Zetpilletje uitgeduwt, wat nu doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Mijn zoontje van 13 maanden is flink ziek en ik heb hem net een zetpilletje gegeven. Nu liet hij daarna een scheet :) en er zat geen zetpil bij maar wel dat vloeibare ervan.

Ik weet nu niet of ik een nieuwe moet geven of het zo moet laten. Want hij heeft niet de hele zetpil uitgeduwt.

2. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Lastig, ik herken het van mezelf:D
    Bij mezelf doe ik dan een nieuwe in, als die oude er maar een paar minuten in heeft gezeten.
    Maar een kleintje weet ik niet. Daar moet je zomeer voorzichtiger mee zijn.

Heeft hij em lang in zen poeperd gehad?

3. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Hoeveel gram 120 of 240? Als het 120 was, kan je hem er nog een geven en als het 240 was zou ik het risico niet nemen.

Is ie nog steeds niet fit?

Groetjes!

4. Momfulness

hij heeft inderdaad nu 240 gehad en hij had 39,7
    Ik heb nog geen nieuwe gegeven, omdat hij er dus idd niet helemaal uit was. Eigenlijk liet hij dus 5 minuten later die scheet.
    Moet er wel een beetje om lachen als ik het niet zo schrijf.

5. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Haha, ja Milan had dat ook altijd, zo irritant. Maar bij 240 zou ik niet zo snel een nieuwe geven. Ze gaven larissa in het ziekenhuis trouwens wel 360 per 6 uur... maar misschien is dat qua gewicht... want dan zou je nog een 120er bij mogen geven, misschien dat iemand daar het antwoord voor je op heeft.

Heel veel beterschap voor de kleine man!!

6. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ik zou ook even wachten. Hij heeft heus wel wat binnengehouden. Zou over een uurtje over 4 weer eens kijken en we dan wellicht nog 1 geven.

7. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Vandaag toevallig bij de apotheek gehoord dat zo'n pilletje na 5-10 minuten wel opgelost is. Dus als het er zo lang in blijft is het goed. Dus als het er 5 minuten ingezeten heeft zou ik geen neiuwe geven.
    Hoorde verder ook, ter info, dat bij kindjes die nogal de neiging hebben om het er terug uit te duwen, het kan helpen om de zetpil er omgekeerd in te stoppen, dus niet met de afgeronde punt.

8. Momfulness

momentje. Bedankt dit hebben we vannacht gedaan, de botte kant iets rond gemaakt en hij bleef zitten.

Deel Deze Pagina