Ik heb van mijzelf een aárdige krullenbos op mijn hoofd. Na de zwangerschap is het alleen maar erger geworden.. Maar nog erger is dat het ontzettend droog is . Ik was het nu om de dag met dove shampoo en conditioner en gebruik daarna altijd olie en modelingcreme voor krullen vd kapper. Ik probeer zo weinig mogelijk de fohn te gebruiken. Om een idee te krijgen van het soort krul kom ik uit op type 3a/3b (uitleg zie Type 3 Hair - Curly Hair ) Wie heeft er nog meer tips mbt shampoo e.d. en in wat voor model doe je het dan? Zonder dat het te wetlook eruit ziet? En zonder dat het mij te veel geld kost. Het model wat ik nu heb is schouderlengte voor en wat opgeknipt aan de achterkant.
mn beste vriendin met super curly haar gebruikt tegenwoordig maar 1x per week shampoo en wast het verder alleen met conditioner. dit werkt echt supergoed voor haar! verder alleen in de douche je haar borstelen en eigenlijk geen hitte op je haar gebruiken. wil je wel gewoon regelmatig je haar met shampoo wassen, gebruik dan een sulfaatvrije shampoo (sulfaten drogen je haar uit, dus krijg je pluizige krullen) kijk eens bij een afro winkel, die hebben veel producten bedoeld voor kroes haar die voor krullend haar ook heel goed werken
Niet borstelen... Of nou ja, douchen met goede shampoo en conditioner (anti-klit) en dan borstelen, dus hooguit 2-3x per week. Na het douchen gelijk borstelen met nat haar en laten drogen. Ik doe meestal een vlecht er in, want ik ga daarna toch slapen. Niet föhnen, want dan gaat het pluizen. Je kunt het in model brengen op vochtig haar met een beetje olie als je dat wilt. Met olie glanst het wat meer en gaat het nog meer krullen. Ik gebruik olie van glisskur (geloof ik) maar je moet maar even kijken wat jij het meest prettig vind. Verder 1x per zoveel tijd een verzorgend masker... Verder dus nooit föhnen en borstelen!!! Je kunt het los laten bungelen, haarbanden erin, opsteken, in een volle staart doen (maar ik vind dat persoonlijk zonde), een halve staart met losse plukken (vind ik wel mooi staan zelf), en eigenlijk kun je er alles mee doen, volgens mij. Iedereen zegt toch wel: oooohhhhh wat heb je mooie krullen! Dit is mijn haar au naturel:
Oh en niet teveel olie gebruiken OP je hoofd, dat ziet er onverzorgd (vet/vies) uit. En niet teveel olie in je plukken ook, anders schiet je haar in een pijpenkrul ofzo - hier in ieder geval wel en dat vind ik niet zo mooi. Je haar zal altijd wel 'ietsjes' pluizen... Daar valt bij sommige haartypes niks aan te doen. Mijn out-of-bed-look vindt iedereen prachtig... Ik doe er geen hol aan en iedereen zegt: oooooohhhh wat mooooooooiiii, daar was je zeker een tijd mee bezig? Uhhuh - i woke up, got out of bed and here i am
Een goede kappersshamoo en conditioner gaan gebruiken, hierin zit namelijk 50 procent meer verzorging dan in drogisterijproducten en is daardoor ook geconcentreerder. Ook een goed masker is verstandig waardoor de verzorging net even wat dieper in de haarschubben kan dringen. Ik raad een moistureshampoo en conditioner aan speciaal voor droog haar, deze hydrateert (brengt vocht in). Wij werken in de kapsalon met Joico, is een heel natuurlijk en verzorgend merk. Qua styling zou ik de curlsrock van Tigi willen adviseren. Erg fijn voor krulhaar! Is een soort cremeversteviger en deze breng je aan op handdoekdroog haar. Daarna laat je je haar opdrogen of föhnen met een diffuser zodat het zo min mogelijk pluist. Verder alleen borstelen als je je haren wast! Ik zet er even een foto bij van mijn krullen zodat je het kunt zien, haal 'm dadelijk wel weer weg.
Tnx voor wat tips. Helaas is mijn haar dus niet zo lang. Ben nu weer bezig om het wat langer te laten groeien. Mijn 'dure' kapper had het model flink verknald, en moest voor weer beetje model er wat meer aflaten knippen bij een andere kapper. Oh niekepiek wat een mooie bos krullen!! Ik ga eens online opzoek naar die tigi producten. Het is overigens ook maar een dun bosje haar.. Daarom krult het ook zo irritant.
Ik zou iig stoppen met je haar zo vaak wassen. Ik was mijn haar max 2x per week. Tussentijds niet borstelen. Verder gebruik ik een speciale krullenlijn van de kapper. Shampoo, conditioner en een curl activator spray
Hier was ik mijn haar om de 3 dagen ongeveer. Ik gebruik nu de Shampoo en conditioner "perfecte krul" van Andrelon. En verder na het douchen een klein beetje kokosconditioner van Palmer's in masseren. Krijgt het wat meer glans van en pluist minder. (maar niet te veel gebruiken anders kan het er idd vettig uit gaan zien) Ik fohn mijn haar nooit en borstel het alleen voordat ik ga douchen. Daarna ga ik er gewoon met mijn vingers door.
Ik ben jaloers.... Ik had ook een redelijke krullenbos in mijn dunne haar. Na mijn zwangerschappen is het alleen nog maar een beetje slag Ik heb geen tips voor je.
Inderdaad minder wassen en ipv olie een teardrop serum gebruiken van paruchi weinig van nodig en gaat lang mee. Het is tegen het pluizen en kun je dagelijks een beetje gebruiken ook in droog haar om te Sleypen. Verder niet borstelen alleen kammen als het hel heel nr is maar liever niet te veel. Oh ja en als je föhnt met een difuser
Het verzorgen van je haren begint echt met een goede shampoo. Als je droog haar hebt is Redken all soft een aanrader. Gebruik nooit olie in je haar. Een anti frizz serum op handdoekdroog haat in alleen je haarpuntjes is voldoende. Hoe minder product, hoe mooier. Blijf uit de buurt van föhns
Gebruik geen blackhair producten tenzij je kroeshaar hebt. Deze zijn veel te zwaar voor Europees haar.
ik heb ook krullen maar het zelf verpest. Iedere x op een staart.. Ga het volgende week op curlsys methode laten knippen.. Hoop dat iets helpt
Ik heb ook krullen en doe nu sinds een aantal maanden de co-wash methode. Mijn haar valt nu veel mooier en is minder pluizig. Google er anders even op is echt de moeite waard Co-wash: De redding voor veel krullenmeisjes - Schrijfmeisje.nl
Hier ook een krullenbos. Ik was mijn haar om de dag en gebruik geen conditioner. Mijn haar wordt hier erg slap van. Als alternatief kneed ik voor het slapen gaan wat arganolie in mijn haar en was ik het dan 's morgens. Ik laat het drogen aan de lucht, met wat krullenschuim erin. Als het droog is even crunchen en dan wat wax. Ik heb allerlei dure kappersproducten gebruikt, maar merkte geen verschil. Ik gebruik Guhl shampoo, Wella schuim en Hema wax. Mijn krullen zien er mooi uit.