Misschien gek hoor.. Onze dochter (3) is begonnen met praten toen ze 10 maand was en liep/loopt qua spraak en woordenschat erg voor. Ze is erg pienter en leergierig en ik probeer dat allemaal zoveel mogelijk te stimuleren. Maar sinds een week doet ze net alsof ze een baby is? Ze zegt dan niet wat ze wil, maar gaat wijzen naar het geen, steekt haar tong uit en maakt geluiden zoiets als; hmhhhh (hoog). Ook speelt ze ineens met allemaal speelgoed wat bedoeld is voor kindjes van +/- 1 jaar wat nog in de kast ligt. Ze heeft dat speelgoed eigenlijk nooit interessant gevonden en nu haalt ze alles uit de kast. Wat moet ik hiervan denken en ermee doen? Haar laten gaan of wel corrigeren? Ik laat haar wel spelen met dat speelgoed maar dat ge-hmmmhhh en tong uitstekend naar iets wijzen als ze iets wil corrigeer ik wel. Herkent iemand dit ook? Kan het komen doordat er een broertje op komst is? Vind het zo gek
Ow ja hoor met een baby op komst of net geboren is dit een bekende fase. Gewoon niet te veel aandacht aanbesteden. Wel aan haar haha maar niet aan het baby spelen...gewoon laten doen, gaat vanzelf weer over.
Niet teveel aandacht aan besteden idd, klinkt normaal bij een baby op komst. Haar gewoon op haar eigen niveau aanspreken en aandacht geven, dan waait het wel weer over.
Haha oké nou goed om te horen dat het een bekend iets is Dan laat ik haar maar gewoon gaan zoals ik nu ook doe
Ja een fase! Hier ook gehad na de komst van haar zusje. Duurde best lang, denk wel een jaar. Niet vol continu, maar wel regelmatig. Ik werd er op een gegeven moment wel echt moe van.
Zo herkenbaar! Mijn dochter doet precies hetzelfde haha. Alleen is er hier geen broertje of zusje op komst, maar op het kinderdagverblijf ziet ze wel veel baby'tjes. Had het al eens online opgezocht, blijkbaar doen heel veel 3 jarigen alsof ze een baby of hondje zijn.
Wij zitten sinds kort in precies dezelfde fase! Onze (nu nog) jongste kruipt zo nu en dan door de kamer, maakt 'babygeluidjes' en soms komt ze bij ons om als baby in de armen gedragen te worden haha. Het begon met babypraat maar eindigde deze week dus in onze armen We genieten er maar van en knuffelen even extra! En als ze te lang als baby 'praat' dan zeggen we er rustig iets van zodat ze weer verstaanbaar gaat praten haha.
Mij nog niet herkenbaar gelukkig maar wellicht komt het iets later? Hier zusje 6 dagen geleden geboren en tot die tijd en nu ze probeert juist continu onderstrepen dat ze grote zus is: verzorgd, helpt, zegt dat het "babyzusje" is en juist nu enorme sprong met taal en het doen.. Dus wie weet maar wat jij beschrijft heb ik ook vaker gehoord en mensen zeiden ook tegen mij dat ze gaat misschien weer: luier plassen, flesje,speen en grenzen opzoeken maar nu is het juist andersom
O ja btw alsof ze hondje is doet dochter ook haha (We hebben hond). Ze vraagt dan zachtebal gooien, kruipt naar hem toe, paktin mond zonder handen, brengt heen naar je en vraagdt aaitje. Haha kan zo halfuur bezig zijn
Mijn dochter doet het ook, ze kan prima praten en maakt al hele mooie zinnen. Maar soms doet ze net alsof ze een babytje is. Is gewoon fantasiespel, het leek mij wel logisch met een zusje op komst. Alleen als ze wat vraagt, dan accepteer ik dat niet. Dan vraag ik wat ze bedoelt en ik doe net alsof ik haar niet snap totdat ze normale taal gebruikt. Net als dat ik haar corrigeer als ze iets "beveelt" ipv "vraagt". Komt niet zo vaak voor, maar ben er dan ook heel consequent mee.
Mijn dochter is al een stuk ouder maar die ging zich ook als een baby gedragen toen ik bijna moest bevallen en net bevallen was. Oke ze praatten nog wel maar wilden ineens veel op schoot (wat ze echt nooit wilden) en deed gewoon heel kinderachtig. Ik kan het niet echt uitleggen , was meer haar gedrag kleine dingen. We hebben haar laten gaan , iets meer aandacht gegeven en gezegd dat ze al een hele grote meid is ze was 8 toen. En is vanzelf over gegaan. Nu zit ze geloof ik in de puberteit , bijna 10 en is zo aan het veranderen
Heel herkenbaar. Mijn dochtertje klinkt nu als het niet gaat zoals ze wilt als een auto alarm.. mijn oren Verder als ze als baby brabbelt zeg ik wel dat ik haar alleen versta als ze 'gewoon'praat.
Wat grappig, hier is onze 3 jarige idd met regelmaat een hondje of baby. Gisteren nog denkbeeldige botten gegooid