Vraag maar goed waar je moet zijn bij sint michielsgestel. Het is daar echt een doofhof. Mijn dochtertje MOET helaas naar sint michielsgestel vanwege haar contactlenzen omdat ze daar de ervaring hebben en niet in Breda. (Dat had dichterbij geweest) We konden wel meteen terecht maar wij gaan eerst nog even op vakantie. We hebben al wel kennisgemaakt en ze zijn er erg aardig.
Even nog een vraag. We hebben vandaag de oproep binnen gekregen en hebben 19 okt het spraak-/taalonderzoek. Hoe lang hebben jullie op de uitslag moeten wachten?
Hier alles behalve snel!! Ondertussen hebben we de uitslagen. Kort gezegd: Blijkt een pienter mannetje maar taalontwikkeling is ver onder de maat. Daardoor wel een geschikte kandidaat! Ook heeft hij wat "typische" gedragingen waarvan ze verder gaan kijken of dat bij het karakter, het taalgebrek of iets anders (autisme) hoort. Hij mag geplaatst worden in de meest gestructureerde groep. Helaas is nu alles vol, in Helmond en Eindhoven. Er komt over 2 weken (we wachten ook al 2 weken, dus totaal 4 weken) een intake gesprek om de dagen/tijden e.d. te bespreken. Na die intake kan hij geplaatst worden ALS er plek is... dus ook hier kunnen weer weken over heen gaan... pff!! Wat een gedoe! Maar heb inderdaad al gemerkt dat vaker bellen en " de lastige ouder zijn" er meer vaart achter zet! (belachelijk eigenlijk maar goed)
spannend allemaal die gesprekken en onderzoeken he... hier totaal 3 weken gedaan over uitslag en plaatsing. Bij ons kon hij toevallig meteen na kerst beginnen omdat er toen net 3 kinderen weg gingen op zijn groep. Dus puur geluk. Bellen helpt echt ook al ben je dan een "vervelende" bellende ouder. Het kan echt helpen. Hopelijk horen jullie vlug fijne nieuws. Mijn zoontje zit in eindhoven op de meest gestructuurde groep dus wie zie ik je nog ooit mapepejo.. succes allemaal!