Wat een verhalen meiden wat een heftige tijden hebben jullie gehad ik hoop dat het helemaal goed komt. Ik ben wel erg trots op mijn meisje ze heeft er inderdaad totaal geen last van en is zo`n vrolijke baby. hoi Jewel, gelukkig dat alles goed is en ze geen spreidbroek nodig heeft. groetjes Chantal.
sorry hoor maar ik werd altijd boos op mensen die zeiden dan kun je haar nu lekker knuffelen zonder gips/spreidbroek. ik kon haar in tracktie ook heerlijk knuffelen ik kroop op handen en voetten over het bed heen en in het gips lekker over me heen zou wat zijn zeg! dan had ik haar 6 maanden lang niet fijn kunnen knuffelen dan had ik mijn kind en mezelf echt heel veel te kort gedaan hoor!
mijn dochter was 5 maanden en sliep thuis altijd supergoed dus zag er tegenop in ziekenhuis maar heb zelfde ritme aangehouden met flesje spelen knuffelen alleen spelen en dan dee ik alles weer donker maken en ging ze slapen zei sliep beter in ziekenhuis dan ik en met gips heeft ze ook altijd gewoon goed geslapen en we hebben wat aanpassingen gemaakt in kinderwagen en kinderstoel. kindjes zijn heel flexibel meer dan hun ouders vaak
ik ben zelf geboren met een volledige luxatie.. mijn moeder zag met 6mnd dat ik een dubbele bilplooi had en ik bleek totaal geen kom te hebben. het ruim 7mnd in een spreidbroekje gezeten, ik heb trouwens niet in stuit gelegen.. verleden jaar kreeg ik pijn en hebben ze foto's gemaakt, er bleek kalkafzetting te zitten en nog een minimale afwijking.. heb waarschijnlijk wel meer kans op slijtage.. hoewel stuitligging een risico is, geloof ik dat het bij mij te maken heeft met Hypermobiliteit, dit is een reumatische aandoening waardoor mijn gewrichtsbanden heel elastisch zijn.. ik kan dus hele leuke trucjes zoals mijn duim tegen mijn pols leggen, vingers overstrekken enz.. minder leuke trucjes zijn bijvoorbeeld het uit de kom schieten van mijn schouder.. en vroeger zwikte ik continu door mijn enkels heen.. hakken zijn voor mij geen optie.. ik wil dit toch even melden omdat het misschien voor ouders met hd kindjes goed is om toch op te letten.. genezen kun je het niet, maar het voorkomen van blessures is wel aan te raden! ik heb zelf bv lang aan gym gedaan en dat blijkt dus niet zo goed te zijn als je hypermobiel bent.. al zijn er heel veel professionele turnsters die dit hebben..nu doe ik aan een bepaald soort yoga waardoor ik mijn spieren train.. had ik dat maar eerder geweten, want dit is dus al de 2e keer dat mijn schouder uit de kom is geschoten en is geen lolletje.. symptomen bij jonge kinderen zijn langzame motorische ontwikkeling (maar wees niet bang, trekt helemaal bij!) dus later zitten, lopen, moeheid, vaak verzwikken van enkels, polsen.. het lichaam moet gewoon meer moeite doen om balans te houden.. heb zelf trouwens een meid van 4mnd die geboren is met een knieluxatie en ik geloof heilig dat ze hetzelfde als mij heeft.. gelukkig zijn haar heupjes goed.. x
ik vond het lastiger, je kon haar niet zo goed tegen je aan houden als voorheen, ik vond het lastig met de fles geven (voor mij misschien dubbel lastig vanwege aandoening aan mijn armen/handen/polsen) ik zeg niet dat ze te kort is gekomen aan knuffelen, maar het was niet zo close als de maanden voor het broekje
Hoezo word je boos op mensen die dat zeggen? Wij voelen dat gewoon zo. Iedereen ervaart het anders he. Je kunt het lijfje van je kind gewoon niet lekker tegen je aanhouden omdat het broekje er tussen zit, dus idd niet zo close als zonder die broek. Maar mijn meisje komt niets te kort hoor ... ik knuffel haar de hele dag door maar het is toch anders met zo'n broek.
ja maar jullie zijn moeders die weten hoe t is als je kind in broekje zit. maar ik vond het niet leuk als iemand zei nu kun je haar niet eens lekker knuffelen (alsof ik niet alle moeite zou doen)ennnnn een spreidbroek is maar een plastic ding die af kan. als je baby in een tracktie ligt een maand lang niet optillen of troosten door tegen je aan te houden dan is een spreidbroekje voor mij echt een eitje hoor! en je zegt zelf wij voelen dat gewoon zo en ik voelde boosheid(om de onwetendheid) zo is ieder mens weer anders
en met boos bedoel ik niet dat ik echt boos werd hoor! gewoon even duidelijk gemaakt dat ik wel met mijn meisje kan knuffelen
Lees nu pas je reactie Mirell Kan me voorstellen dat een spreidbroek appeltje eitje is wanneer je kindje in tractie heeft gelegen. Gelukkig was je niet echt boos
Vandaag naar ziekenhuis geweest en haar linker heupje stond op 35 graden en rechter nog slechter vandaag staan ze allebei op 28 graden De dokter zei dat 26 graden goed was voor haar leeftijd maar het gaat de goeie kant op Ze heeft een nieuwe broek gekregen want deze was te klein en in April moeten we weer terug komen. een blije mama.