Mijn zoontje is 27 maanden oud een juniorbed of normaal eenpersoonsbed kopen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sunshine28, 25 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine28

2 jan 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is al 27 maanden en ik heb een kleintje van 3 weken oud, de baby ligt momenteel in een wiegje maar ik vind zelf de wiegje niet fijn de matrasje is te zacht waardoor mijn baby als ware beetje inzakt...

Nu wil ik mijn baby naar mijn oudste zoon kamertje verhuizen en mijn zoontje krijgt een nieuw bed maar ik zit te denken welke ik het beste kan nemen?

Ik heb een klein kamer een persoonsbed zal wel passen maar er zal niet veel plaats meer overblijven. Een juinorbed is heel geschikt voor de kamer maar ik vind het echt prijzig 270,- euro bij prenatal.

Ik heb ook naar ikea gekeken maar vind het niet mooi en zoek een juinorbed met allebei kanten iets verhoogd zodat hij er niet uit kan vallen.

Wat zijn jullie mening wat kan ik het beste doen?

2. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze kleine man is net 2 geworden en slaapt sinds 2 weken in een gewoon 1 persoonsbed. Het gaat hartstikke goed. WE hebben het matrasje van zijn ledikant nog wel op de grond liggen voor als hij zou vallen. Dit is tot nu toe nog niet gebeurd. Suc6 met je keuze

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Wij hebben ook een 1-persoons bed gekozen, gaat prima en inderdaad; matras ernaast voor het geval dat (wat hier dus wel al eens gebeurd is)

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Hier ook gewoon een eenpersoonsbed, in eerste instantie met een matras ervoor, maar dat vond ik niet zo handig...nu dus een bedhekje. Bevalt prima.

5. silvermist

silvermist Niet meer actief

hier sinds een kleine 4 weken in 1 persoonsbed zonder matrassen traphekjes wat dan ook, gaat super goed en de kant waar ze uit kan vallen stop ik in en daarnaast slaapt ze met een mega knuffel die ik tussen haar en de rand inleg :)

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

onze oudste was 15 maanden en klop echt tig keer per slaap zich uit de babybedje. Erge was hij trok zich op en gooide zich er overheen met slaapzak en al en viel dan op de grond. En dan huilen.Tja toch maar een groter bed.We zijn naar een babyzaak gegaan en hebben hem advies gevraagd. Hij gaf aan dat hij graag juniorbedden verkocht omdat je dan nog een keer terugkom voor een groot bed, maar dat voor een kind het weinig uitmaakt.Wij hebben daarom een groot bed gekocht. Wel met een hekje ervoor en was prima......

7. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Onze zoon slaapt nu een week in zijn grote bed en dit gaat goed.
    We hebben gekozen voor een 1 persoonsbed zodat we maar 1x voor kosten komen te staan. Als je een peuterbed koopt moet je dat aanschaffen, maar ook het beddengoed.

8. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Kijk anders even op marktplaats bv, staan er genoeg op!

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik kan maar 1 reden verzinnen om een peuterbed aan te schaffen ipv een eenpersoonsbed en dat is plaatsgebrek... Aangezien dat bij jullie het geval is, zou ik even goed bedenken wat jullie belangrijk vinden.
    Verder zie ik geen voordelen van een peuterbed.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    ....behalve dan dat het erg schattig oogt.
    Ik heb vandaag het eenpersoonsbed voor mijn zoon binnengekregen, en jeetje wat een lel van een ding voor zo'n klein jongetje :$
    En dan is die van mij al 3 jaar (heeft tot nu in een ledikant geslapen).

11. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Hier hebben we wel eerst een peuterbed voor ons dochtertje gekocht. Zij is 28 maanden en gaat een dezer dagen over naar haar nieuwe kamer. (nog niet helemaal klaar) We hebben voor een peuterbed gekozen omdat ik haar nog te klein vond voor een groot bed.... ik heb een peuterbed met nog een opstaande rand, dus ze ligt er nog echt in zeg maar...
    Wel was ik me ook bewust van de extra kosten, daarom hebben we een tweedehands op marktplaats gekocht. Zelf geschilderd en een nieuw matrasje en nieuw beddengoed erin en voor 150 euro klaar. Ook onze tweede die nu op komst is kan er later nog in een daarna doe ik de complete set zelf weer weg via marktplaats, dus als ik het zo ga bekijken valt het met de extra kosten wel erg mee...
    Ik kan goed begrijpen dat iemand gelijk kiest voor een groot bed, maar ik vond dat voor onze dochter (die voor haar leeftijd ook nog erg klein is) toch wel een heel bed!
    Ik zou overigens niet voor de ruimte voor een peuterbed kiezen, je stelt dan immers alleen het 'probleem' maar uit. Eens zul je toch over moeten naar een groot bed.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Als je twijfelt ga voor een tussen oplossing. Heb toevallig een meegroeibedje gekregen van mijn zusje voor mijn dochter. Ze slaapt er nog niet in is een klein bedje dat je daarna groter kan maken. Dat heeft ze voor 20 euro van mp gehaald. En over een jaar of 2 koop je een een persoonsbedje. Probleem op gelost. En zet je het meegroeibedje weer op mp.;)

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mijn zoontje ligt vanaf 15 maanden in een peuterbed van Ikea
    peuterbedjes zijn daar zeer mooi, degelijk en goedkoop

en nu word hij 28 maanden en kopen we een 1 persoonsbed voor hem bij beterbed. Zijn voor het metalen bed inclusief topline matras en lattenbodem én bezorgen €250 kwijt

Ik ga bij een tweede geen peuterbed meer kopen, vind het weggegooid geld. Een bedhekje kun je bijv ook bij de Babydump kopen en zelfs bij de Lidl 2 weken geleden. Beter meteen een 1 persoons kopen is mijn mening

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vind je deze niet mooi van Ikea? €70 inclusief bedhekje en lattenbodem

KRITTER Bedframe met lattenbodem - blauw - IKEA

als je het bedje met 1 kant tegen een muur zet heb je ook maar 1 bedhekje nodig die erbij zit, en bedhekjes kan je ook los kopen

met matras erbij zou je dan maar €150 kwijt zijn. Wij hebben dit bedje nu en is super stevig en goede kwaliteit, alleen kopen wij nu een 1 persoonsbed

15. sunshine28

2 jan 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    De juniorbed hoe lang kunnen peuters erin slapen dus tot 4-5 jaar of korter, mijn kennis zegt dat hij zeker tot 6 jaar in de juniorbed kan gaan slapen.

Dus 4 jaar lang in een juinorbed wie van jullie hebben ervaring en een eenpersoonsbed zou ik heel graag willen maar ik heb een kamertje waar echt plaatsgebrek is.

Er staat een computer tafeltje en we willen die opruimen maar momenteel is er geen andere plaats voor pc wanneer we een leptop kunnen kopen en momenteel financieel zitten we niet echt super dus dat zal na de zomervakantie worden en mijn zoontje moet over 1-2 maanden naar andere kamer verhuizen omdat de baby hard aan het groeien is hij is een groot kanjer.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kijk gewoon op mp voor een meegroeibedje. Hoe lang ze er in kunnen verschilt ook weer per kind het ene kind is groter dan het andere kind. Daarbij kan je zo te lezen na die tijd het bedje weer door schuiven naar het tweede kind. Het is omdat ik het meegroeibedje gekregen heb anders had ik hem niet gekocht maar. Moet zeggen het staat wel goed. Heb best een kleine kamer voor me dochter 6 vierkanter meter is echt niet zo groot.

Succes met wat je ook gaat doen.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij onze jongste komt ook eerst een juniorbedje. Terwijl de oudste met haar 23 maanden naar een 1 persoonbed is gegaan. Maar het kamertje van de jongste is véél kleiner... Dus dat geeft sowieso de doorslag. Wel halen we zeer ws een bedje van marktplaats.

Ik vind de nieuwe sundvik serie overigens ook wel érg mooi bij ikea.. Als marktplaats niets oplevert tegen die tijd, wordt het daar een junior bedje van denk ik.

18. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds ruim een maand ligt onze zoon in een 1persoons bed, een boxspring bij de ikea, met het zachtste matras. En hij slaapt super er op. Mn zoontje is vrij lang, en wij hebben ook een boxspring waar hij prima op sliep, vandaar deze keuze.
    Bij ikea vielen de prijzen reuze mee.

I.p.v een bedhekje hebben wij Dreamtubes...moet je maar even googelen. En dat bevalt zo goed. Het zijn 2 plastic randen in een speciale laken. Daardoor word het bed ook wat knusser, en beschermd het tegen uit bed vallen. Je kan de dream tubes ook meenemen op vakantie...ideaal.

S6 met beslissen :) het is echt weer een grote stap :)

19. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier net na haar tweede verjaardag een eenpersoonsbed aangeschafd. Nadat ze de eerste nacht eruit was gevallen nu een beschermrand! Maar onze dochter draait nogal veel , dus vonden dit even fijne zodat ze er niet uit kon vallen. Eenpersoonsbed vindt ze helemaal leuk en ging zonder problemen!

20. Loe

Loe Niet meer actief

Onze zoon ligt nu twee maanden in een peuterbedje, groot zat zeg! Kan hij voorlopig in vooruit. Ik vind een eenpersoons bed veel te groot ineens. Een bed moet ook wat geborgenheid bieden denk ik,en voor mijn gevoel past een peuterbedje beter bij een peuter, maar da'spuur gevoel.
    Wij hebben ook het kritter bedje, met uitvalbeveiliging, een matras dat in de aanbieding bij ikea 19 euro was en drie ovetrekjes van de hema (3x15 euro) en drie keer hoeslakens van de ikea (9 euro totaal). Dat makat het totaal erg weinig vind ik, voor 2,3,4 jaar dat ze erin liggen.

Deel Deze Pagina