o god sorry...oeps verkeerd gelezen denk ik zo...zullen we maar zeggen dat ik afgeleid werd door dochterlief die aandacht wilde???? Ik las dat je zoon er zelfs mee ging lopen...interpreteerde dat dus ff anders..solly dat t met je dochter dus sneller mag gaan
nou eigenlijk direct. bij ons zagen ze op cd verschil in huidplooi (eigenlijk mijn moeder) en omdat ze in stuit had gelegen, toch maar heen voor ee echo, daar zeiden ze, het valt wel mee, maar wilde wel gelijk een foto laten maken, omdat het een twijfel geval was, 8 week wachten om opnieuw een foto te doen, weer twijfel geval, dus meteen naar orthopeet, en direct door naar de instrumenten maker. alleen lullige is, toen we na 3 of 4 maand weer heen moesten, zei de orthopeet ineens dat ze toch wel een serieuse afwijking had..... (maar goed geen hoge pet op van dat ziekenhuis, dankzij hun zit ik na 10mnd nog met pijn en richting arbiedsongeschikt) idd is onze uk erg pittig
bij ons merkte ze bij het cb dat Romy erg strak in haar heupjes was ze wou even afwachten bij de 2e keer zei ze dat we langs de huisarts moesten en die stuurde ons door voor een foto naar het ziekenhuis toen afspraak bij orthopeed en daar kreeg ze meteen een spreidbroek en nu moete we 5 jan terug komen Romy heeft tot week 35 in stuit gelegen en niemand heeft het bij ons in de familie ook Belle niet en die is pas met 36 weken gedraaid
op een gegeven moment krijgen ze een speciaal een op maat gemaakt loopbroekje! mijn dochtertje heeft vanaf 5 mnd een spreidbroek, daarna gipsbroek, spreidbroek en nu loopbroek gehad. ze helemaal ervaren hier! en inderdaad ze mogen gewoon lekker alles doen, maar het gaat vaak iets trager! succes ermee (vaak hebben de kleintjes er helemaal geen last van en is het meer voor de papa`s en mama`s vervelend)
idd de ouders hebben er meer moeite mee als de kinderen (ik heb wel even wat traantjes gelaten, maar tot ik zag hoe zij er mee om ging)
hoi, als eerste is dit mijn verhaal en wil niets over jouw kindje zeggen uiteraard. mijn dochter lag bij de 20 weken echo al in een stuit. draaien was geen optie vanwege medische oorzaken. dus werd een keizersnee. na haar geboorte is ze nagekeken en na week of 6 terug bij de kinderarts die haar heupjes controleerde maar was niets aan de hand. maar bij de foto een aantal weekjes later bleek dat haar hele heup geluxeerd was(hij zat geeneens in de kom) dat betekende voor ons een ziekenhuisopname van bijna een maand waar ze in een tracktie werd geplaatst(ze was toen 5 maandjes) daarna heeft ze campspreider gedragen tot aan haar 11e maand dag en nacht. nu heeft ze de spreider van 7 savonds tot 7 smorgens om. en is het hopen dat het resultaat goed blijft. haar achterstand was er wel aangezien ze een hele wijde stand had met spreidbroek draaide ze nog niet ,zitten kon ze wel met broek aan en op haar buik draait ze zich naar haar spullen toe. nu sinds 2 weken fysio draait ze gelukkig alletwee de kanten op als ouders ben je toch soms bezorgt of t allemaal goedkomt. voor de liefhebbers is er ook een hyvessite over heupdysplasie en luxatie. staat hoop info en hoop moeders in t zelfde schuitje met hun kindjes. groetjes mirella
ben er van overtuigd dat t door stuitligging komt. amy-lynn haar beentjes klapte wel week of 3( zonder luier om bloot dus) naast haar hoofd neer ook haar voetjes stonden haaks op haar enkeltjes(weet niet hoe ik t moet uitleggen) haar hele achterhoofdje was vervormt(ja het is goedgekomen) ik ben een jaar verder gisteren is ze 1 geworden en ik heb nog een pijnlijke rib onder mijn borst van haar hoofdje
@mirell sjow..klinkt heftig.. fijn dat het allemaal goed gekomen is. Als ik jouw verhaal zo lees heeft ze idd erg nauw gelegen etc en lang in stuit. Geloof dat de mijne niet zo lang in stuit heb gelegen en zie hier ook geen benen *klappen* of zo...vermoed dus dat er idd niks aan de hand is, maar bedankt voor het delen van je verhaal. groetjes
moet zeggen dat ik de ziekenhuisopname erg verdrietig vond ik sliep bij haar alle dagen. toen ze gips kreeg mocht ze mee naar huis dus was ik zo ontzettend blij dat dat gips mij niets meer intresseerde(alleen lastig) toen eindelijk t gips af mocht was de spreidbroek piece of cake. maar tuulijk baal je wel eens van de siuatie voor ons is het 20 november gewoon weer spannend of de foto goeie uitslag geeft. maar joh ik duim voor je dat alles goed zit
nog gefeliciteerd. en dat van die pijnlijke rib heeeeeeeel herkenbaar, daardoor was haar hoofdje iets scheef, is goed gekomen, alleen kleine afplating achterop hoofd.
Hé Jewel! Wat fijn zeg, heerlijk! Idd net wat denemarkw zegt, kun je lekker knuffelen zonder zo'n ding dat in de weg zit.