Peuter mee naar bruiloft

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by esme66, Aug 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esme66

esme66 Niet meer actief

Als mijn zoontje bijna 2 is trouwen zijn oom een tante, waar ze hun neefje natuurlijk graag bij willen hebben.
    Nu wil de bruid alvast weten en regelen hoe het die dag gaat, maar ik weet niet goed hoe ik dit moet gaan doen ivm slapen van de kleine.
    Ik verwacht niet dat hij het de hele dag volhoudt zonder slaap, en anders zal hij er iig niet gezelliger op worden.. ;)
    Hoe zouden jullie het doen.?
    12 u, lunch
    13 u, ceremonie
    14 u, foto's maken
    15 u, taart
    16 u, familiefoto's
    17 u, diner

om 20 u begint het feest, dan gaat de kleine sowieso met mij naar huis, want daar heeft hij echt nog niks aan..

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Is het belangrijk dat hij bij de ceremonie aanwezig is (bruidsjonker b.v).

Dan zou ik ervoor kiezen om hem mee te nemen naar de lunch, daarna met oppas lekker naar huis en slapen.
    En dan om 15 uur weer terug laten komen zodat hij de taart, foto's en diner mee kan maken.

3. Flower72

Flower72 Bekend lid

Aug 23, 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Lastig, de ceremonie om 1 uur. Hier is dat echt het tijdstip waarop ze slaapt. Soms stort ze al om half 1 al in. Als je denkt dat hij dat wel redt, dan met hem naar de ceremonie. Daarna middagslaapje en dan om vier uur weer bij de foto's.

Maar als hij dan al bijna 2 is, dan is dat nog wel een hele tijd. Ik zou sowieso niet zover vooruit willen plannen. Je kunt toch nog helemaal niet weten hou je kind tegen die tijd is.

4. nientjuh

nientjuh Nieuw lid

Aug 30, 2013
    3
    0
    0
    Onze dochter van toen 21 maanden is ook meegeweest naar de bruiloft van mijn schoonzus.
    Wij hadden ook van alles geregeld voor een slaapje.
    Dit bleek niet nodig te zijn,onze dochter wilde niet en is dus de hele dag wakker geweest.
    Was een lange dag van smorgens 7 uur tot 5 uur, maar we hebben haar niet gehoord.

Anders zou ik ervoor kiezen om hem 's morgens wat langer op bed te laten.

5. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    mijn dochter was 1,5 toen onze vrienden gignen trouwen; ceremonie was ook om 1 uur.
    sochtends rustig gedaan en gekeken hoe het ging. na de ceremonie heeft ze in de auto heel even geslapen. verder wilde ze niet.
    Tegen 5 uur was het klaar ze werd heel vervelend en jengelig. toen hebben we haar naar mijn ouders gebracht zodat wij van de dag konden genieten verder.

Kun je trouwens geen oppas regelen voor savonds? het is toch zonde als je het feest mist?
    daar zou ik wel wat voor regelen hoor. en hun dan als backup houden mocht het eerder niet meer gaan.

6. esme66

esme66 Niet meer actief

Ja daar zat ik ook een beetje mee.. slaaptijd hier nu ook van 13 tot 15, verwacht dat dan nog steeds..
    inderdaad heel lastig zo ver vooruit plannen, ik heb ook aangegeven dat ze met een peuter sowieso niet moeten verwachten dat alles volgens planning verloopt ;)

7. esme66

esme66 Niet meer actief

Oppas is niet nodig, het gaat om de zus en zwager van mijn ex, dus ik ben er sowieso niet bij..

ze willen graag dat hij bij de ceremonie is, en mee op de foto's.. dus ik dacht daarna haal ik hem op, en breng hem om 5 uur weer terug zodat hij nog mee kan eten..
    maar ze doen de familiefoto's ook nog tussendoor... blijft dus erg weinig tijd over..

8. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Maar dat kan ze dan toch inplannen, dan doen ze de foto's die ze me hem willen maken gewoon voordat je hem ophaalt of nadat je hem weer hebt gebracht.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Toen mijn oudste bijna 2 was sloeg ze haar middagslaapje al regelmatig over. Maar ja, dan storten ze wel aan het einde van de middag in.

10. PoppetjeN

PoppetjeN Niet meer actief

Ik zou het zonder slapen proberen... Onze dochter heeft het ook een hele dag volgehouden (10.30 tot 11.00 in de auto geslapen opweg naar gemeentehuis) en mijn ouders kwamen naar de receptie en hebben haar om 21.30 mee naar huis genomen.
    Ze is de hele dag super lief geweest en heeft genoten van alle aandacht.
    Ze was toen 11 maanden (ze heeft tijdens kerkdienst wel op bed gelegen in een zaaltje maar mevrouw ging niet slapen :D)

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

De bruiloft is over 9-10 maanden? Dan ziet het ritme er wellicht heel anders uit. Dat is nog niet te plannen, dus dat kan ze wel graag willen ;), maar onmogelijk. Onze dochter sliep met 14 maanden nog 3 uur overdag, half jaar later bijna niet meer.

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Kan hij slapen in een buggy? Of is dat geen optie en moet je over huis?

Anders zou ik hem eventueel proberen een uurtje te laten slapen tijdens de foto's (om 14u).

Moe zal ie sowieso zijn van zo'n dag ;). Maar tegelijk heeft ie telkens wel iets om naar uit te kijken (ceremonie, taart, familie, feest, ...) en waar ie misschien wel voor wil wakker blijven :).

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad best kans dat ie het volhoudt. Wij hadden begin dit jaar een feest van mijn oma, de jongste was toen 10 maanden, had in een auto een half uurtje geslapen en heeft toen de hele middag tot 20.00 uur 's avonds heel gezellig gedaan. Er was zoveel aandacht en zoveel te doen. Dus zeker als hij tegen die tijd bijna 2 jaar is denk ik dat je het best wel kan gokken dat hij het redt. Een 'noodopvang' achter de hand als hij echt instort.

14. misa

misa Niet meer actief

Of je brengt hem die dag om 11 uur naar bed voor (ruim) een uur. Dan naar de ceremonie en dan optijd weer ophalen. Of een keer slaapje overslaan?

15. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,263
    11,875
    113
    Hier ook van alles geregeld zodat de jongste (toen 1 jaar) kon slapen tussen de middag. Hij vertikte het gewoon. Heeft het volgehouden tot 's avonds 19 uur.
    Dus tsja... je kan plannen wat je wil.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Inderdaad proberen zonder slaap en dan na 16u voor het diner wegbrengen en dan lekker op tijd naar bed thuis. Of buggy mee en hopen op droog weer en evt even stukje rijden dat hij in de buggy kan slapen. En als het echt wel nodig is dan tussen 14 en 16 uur. Dan moet de bruid zich maar aanpassen het is wel een klein kind.

17. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik zou zeggen dat ze lekker moeten regelen zoals ze zelf willen. Je kan nu wel een planning maken op zn slapen en eten van nu maar dat kan dan allang 10x veranderd zijn ;) En dat hij dan nog slaapt...dat is niet zeker. Die van mij stopten rond de 18maanden daarmee. En anders is hij misschien ook al we lzo ver dat hij het een dagje kan overslaan? of is er mogelijkheid om ergens een bedje neer te zetten?

Share This Page