Wij twijfelen over de naam voor ons meisje, we zitten te denken aan Florien. Alleen nu hebben we in onze familie een Fleur en Floris, lijkt dit niet teveel op elkaar? Het zijn geen broertje/zusje van elkaar maar wel 1e lijn familie. Graag jullie mening
Als het neefje en nichtje zijn zou ik t wel wat jut en jul vinden. Maar hoeveel gaan ze elkaar zien/met elkaar om? Dat zou voor mij ook meespelen. en ga er vanuit dat je andere eerstelijns familie jouw dochter steeds fleur noemt en fleur florien, heb ik met een van mijn kinderen ook en vind ik niet storend.
Vind ze ook wel heel erg gelijkend maar voor mij zou het er ook vanaf hangen hoe vaak ze elkaar zouden zien. Wekelijks of 3 keer per jaar op feestjes. Hoeveel leeftijdsverschil er tussen zit misschien ook wel. Als fleur al 10 jaar is zou ik het eerder wel doen dan als fleur 6 maanden is zeg maar.
Hier bijv een Julian en Sebastian als neefjes zien elkaar heel veel. Al wordt het ook snel Juul & Seb. Maar was Seb een meisje zou ik nooit Julia gekozen hebben omdat wij ze zoveel zien. Zouden ze verweg en amper contact hebben en of een andere generatie zijn dan kan het meer vind ik. Dus doe wat goed voelt! Het zijn niet dezelfde namen en Fleur en Florien niet storend Floris lijkt er meer op. Maar ook niet shocking.