Mijn zusje en ik hebben Kweenie gekregen van mijn ouders toen ik een 9 jarig meisje was. Kweenie is de liefste Jack Russel van de hele wereld! Jarenlang heb ik haar met plezier uitgelaten, jarenlang heb ik met plezier met haar gespeeld, geknuffled en geravot! Maar jonge hondjes worden oud... Kweenie werd grijs, doof en ze kreeg staar. Soms was ze ook even de weg kwijt. De laatste paar maanden ging het met de gezondheid van Kweenie niet zo goed. Ze is meerdere malen naar de dierenarts geweest en ze kreeg telkens hetzelfde medicijn voorgeschreven, wat maar niet werkte! Gisteren zijn we weer met Kweenie naar de dierenarts geweest, en ze wilden haar wéér hetzelfe medicijn voorschijven! Ik heb toen gezegt dat ze die medicijnen maar eens een keer achterwege moesten laten en haar beter moesten onderzoeken! Ik stond erop dat ze een echo gingen maken en bloed gingen prikken! We hebben een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Vanochtend om 9 uur moesten we Kweenie al naar de dierenarts brengen. Daar zou dus haar bloed onderzocht worden en zou er een echo gemaakt worden. Tegen het einde van de middag konden we haar weer ophalen. De dierenarts belde echter eerder... Het was meteen overduidelijk! Kweenie heeft kanker... Verdorie, waarom was mijn voorgevoel juist! We konden Kweenie ophalen zodra Kweenie een beetje was bijgekomen van de verdoving. Helaas is de kanker al in een zo'n ver stadium dat we niks meer voor haar kunnen doen. Ja, het zou wel kunnen zei de dierenarts, maar de kans dat ze beter wordt is heel klein dus die keuze is aan ons zelf. Wij hebben besloten om Kweenie niet te laten opereren. Zo'n oud hondje, ik vind het gewoon sneu dat getrek en gedoe aan haar tere, oude lichaampje. Het zou alleen een 'uitstellen van' zijn, en dat heeft ze niet verdiend. Mijn hondje heeft geen pijn verdiend! We laten haar dus inslapen Vanavond gaan we naar mijn moeder (Kweenie woont daar) en dan gaan we bespreken wanneer we haar laten inslapen... Verdorie, ik had altijd zo gehoopt dat ze gewoon vredig in haar slaap zou overlijden ofzo, zonder pijn.... Maar dit komt het meest in de buurt? Kweenie heeft een geweldig mooi leventje gehad! Ze heeft mijn leven zo veel meer verrijkt! Het is de liefste hond die ik ooit ben tegengekomen! Ik mis je nu al lieve Kweenie!
Ik krijg er kippenvel van, ik weet ff niet wat ik moet zeggen. Wat erg Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen! Kus Toys
Ach, wat erg! Maar goed van je om deze beslissing te maken hoor. Het is toch ook sneu om haar te laten lijden. Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd!
sh*t man ...heel veel sterkte vanavond, ik wil je wel even zeggen dat ik trots op je ben dat je kiest voor je hondje niet te laten lijden ipv egoisme omdat je je hondje niet kwijt wil
he bah..rot ziekte ook..maar zo te lezen heeft ze in ieder geval een heel leuk leven gehad bij jullie Heel veel sterkte..
Ah shit naar is het om zo je hondje te moeten verliezen. Veel sterkte en knuffel haar nog maar even goed!! Liefs Senseemillia
O wat erg dat is voor mij ook 1 van mijn grootste nachtmerries dat ik ooit in zo'n beslissing kom te staan dat ik 1 van mijn hondjes moet laten inslapen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het super moeilijk voor jullie moet zijn maar het is helaas het beste voor jullie hondje,ik wil jullie heel veel sterkte wensen
tjee, wat een rot situatie. wel goed van de beslissing, om hem uit zijn verlijden te lossen bedoel ik. heel veel sterkte ermee
jemig... ik krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik je verhaal lees. Dit zal erg veel pijn doen he! Ik weet het...ook ik heb mijn allerliefste husky kaya moeten laten inslapen...ook kanker! Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies...Weet niet wat ik anders zeggen moet. Er zijn namelijk geen goede woorden voor zoiets naar.
Succes meiske! IK heb nog niet zo lang gelee hetzelfde moeten doen...Ook ik koos ervoor onze *pietjes* (hondje van 10 jaar oud) niet te laten lijden... Kreeg een heel lief kaartje van de dierenarts na het laten inslapen. Warme knuffel!
Sterkte meis, kan me voorstellen dat je erg verdrietig bent op dit moment, want je huisdier kwijt raken kan net zo pijn doen als een vriend of vriendin!!