Recent is ons de schrik om het hart geslagen toen onze dochter (nu 4 maanden) plotseling een aantal seconden weg is gevallen... Mijn man keek op een gegeven ogenblik in de maxi-cosi en zag direct dat er iets niet klopte. Het leek alsof ze dood was. Met haar ogen wijd open en geen enkele uitdrukking in het gezicht, geen beweging van een vingertje of knipperen met de ogen.. Hij stond voor haar maar zij keek dwars door hem heen. Hij heeft een paar keer haar naam geroepen (durfde haar niet aan te raken uit angst te voelen wat hij niet wilde voelen) en bij de 3e keer was ze er ineens weer. Poefff... een grote glimlach en niks meer aan de hand. Wij waren natuurlijk flink van streek en zijn direct naar de huisartsenpost gegaan. Daar is ze gecontroleerd en alles was in orde. De huisarts had hier vaker van gehoord, maar wist niet wat het zou kunnen zijn. Ook op het consultatiebureau zeiden ze dat het vaker voor komt maar dat ze niet weten wat het nou precies is. Ik voel me daar toch niet helemaal prettig bij en moet steeds denken aan wat er zou zijn gebeurd als we er op dat moment niet bij waren geweest om haar te roepen. Heeft iemand van jullie dit ook eens meegemaakt of weet iemand iets meer over dit akelige fenomeen? Alvast bedankt
joh, die was even in slaap gevallen, met haar ogen nog open. heb ik ook wel eens gezien bij mijn kindje. ziet er idd gek uit.
zoals hierboven al werd gezegt is je kindje misschien in slaap gevallen met ogen open dat doet mijn dochtertje ook soms de eerste keer schrok ik me ook rot altijd als ik naar bed ga kijk ik nog even bij me dochtertje in haar kamer en ik kwam haar kamer binnen maar doordat het donker was zag ik niet goed dus ik hing boven haar en toen lag ze daar ook heel stil met haar oogjes open toen schrok ik ook maar bleek gewoon dat ze met haar oogjes open aan het slapen was
Ja ik hoop dan maar dat het dat is geweest, al slaapt ze verder nooit met haar ogen open... De huisarts zei dat het misschien ook een infectie zou kunnen zijn, maar ik had het idee dat het een beetje een gok was. Maar we moeten haar wel in de gaten houden zei ze en als het weer gebeurd, moeten we weer bellen om haar na te laten kijken...
Toen D. wat jonger was deed hij dit ook af en toe maar ik heb het de afgelopen 3 maanden niet meer meegemaakt. Bij ons deed hij het ook in de kinderstoel/wipstoel tijdens het eten dus slapen was het niet. Hij keek inderdaad bijna door je heen.
woehahaha, die conclusie gaat hier niet op hoor. Hoe vaak mijn kindje al etend in de kinderstoel in slaap is gevallen!!! hahahahaha
Ja, mijn zoontje deed dit toen hij een paar maanden was ook soms. Lag hij met wijd open ogen in zijn zitzak. De eerste keer dacht ik ook even van 'hallo?'..? Dacht eerst dat hij een epileptische aanval had ofzo. Maar ik heb ook ergens gelezen dat dit een voorstadium is van in slaap vallen? Dat ze dan zo dwars door je heen lijken te kijken, weer reageren, weer dwars door je heen lijken te kijken, weer reageren, etc... (en dit dan een stuk of 3/4x) en dan daarna in slaap vallen.
Mijn zoontje had het vandaag nog....ik was hem de fles aan het geven en hij was bijna in slaap. Toen deed hij zijn ogen open, dronk gewoon. Ineens stopte hij met drinken, ogen wagenwijd open, ik de fles eruit maar hij reageerde niet. Ik duwde de speen terug, weer geen reactie. Zijn handje raakte ik aan, maar meneer reageerde ook niet. Ineens 'schrok' hij wakker of zo en dronk weer verder Ik had niet de indruk dat het echt ernstig was maar ik houd het wel in de gaten!
heb soms ook wel dat hij kijkt en geen enkele beweging maakt heel vreemd maar heb me nog geen zorgen gemaakt .
Ooooh dat heeft Dean ook wel eens, dan blijft hij staren met wijd open ogen hahaha. Ben er niet van geschrokken, maar hij kan altijd zo lekker staren en daarna lijkt het net alsof hij wakker schrikt ofzo.
Ik moest meteen denken aan een "absence" , wil je niet ongerust maken maar dit is een vorm van epilepsie. gek dat de huisarts daar niet aan heeft gedacht. Google maar eens. Als het vaker gebeurt zou ik zeker terug gaan naar de huisarts!
Dit was ook mijn eerste gedachte eerlijk gezegd... Maar lees dat meerdere ouders dit hebben meegemaakt/ gezien bij hun kindjes, dus weet niet of het inderdaad slapen is??? Nooit van gehoord eigenlijk... Als het weer gebeurd zou ik het toch nog eens laten nakijken!
Ik dacht ook aan een absence. Kortdurende vorm van afwezigheid, net alsof ze stoppen met alles en even 'pauze' hebben, onbereikbaar. Je kunt, als je dat niet eng vindt, op youtube kijken naar een voorbeeld van andere kindjes. Wil niet zeggen dat dat het is, maar dan kun je kijken of het erop lijkt op niet.
ik moest daar destijds ook aan denken, maar aangezien hij het nu niet meer heeft (en ook geen anderen uitingen van epilepsie) vermoed ik dat het toch wat anders is.
nou bedankt voor het meedenken, erg fijn! Toen ik de eerste reacties las dacht ik; ik heb me vast zorgen gemaakt om niks. Al zij mijn gevoel toch dat het geen slaaptoestand was. Maar na de reacties over het absense ben ik gaan googelen en ik denk dat het dat ook zou kunnen zijn. Ik ben er dus nog niet helemaal gerust op en hou het heel goed in de gaten.