontje is nog niet zo oud, maar voert op zijn manier 'hele gesprekken' met veel geluidjes en reageert ook als ik reactie geef. Dus dat jongens dat niet of veel minder doen klopt, denk ik, niet echt. Het dochtertje van een vriendin van mij (nu 2,5) praat ook nog heel weinig en heeft ook nooit veel geluidjes gemaakt. Is wel is fijne motoriek weer ver vooruit op haar leeftijd. Is gewoon per kind heel verschillend.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zei ook over het algemeen. Dat jouw zoontje wel veel brabbelt, zegt niets over hoe andere jongens dat doen....
    De meeste jongens praten en brabbelen minder dan meiden.
    En natuurlijk zijn daar altijd uitzonderingen op te vinden!
    :)

6. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,814
    9,320
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje van 9 maanden doet dat ook bijna niet. Die richt zich echt op het kruipen, lopen, optrekken enz. Komt vanzelf..
    En ik denk ook dat er zeker verschil tussen een meisje en een jongetje.

Share This Page